Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:54

Net weer een paar stapjes kunnen maken met Peppy; 2x beide voorbeentjes opgetild en op zijn hoefje geklopt en toen hij de brokken op had zijn we een rondje om het huis gaan lopen. De voortuin kende hij al, dus daar liep hij iets meer ontspannen nu, maar door de heggenpoortjes (middentuin) en door de achtertuin en langs de cavia's in de achtertuin was weer even spannend.
Degene die nu stond te gillen was Boon :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:14

Mooie voortgang, DD!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:17

Wat fijn dd dat het zo goed ging :j

Hier gisteren mijn malloot met dubbele lijn gelongeerd, er zaten fijne stukjes in maar de helft van de tijd deed ze of ze voor het eerst van haar leven een dubbelel lijn had.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:20

Wat fijn dat het steeds beter gaat met Peppy :)!

Haha Utopia daar ben ik dus ook bang voor als ik de mijne eens laat masseren. Als zij namelijk ergens geen zin in heeft, dan veranderd ze in een tank }:) die overal doorheen loopt, wat ze onder normale omstandigheden niet zou doen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:47

Fijn Natasja!

En goed DD, zit toch vooruitgang in dus!

Mo raakt in paniek bij vreemden, dus ook bij masseren. Al gaat het al vele malen beter dan in het begin _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:39

Schadows17 schreef:
Haha Utopia daar ben ik dus ook bang voor als ik de mijne eens laat masseren. Als zij namelijk ergens geen zin in heeft, dan veranderd ze in een tank }:) die overal doorheen loopt, wat ze onder normale omstandigheden niet zou doen :P

Hahaha herkenbaar :') Nu was het na een half uur, toen ze bij de achterkant aan kwam: "Oh! Het is nog een hengst?! :oo" zó braaf wassie :') :D Moet zeggen dat ie de laatste dagen sowieso heel lief is.. ik hang altijd om z'n nek om te knuffelen, en dat staat ie toch zeker 2 seconde toe, dan issie 't zat :') Maar nu blijft ie gerust een minuut staan <3 Misschien waardeert ie 't dat z'n pijn nu weg is :P <3

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:55

Ah heerlijk zo een knuffel momenten, die van mij van dat voor even meestal ook wel prima, maar moet niet te lang duren hahah :P

Wel fijn dat hij zo braaf was :) Hoe oud is Tamme?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:24

Ik lees nog steeds trouw mee hoor, maar ben zoooo druk nog met de laatste spullen uit het oude huis, nieuwe huis klussen en alles klaarmaken. En bij gebrek aan internet (nog steeds!) lukt uitgebreid reageren met de telefoon ook niet zo. Voorheen pakte ik een bakje koffie en slingerde de laptop aan, maar kan nu nog niet lekker aan een tafel zitten.
Het wordt wel steeds meer huiselijk in het nieuwe huis. En de paardjes vermaken zich ook wel.
Als alles in kannen en kruiken is, en de rust weer wat weder gekeerd, dan zal ik wel sfeer plaatjes maken.
Nog even flink doorbikkelen!

Ik kan al wel vanuit de woonkamer de paardjes zien, vanuit ieder raam! (Ze kunnen rondje om het huis lopen). Echt zo leuk!
Het is nu nog een zandvlakte, maar dat komt tzt allemaal wel.
Eerst alles bewoonbaar maken.

Koffie!
Afbeelding

(De weide wordt tot ongeveer aan de tweede boom die te zien is op de foto, vanuit de linkerkant gezien).
Afbeelding

Straks bezig om de poesjes weer binnen t doen. Ze zitten nu al een maand in de schuur en voorheen in het oude huis. Heb ze dus al maanden niet lekker bij ons gehad. Erg gemist!
In de tussentijd is er wel 1 overleden, maar volgends mij had ik dat al verteld.
Druk druk druk. Maar eindelijk wordt het wat!

Edit, en zodra de poesjes uit de schuur zijn, kan ik het klaarmaken voor kippen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:30

@Chasey: zo'n uitzicht wil iedereen wel :)
Met dat hoge mais is het wel een klein wereldje, maar dat gaat er binnen afzienbare tijd ook wel af.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:42

Ja klopt. Nu een muur van mais, maar straks als het er af is, kan je echt heel ver kijken!
Zodra we onze wei groter hebben, staat de mais ook niet meer zo dichtbij. :)

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:48

Vind het altijd wel gezellig en fijn geborgen zo met maïs om me heen <3 Alleen in 't donker ben ik er niet zo'n fan van _O- Teveel enge films gekeken denk ik hahaha :=
Jullie hebben echt een fijn plekje zo te zien! Zo heerlijk dat je de paardjes kunt zien vanuit de woonkamer <3

Tamme is 14 Schadows! En normaal is het echt letterlijk 2 seconde knuffeltijd, dan trekt ie z'n hoofd weg _O- :') Dus ik geniet hier heel erg van :') <3

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:52

mooi uitzicht chasey :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:55

Hebben jullie ervaring met graasmaskers? Ik heb een greenguard, echter al jaren niet gebruikt omdat hij de laatste keer een schuurplekje had. Hij is nu zo gevaarlijk dik aan het worden dt ik hem toch echt een aantal keren per week wil gaan longeren, maar met onbeperkt voordroog zet dat geen zoden aan de dijk
Ik twijfel of ik het masker wel fijn vind zitten en of zo1n ronde niet beter is. Maar, kunnen ze daarmee wel een beetje hooi eten?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:13

Ik heb ook een greenguard maar dit jaar nog niet hoeven te gebruiken (hij is wel dik maar nog niet problematisch). Maar ik had ook een plekje waar hij wat ruwe huid kreeg en ik heb daar een stuk ducttape op geplakt en dat werkte super. Met andere graasmaskers geen ervaring.

