Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:55

Die heb ik benaderd, hij zit nml 1 dag per maand in mijn gemeente. Maar geen plek meer helaas.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:56

Mijn instructeur geeft ook priveles op de Liemert, kijk eens bij hem of het je past. Ik denk dat hij heel dichtbij wat je zoekt komt.
De allerbeste voor dat stukje is en blijft Katja van bokt, aar helaas die woont echt uit de buurt.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:59

Dat is heel dichtbij Belker, bedankt voor de tip. Ik stuur je even een pb

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:54

@Lys, wat fijn dat jullie huis is verkocht!
Wel vervelend dat je strubbelingen ervaart met de staleigenaar, geeft toch veel extra stress zo :(:)

@Malenka, wat fijn dat je een geschikter plekje hebt gevonden voor Roos én dichterbij. Dat zal een rust geven!

@boemel, alwéér je les afgezegd?!
Wow daar kan je toch niets mee..
Hopelijk vindt je snel een goede!

Ik kijk de kilo's met je mee eraf, bij mijn ruin hetzelfde.
Helpt ook niet mee dat je ze dagelijks ziet. Soms denk ik zie ik nu écht verbetering of is het wishful thinking :=

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:37

Ha ha herkenbaar van de kilo’s.

Ik heb vandaag van de buurman heel grof en lang hooi gekregen. Lijkt me vrij arm te zijn. Het is te weinig om te laten testen. Diekke blieft t niet, dus t is voor Ice.

Ik vraag me ook af … nu t zo warm is zweet ze zich rot in t werk. Zou dat helpen voor de goede lijn?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:11

Dat helpt denk ik wel Boemel!
Ik heb vanwege allerlei andere dingen de laatste 3 weken erg weinig tijd voor mijn Obeesje, veel meer dan een wandeling of kort longeren 2 keer per week is niet gelukt.
Maar daarmee en ook met het gek doen over de track zie ik haar enorm zweten in haar winterjas en ze valt ook duidelijk af...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:47

Belker schreef:
2 paards ifor alles eruit en los erop. Zo reden wij met onze jonkies.

Wij hebben ook een Ifor, tot nu toe nooit met alles eruit gereden, maar heb je dan een brede stang erin zitten en gaat het niet tenkoste van de stevigheid van je trailer als je de middenpaal eruit haalt?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:52

Nee geen lange stangen. Gewoon alles eruit en alle kleppen dicht. Doen we nu ook nog als we hooi halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 07:28

Hier gelukkig pas 1 les afgezegd en die voelde ik al aankomen ivm weinig aanmeldingen en erna nog een zieke
de 11e mag ik weer.

Morgen ga ik grote schoonmaak houden, de magere opknapper die gaat naar huis ( bloed is nu eindelijk getest en op laatste moment gevraagd om toch op cushing te testen, al het bloedwerk was goed maar heeft verhoogde waarden PPID, verklaard niet alles maar wel het vele drinken, gebrek aan bespiering vooral aan de bovenlijn en niet aan willen komen)
Alle stallen volledig leeg en aan de slag met de hoge druk, vind ik heerlijk!! heb 3 uur verlof gepakt zodat ik er wel de tijd voor heb. Zondag vertrekt ze en komt er ook meteen een nieuwe.

Boemel wat klote dat jouw les telkens afgezegd wordt. Begrijpelijk dat je verder gaat kijken
Ik heb wel brede stangen maar voorheen op werk geen achterstang en enige wat je dat zeker moet doen is met uitladen goed opletten

Lys gefeliciteerd met de verkoop

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 07:48

Nou gisteren lekker les gehad, veel op de volte gewerkt, start aan het maken voor de zijgangen. Meer kracht in de achterhand krijgen zodat de galop voor hem ook wat makkelijker gaat worden. Maar hij had de diesel toch echt op na 30 minuten. Dus in het kader van niet naar de klote werken zijn we eerder gestopt. Maar het is ook wat, ivm winterperiode, val en ziekte wat minder gereden en dan nog ineens het warme weer maakt het ook wat extra pittig.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 08:16

Er komen nu natuurlijk weer allemaal filmpjes voorbij met borstels om de losse haren te verwijderen. Het ziet er zo heerlijk uit dat je zoveel eraf krijgt.... maar.. klopt het wel of zijn het paarden die gewoon een tijd geen borstel gezien hebben en dan voor een filmpje zoveel tegelijk eraf kan?

