Een vijvertje zou niet echt gaan, jammer genoeg. Dan moet je al wel een opp hebben. Ik moet denk ik een meter diep om bij het gele zand te komen. Ik dacht misschien zo'n blauwe ton ingraven. En de bodem eruit. Maar geen idee of dat goed zal werken. 30 meter leiding is ook wel een dingetje.
Ik heb ook die lange putten in mijn paddock en toegangshek en die lopen in mijn overloopput. Werkt prima zolang de put (1300 liter) niet met een enorme hoosbui te snel vol is
Monmaster
Geplaatst: 10-02-16 22:26
Ik heb leuke klassen dit jaar, met name mijn mentorklas... Was voor de kerstvakantie met ze uit eten en kijk... Een onwijze bos bloemen en chocolade... Daar smelt je hart van....daarom, plus het brengt je wat dichter bij elkaar...
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 10-02-16 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt
kvulden
Geplaatst: 10-02-16 22:26
Oeh 1300 liter dat is ook behoorlijk.
Fabster
Geplaatst: 10-02-16 22:29
spatter schreef:
Moet volgens mij een mobiele praktijk beginnen
Dat lijkt me pas echt een goed plan!
Anke
Geplaatst: 10-02-16 22:31
Met de huidige regenval is alles snel blubber en nat. Vorig jaar 200 m2 laten beklinkeren. Nu erg blij met die 6000,- investering!
DubbelFun
Geplaatst: 10-02-16 22:31
Ik heb nu al 2x meegemaakt dat er bij een hele stevige bui de put in 5 minuten vol was, dat was dan wel een soort van moesonregen...
Een vraagje weet niet of jullie dit herkennen. Als ik mijn paard op stal zet en wil halster verwisselen gaat ze in het hoekje van de stal staan. Ik ben er niet van om zelf de hoek in te lopen want dan kan ik geen kant op. ( heeft met verleden te maken) nouja als ik brokjes heb komt ze wel terug maar wil eigenlijk dat ze dit niet meer doet. Iemand ideeën of tips?
Of gewoon halster af? Hier hebben ze alleen een halster om als ik 'iets van ze moet'. Verder altijd 'bloot'.
Ik wil ook wel een massage!
Janinevv
Geplaatst: 10-02-16 23:48
kristelhans schreef:
Of gewoon halster af? Hier hebben ze alleen een halster om als ik 'iets van ze moet'. Verder altijd 'bloot'.
Ik wil ook wel een massage!
Dat zou ook kunnen ja, maar vind makkelijk als ze buiten loopt op zand plaatst dat ik haar kan pakken en mee nemen na stal weet niet hoe ze is als ik eerst halster om moet doen buiten. Maar zal het eens kunnen proberen
Clickertraining misschien? Leren haar zelf naar het halster toe te lopen en neus erin stoppen. Of hoofd over de boxdeur heen om haar neus erin te stoppen? Als het een halve boxdeur is tenminste. Hoef je ook de stal niet in.
Ik doe het halster meestal gewoon al buiten de stal af. Vaak hebben ze er geen om. Paarden zijn slim. Je kunt ze alles leren oo aanwijzing/commmando.
Tinky12
Geplaatst: 11-02-16 07:57
Janinnevv: Hier doen ze zelf neus in halster,soms moet je gewoon even halster open houden voor hun neus als ze wegkijken.Even geduld.op een gegeven moment draaien ze wel naar je toe met hun hoofd en kun je het halster omdoen. Zorg dat je nooit in de stress raakt of ongeduldig wordt,werkt averechts.
Je kunt in het begin ook even een touw om haar hals doen,andere halster alvast om je schouder...is ook even een handigheidje.
Als je veel tijd in de basis opvoeding steekt,heb je daar veel profijt van
Voor nood gebruik ik ook wel eens een lang halstertouw,slag om de hals en om de neus en dan onder het hoofd de lussen doorhalen.Makkelijk om te doen en weer af doen,past ook altijd
Hier ook alleen halster om als echt nodig is,verder altijd vrij.
Keuze put of rechstreeks water de sloot in,je kunt ook beide doen...overloop naar de sloot.Met hoosbuien stroomt de boel geheid over.Hier een zandbodem,op maïsland ook heel losse zandgrond en zelfs daar stond gister een giga plas.
Fijn het Anke...het is een rib uit je lijf maar nu weet je waar je het voor hebt gedaan
Monmaster...gefeliciteerd!!
Spatter...ben ook voor mobile praktijk maar ben wel moeilijk geval hoor,overprikkelde huidzenuwen dus kan niet alles verdragen
Kristel....kan hem hier bijna ruiken
Anoniem
Geplaatst: 11-02-16 08:06
Nu we het toch over eten hebben: ik ben gister verwend met een paar porties overheerlijke zelfgemaakte roti. Ik kan koken hoor, maar doe dat slecht voor alleen maar mezelf, dus was smullen!
Tinky12
Geplaatst: 11-02-16 08:11
Claudia...bofkont!! Roti!! dat is lang geleden dat ik dat gegeten heb. Eigenlijk ook eens maken
Monmaster
Geplaatst: 11-02-16 08:29
Tinky bedankt, 46 alweer.... Maar voel me nog steeds 26..... Vanavond uit eten, zondag vier ik mijn verjaardag... Vandaag dus met de kids van school. Hoop dat ik op tijd thuis ben en nog ff kan rijden vanmiddag.... Allemaal een fijne dag toegewenst.