Gisteren tijdens het rijden viel het mij wel op dat de hoeveelheid muggen en vliegen geëxplodeerd is de laatste paar dagen. Mijn hemel, dat was niet grappig. Tijdens het binnen halen echt aangevallen door vliegen en tijdens het opzadelen door muggen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:16

Hier ook een greenguard en met een stukje ductape idd geen last meer van plekjes en ze eet er prima hooi mee.

Wisten jullie dat paarden ook vullingen kunnen krijgen?
De shet heeft er gisteren een gehad _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:38

@karin: ik weet wel dat ze open stukjes tussen de kiezen op kunnen vullen zodat daar geen eten in blijft hangen en gaat ontsteken.

@lynn: toen ik de grote wei nog had heb ik wel een graasmasker gehad omdat mijn merrie niet tegen teveel gras kon. Maar hoe het hooi eten gaat met een masker geen ervaring mee.
Kun je niet 'af' van onbeperkt ??

Ik heb ze net heel even op de wei gehad terwijl ik wat onkruid aan het trekken was en heb hem daarna gemaaid. Het onkruid werd me iets te hoog. Ook had ik een bak met afvalhooitjes waar veel graszaad in zat bewaard en die daarna over een stukje wei uitgestrooid. Doet het niks is er ook geen man overboord en anders heb ik mooi gratis graszaad :)

Peps zag me aankomen met de benzinemaaier en heeft één stap naar achteren gedaan, daarna gewoon ongestoord verder met hooi eten.
Stoer kereltje is het :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:54

Greenguard vind ik niet fijn, te hard voor de tanden.

Die van harry's horse met grote neusgaten vind ik wel fijn in gebruik.
Die heeft ook een vrij groot gat waar ook hooi mee gegeten kan worden.
Maar gras en hooi schrokken kan niet meer.
Voor hier voldoende.
Maar hier staan ze in de nacht op stal, 24/7 een graasmasker is denk ik ook niet fijn, maar dat is mijn gevoel.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:07

Hier ook standaard graasmaskers om als ze op het gras staan. Van dat ronde model, de greenguard vind ik niks.
Met hooi en graasmasker geen ervaring, ze krijgen hier nooit onbeperkt want dat gaat echt niet goedkomen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:08

Die van Harry's horse met de extra grote neusgaten krijgen ze hier beide flinke schuurplekken van.

Ik heb nu voor Dailey eentje van Thinline. Wel vrij aan de prijs, maar mooi luchtig, ook gelijk goed tegen zonnebrand en werkt voor hem heel goed. Geen plekjes meer!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:10

Oh echt? Dat is hier juist degenen zonder schuurplekken.
Ze hadden die overigens wel toen ik een te kleine maat had. (wat volgens de maattabel wel goed is.)
Overigens ook bij die van shires.

De thinline heb ik ook al eens aangekeken, net als die hele dure EasyGrazer Neo Graasmasker.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:11

Ik heb ook standaard een maat te groot. Dat is geen probleem zolang het halster maar goed aan te passen is.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:47

_Penotti schreef:
Oh echt? Dat is hier juist degenen zonder schuurplekken.
Ze hadden die overigens wel toen ik een te kleine maat had. (wat volgens de maattabel wel goed is.)
Overigens ook bij die van shires.

De thinline heb ik ook al eens aangekeken, net als die hele dure EasyGrazer Neo Graasmasker.

Ja, had voor mijn merrie ook een maat groter, maar gaf bij haar dus nog steeds plekken. Voor mijn ruin was de grootste maat eigenlijk gewoon nog steeds te klein :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:57

Ik heb zo’n knol die in 1 dag graasmaskers kapot vreet :( die maakt zelf wel een groot gat.
Heb ook een ijzeren, maar die schuurt idd.

Heb van de week voor het eerst slowfeeder netten opgehangen, maar de eerste 2 zijn al kapot gevreten door Nick.
Die maakt er gewoon een gat in.
Heb 4 volle opgehangen aan de bodem, daar doen ze samen de hele dag mee.
Dus het idee is wel goed :)
Af en toe scharrelen ze wat grassprieten die nog te vinden zijn. En daarna zie ik ze weer bij de netten.
Qua voeren bevalt het me wel goed.
Hij eet met 4 volle netten ook niet meer zo gulzig!
Alsof ie weet dat er nu genoeg is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:40

Ik doe werkelijk al járen met mijn netten. Die van 6 cm die 'slowen' niet echt, maar er wordt minder verspild.

Ik merk wel dat Peps af en toe een te grote hap neem en dat kan die gewoon niet wegwerken, dan komt het er als een natte sliert weer uit.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:05

Hier werken de Harry's Horse met grote neusgaten ook heel erg goed voor de shetlanders. Ze kunnen er ook fijn mee drinken en peuzelen er ook hooi mee op. Wel heb ik ze 's nachts af, zodat ze gemakkelijk genoeg hooi kunnen eten op de paddock. Voor mijn Welsh Cob heb ik de greenguard, maar daar krijgt ze toch plekjes van ondanks de ducttape. Over de thinline hoor ik ook veel enthousiaste verhalen.