Wat vinden jullie de fijnste borstels met verhaarperiode?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:19

Die van mij worden echt wel meerdere keren geborsteld, en sinds deze week komen daar bossen af...
Ik ben fan van die magic brush, alleen moet je die dan weer met een manen kam van haren ontdoen, en verder gewoon een rubber rosborstel.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:35

Rubberen rosborstel en zo’n schuurblokje. En dan het liefst poetsen buiten in de motregen, dan gaat het het snelst :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:57

Ik haal de haren eraf met de gekartelde kant van het zweetmes. :P

Boos heeft een snotneus dus heb een swab laten nemen, maar gelukkig de meest onschuldige uitslag die we maar konden krijgen. Duurde slechts een dag. Anders kan ik de pensionklanten niet van het erf af laten met de paarden, dus ik was blij dat het zo snel ging. Ze heeft nooit droes gehad dus dat was het eerste waar ik bang voor was, al leek het er niet meteen op.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:50

Fijn dat de les goed ging Joyce. Het is ook even zwaar qua temperatuur voor paarden in hun wintervacht.

Hier verharen ze al een maand een beetje, maar t is de laatste week wel meer geworden. Ik kan de haren er echt wel afkijken hoor.

Rosborstel is bij mij en de paarden favoriet, soms gebruik ik zo’n puimsteentje erbij of zo’n kammetje op een steeltje.

Fijn dat t paard goed opgeknapt is LN! En grote schoonmaak is ook fijn.

Ik ben overal een beetje bezig. De tuin heeft echt achterstand. Door omstandigheden is deze niet zo netjes de herfst en winter ingegaan. Dus pak iedere keer een stukje, maar mijn lijf protesteert nogal, dus misschien toch op zoek naar een tuinman.
De plantenkas moet ook nog leeg en aangepast worden.

De hooiopslag heb ik gisteren opgeruimd, het tuig is woensdag allemaal gepoetst.

Vandaag verder en de paarden poetsen.
Ik heb sinds woensdagmiddag vrij :D
We hebben een behoorlijke vervelende en hectische periode achter de rug en een lang weekend met deels heerlijk weer, leek mij het mooiste cadeautje wat ik mezelf kon geven.,

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:11

Ik toeterde nog toen ik met trailer voorbij reed Boemel.
Het was heerlijk weer en ik heb me prima vermaakt in het Montferland.

Qua borstelen wissel ik ijzeren rosborstel, lavablok en magic brush af. Ik blijf dan van de lavablok.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:23

Ha ha ja daar kwam ik rijkelijk laat achter.
Ik was vandaag te druk om te rijden.
Morgenochtend weer.

Ik heb wel voor het eerst sinds oktober ofzo de staarten en voetjes gewassen. Er kwam chocolademelk uit :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 17:43

Ja dat heb ik woensdag gedaan, aar dat zie je niet echt. Nog een paar keer te gaan……

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-26 11:19

Best winderig en fris vandaag. Ik had vanmorgen om 9.00 les van mijn achterbuurvrouw.

Die geeft eigenlijk geen les meer, merkte dat ze een beetje zoekende was, wel jammer, want ze heeft kennis genoeg.
Ice liep best fijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:27

Lekker aan het sjouwen Boemel!!

Ik ga komende week actiever op zoek naar een pony als maatje voor onze groep.
Op basis van MP advertenties hebben we 2 mensen ontmoet die rondom Zwolle een plek voor hun paard zochten, en dat was totaal geen klik.
Maar we kunnen ook vandaag weer niet lekker met 3 tegelijk het bos in...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 09:45

Hoeveel heb je er Nickeltje? Wn hoeveel blijven er achter?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 11:04

4 staan er nu ( eentje is vertrokken). En degene die dan achter blijft alleen, die pikt dat echt totaal niet... dus er moet gewoon een leuke pony ofzo bij

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 12:58

Hallo, weet iemand waarom je nu geen kleine pakjes hooi bij Venhorst kunt bestellen op hun website?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 13:42

Speedyspirit schreef:
Hallo, weet iemand waarom je nu geen kleine pakjes hooi bij Venhorst kunt bestellen op hun website?

Ze hebben een mail gestuurd dat ze hun productie proces gaan optimaliseren.
Tot vorige week zondag kon je bestellen voor levering maart en april

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 14:15

Hi hi Nickeltje MOET een pony bij :D

Mijn vriend heeft vandaag een start gemaakt met western riding op Ice. Ik geloof dat dit ze meer ligt. Heeft ie er met dressuurpogingen amper wat over te vertellen en zie je vooral ruzie, zo soepel ging t nu. Hij is er ook even mee de boslaan op geweest. Binnenkort doen ze mee aan een trail parcours.

Ik heb de manen trouwens eraf gehaald.
En Diekke zit weer netjes in haar manenbeschermer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding