Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:22

spatter schreef:
Ik weet niet maar deze lijm was echt verschrikkelijk taai.
Heb het eerst met de tube op de emmer gekloddert en kon het toen met moeite uitsmeren over de emmer.
Het was trouwens muizenlijm, misschien is dat toch wat anders?

In ieder geval kreeg ik de lijm netjes op de emmer, alleen was het touwtje tegen de emmer gekomen waardoor mijn vingers nog onder de lijm kwamen 8)7
Gelukkig ging het er heel gemakkelijk af met wat tinner.

Oei, weet je wel dat er ook vogels aan muizenlijm blijven plakken?

De dazenlijm die ik had was ook erg taai, maar met een kwast en wat kracht goed te doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:24

Hij hangt op een plek waar ik geen kleine vogeltjes verwacht, heb ik op gelet.
Heb ook de bovenkant van de emmer niet ingesmeerd mochten ze er op willen landen, als dat mocht lukken.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:47

Ik gebruik ook muizenlijm al 2 jaar en nog nooit een vogel of ander dier erop gehad alleen vliegen en dazen. Maar ik smeer de bovenkant van de speciekuip ook niet in.doe alleen de zijkanten insmeren en daar kunnen de vogels niet oplanden. Door het warme weer zal het lijm zich vanzelf verspreiden over de emeer het kruipt zeg maar dan.
Moet nodig weer een tube kopen maar de leverancier hier uit het dorp is weg.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 01-08-16 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:48

dynamiek schreef:
Ik gebruik ook muizenlijm al 2 jaar en nog nooit een vogel of ander dier erop gehad alleen vliegen en dazen. Maar ik smeer de bovenkant van de speciekuip ook niet in. Doe alleen de zijkanten en daar kan een vogel niet op landen. Door het warme weer zal het lijm zich vanzelf verspreiden over de emeer het kruipt zeg maar dan.
Moet nodig weer een tube kopen maar de leverancier hier uit het dorp is weg.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:51

Ik smeer het er met een lakroller op, ook dan zit je zelfs nog onder.

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:02

Sure-lee, heb je het bloed wel eens laten controleren? Dit gedrag kan te maken hebben met mineralen tekorten of ppid

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:00

Vervelend sure lee! Anton is de pineut zeker? Helaas geen tips.

Wat gebruiken jullie om onkruid te spuiten? Ik heb de round up op (uit Duitsland, dus de "echte"). Heb ook hondsdraf idd, kruipt steeds verder de wei op.

De buren hebben esdoorns. Die pal tegen de grens aanstaan. Heb ze het liefst zoveel mogelijk gesnoeid (wat overhangt op onze grond). Hoop dat ze er aan mee willen werken. Ze zijn helemaal niet blij met onze paardenplannen. Maar sta ik in mijn recht als de takken overhangen? Alles wat overhangt snoeien zal niet gaan, de boom is dan aan 1 kant kaal.. Staat pal tegen de grens.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:09

zapje dan moeten de bomen eigenlijk om want een boom moet op 2 m van de grens staan!
Dus je kunt als compromie eissen dat ze de bomen hoog opkronen en de takken aan jou kant zo ver mogelijk weg snoeien.
Bedenk dat je paarden heel ziek kunnen worden van de bladeren en zaden.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:18

Spatter is dat in NL ook zo? Er staan heel wat bomen maar ik denk dat de buren echt flippen als ik dat zou willen (zelfs de compromis).. Ze hebben heel veel bomen en struiken op de grens geplant en deze groeien nu dus ruim over de grens. Ik weet dat esdoorns giftig zijn en de paarden zet ik er zeker niet onder. Maar die staan wel 15 meter verder op. Dus hoe verder die boom/takken weg, hoe beter.. Niet paardenmensen vinden het nogal onzin merk ik. Ik ga even googlen.

ik lees dat het idd in NL ook zo is idd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:41

Ja hoor is ook een Nederlandse wet, vaak genoeg gezien bij de rijdende rechter :P

Mensen moeten echt indimmen als ze alles op de schei plaatsen, mag gewoon niet.

Ik heb hier een taxushaag tegen de schei aan die dus door het herrashekwerk heen groeit(hun hek) en de tuinman gooide in het begin het snoeisel ook nog vrolijk aan mijn kant.
Buurvrouw maar eens ingelicht en nu moet hij het afvoeren omdat het ook nog gepromoot wordt door de gemeente.

