Ik spaar overigens voor dit: http://link.marktplaats.nl/m924151725
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Ik zou hem op een stuk van de PP kunnen zetten en dan met de poten buiten de PP. Maar een wit dak trekt wel mensen van de gemeente aan vrees ik (zo langs de weg zeker)
lizy29 schreef:Ik gok dat onze 'kleine' meid die mobiele overkapping zelf verplaatst als ze eens jeuk aan haar kont heeft
_Lorette_ schreef:Ik had een prijslijst opgevraagd. Wil ik wel doorsturen?
DubbelDun schreef:@zwerte: jij rekent in kilogrammen KZ, ik reken in het 'aftreksel' in cl wat er toegevoegd wordt per liter water.
Ik gooi dus geen KZ zo in het water.
Ik heb net een 20 literbak gevuld met een mengsel water + oplossing KZ. Die ging in 1x leeg (2 paarden). Waarbij ik de ene dus echt vast moest houden om de ander ook te laten drinken. Daarom geef ik ook nooit een volle metselkuip. Dat lijkt me een beetje teveel van het goede
Overigens hou ik de menselijke waardes aan; een theelepeltje oplossing in een glas water 1 a 2x per dag.
@daan: morgen t/m zaterdag wordt het alleen maar warmer...helaas...
DubbelDun schreef:Liksteen heb ik dus weggehaald, want ze likken in een week 2 a 3 kilo zout weg. Lijkt me niet gezond
De oplossing maak ik zelf (1/3 zout, 2/3 water) en dat gaat de koelkast in en gaat jaren mee
Als je uitgaat van een glazen pot van 9 cm hoog, gaat er dus 3 cm zout in. Als je dan het water toevoegt en goed schut raakt het water verzadigd met het zout. Dat onopgeloste zout zet zich op de bodem en je gebruikt alleen de oplossing. Af en toe even schudden. Wordt je laag oplossing te dun kun je er dus gewoon weer water aan toevoegen zolang je de 1/3-2/3 regel maar in de gaten houdt.