Hier hebben we dus een pad van een paar meter breed gemaakt om de dieren er bij weg te houden.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:24

Zapje schreef:
ik lees dat het idd in NL ook zo is idd.

Tenzij je gemeente een afwijkende regel hanteert middels een Algemene Plaatselijke Verordening. In Bloemendaal bijvoorbeeld hanteren ze 0 meter. Ben je mooi klaar mee dus...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:50

Het is dan vaak of op de grens, of minimaal de 2 meter er vanaf.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:51

ik zal het goed nalezen voordat ik met de buren in gesprek ga!

Ik ben ook nog op zoek naar kuildoek voor over mijn balen+hoe dat te bevestigen. Heb nu een zeil maar dat blijft niet goed liggen. Waait er gedeeltelijk af, staat vol op de wind helaas.. Hoe zorgen jullie dat het blijft liggen? Ik heb er nu stenen en een pallet op.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:33

Zap...bij kuildoek moeten, als het goed is, banen zijn ingeweven om banden/touwen door te doen.Die kun je aan de onderzijden evt met zandzakken/banden of wat-dan-ook vastmaken.
Anders zou ik er touwen met gewichten overheen mikken en dan rondom een spanband om schuiven te voorkomen.

Als takken over je erfgrens hangen, mag dat idd gesnoeid worden, hier gelukkig geen last mee. Toen we hier kwamen wonen en ons voorstelde aan de buren, vertelden zij direct dat als we last hadden van takken, we ons gang konden gaan.
Maar we hebben teveel profijt van die bomen, mooie schaduwkroon voor de jongens. Alleen met het verlies van de eikels en de bladeren zetten we dat stuk even af.

Sterkte... lees je idd goed in, ook over de gevolgen voor de paarden als ze in contact komen met blad/zaad. Dat het niet is om ze te treiteren maar voor de veiligheid van je paarden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:15

Het is inderdaad Anton die de pineut is Zapje. Oeh inderdaad oppassen met die Esdoorns hoor. Hier hebben we ze allemaal gekapt. pbb moet er niet aan denken. Die propellors gaan best ver. Dus de kans dat ze op 15m verder uitkomen is best groot.

Maar het gaat beter! Indy heeft 2 nachten apart gestaan met Penny en 2 dagen met een graasmasker om zodat hij niet kon bijten. Ook heb ik hem nu 2 x een kilo merriebrok gegeven. En vannacht heb ik het weer aangedurft om de kudde weer smen te houden. Gisterenavond ben ik er een poosje bij gebleven van een afstand en er gebeurde niks spectaculairs gelukkig. Vanmorgen keek in in de stal voordat ik naar mijn werk ging en toen lag Anton helemaal uitgestrekt op de grond te slapen en Indy stond er achter.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:26

sure lee fijn dat het nu weer beter gaat!

Bij jullie ook zoveel regen?
Op zich niet verkeerd want het was erg droog hier .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:30

Hier ook bomen op de erfgrens, die ik zelf snoei. Heb ik niet overlegd. De buurman gaat verhuizen, dus die zal het niet erg vinden. Met de nieuwe buren maar even aankijken. Mijn achterburen hebben een heel bos aangeplant. Zitten ook esdoorns tussen en die helicopters komen erg ver. Ben er mijn shet aan verloren. Maar ik kan moeilijk vragen of ze die bomen kappen. Die stonden er al lang en breed voor ik hier kwam wonen.

Wij zijn nu op vakantie op Ameland. Bennog niet met de honden naar buiten gegaan, omdat er een enorme bui aan zou komen. Maar dat was dus niet zo. Ga straks met de eerste eugenaar van Caj samen rijden. Zij is hier ook en heeft haar 2 ijslanders mee. Echt leuk!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:40

Wat leuk Fabster. Veel plezier!

Ik kom echt niet meer bij hier hoor. Vanaf mijn werkplek heb ik uitzicht op een park. Iedere dag loopt hier een man met zijn hond. Nou ja, andersom. Dat beest sleurt hem over het grasveld, laat hem pirouetjes draaien en spring de hele tijd omhoog om de riem te pakken met af en toe een stukje hand erbij. Zo sneu. Ik denk dat ik er op casual friday even heen loop om te vragen of hij misschien hulp nodig heeft :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:50

Haha! Zie t helemaal voor me! _O- Arme man! Maar ja, je hond opvoeden is zo makkelijk nog niet. Ik heb een hond die niet van gezelschap (van andere honden) houdt. Op zich niet zo n probleem. Ze luistert goed en als het druk is, houd ik haar aan de lijn. Maar de meeste andere honden (of eigenlijk; baasjes) nemen het niet zo nauw. Dus die honden komen op ons af denderen en dat wordt hier niet gewaardeerd. Meestal ga ik er tussen staan en als die vreemde hond wil doorzetten, til ik mijn knie even op. Is meestal genoeg om ze af te laten druipen. Maar somsook niet. En 1 x heb ik mijn hond los gelaten op een andere hond die het wel heel bont maakte. Nou weet ik dat die van mij geen schade maakt. Die duikt er alleen met veel herrie bovenop en dan zijn de meeste honden genoeg onder de indruk om af te druipen. Het is nl een grote hond en de meeste verdwijnen onder die van mij. Maar baasjes vinden dat niet zo leuk. 'Hij doet niks hoor! Wil alleen maar spelen' :roll: >;) Nee klopt, hij doet inderdaad niks. En hij had wel iets moeten doen, nl luisteren. Nou ja. Zal aan mij liggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:54

@fabster: veel plezier, geniet er van!
@sure_lee: hahaha, geweldig uitzicht :D :D :D Fijn dat de rust weer terug is met je paarden!
@spatter: hier ook regen, de grond kon het ook alweer goed gebruiken hier :j Ik hoef even niet meer te sproeien, scheelt alweer.
@zapje: super dat je het zo zorgvuldig oppakt. Wij hebben hier ook bomen dicht op de erfgrens staan, maar hier is het juist de boer hiernaast die graag van die bomen af zou willen. Dus wij hebben afgesproken dat hij alles mag snoeien wat over zijn land hangt (nou ja, die grote eiken tot waar hij last van heeft ivm de trekkers). Want wij willen de bomen juist houden, ivm beschutting en privacy :j Wel jammer dat je buren meteen al aangeven niet blij te zijn met jullie plannen, lekkere binnenkomer zeg :n

Hier is de drukte begonnen. Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat foto's plaatsen... zaterdag zijn de schuurtjes vlak gegaan, is alle puin afgevoerd en nu begint de opbouw voor de nieuwe stal!
In het ene schuurtje lag een enorme betonvloer waar zelfs de kraan van 14 ton moeite mee had :')
Terwijl het hout er boven dus helemaal opgevreten was :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:18

Hier ook even geen tijd om alles bij te lezen. Zag een prachtig stalen ros voorbij komen. Jaloers! Heb ik nou altijd willen doen maar nooit aan toe gekomen. Je kan nou eenmaal niet alles.

Ook heb ik me ingeschreven voor de clinic van Arne Koets. *\%/* Wel in theorie dan, ben echt nog niet zover met rijden. Ik zag dat Spatter ook geinformeerd had? Misschien kunnen we samen die kant op rijden, ik ga toch zonder paard en dan heb jij meteen een groom bij. :+

Zondag heeeeeerlijk gaan rijden met vriendinnen. Een mooi groot vlak veld gevonden waar we in volle galop overheen zijn gesjeesd. Ik schijt echt nogsteeds in mijn broek als ik galoppeer maar ik heb er zo veel plezier in. Weet even niet hoe ik het filmpje moet uploaden. :o?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:23

abby kom jij dan ook naar Weert?
Ik heb inderdaad contact met de organisatie en wil met paard mee doen :j

Fijn dat je zo lekker gegalopeerd hebt!

wendy bij jou kunnen ze beginnen met bouwen, altijd heerlijk als de troep weg is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:26

spatter schreef:
abby kom jij dan ook naar Weert?
Ik heb inderdaad contact met de organisatie en wil met paard mee doen :j

Ja, ik kom ook naar Weert :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:32

@abby: leuk is dat he? Ik ben benieuwd naar je filmpje!

Oh ja, helemaal vergeten te melden: ik ben met Walter dwars door Diepenheim gereden zondag. Midden door de hoofdstraat met alle toeristen :D
En dat met mijn held op sokken :+ Hij deed het super, alleen de buuv was mee op de fiets, maar die steun had hij niet eens nodig :n
Er was een of andere kasteeldag met ridders enzo, waar veel mensen op af kwamen waardoor we onze eigenlijke route niet konden rijden. Dan maar dwars door Diepenheim heen... wie had dat ooit gedacht!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:08

abby leuk!
Nu wachten tot november -O-