Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:13

Geloof dat het tijd is voor een nieuwe thermometer voor bij de paarden: temp eerst lona, 34,6!! Mien erna, keurig 37,7. Maar dat bleef zo heen en weer gaan, met extreem lage temp. Bij lona en keurig normaal bij Mien, dus toen beide gedubbelchecked met de thermometer die uren duurt voor je gevoel en toen zaten ze resp. Op de 37,4 en 37,6.
Dus zoals ik al zei: tijd voor een nieuwe geloof ik... :?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:29

Dat klinkt wel appart ja!

Wel grappig om te lezen wat dat bekappen betreft.
Mijn man doet er ooit meer als 20 per dag, zo van die dagen dat er alleen maar bekapt hoeft te worden.
Dan is hij weer blij met een beslagje tussendoor.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:36

spatter schreef:
Dat klinkt wel appart ja!

Wel grappig om te lezen wat dat bekappen betreft.
Mijn man doet er ooit meer als 20 per dag, zo van die dagen dat er alleen maar bekapt hoeft te worden.
Dan is hij weer blij met een beslagje tussendoor.

Spatter welk uur moet je beschikbaar zijn de 4 de april dan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:38

Is nog niet bekend helaas maar er wordt rekening gehouden met de mogelijkheden van het model, wel ergens overdag.
En het is natuurlijk niet de hele dag, gaat om een paar uur.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:39

Fabster fijne vakantie.

DoubleVv waar is die leiding voor. Is dat een afvoer? Ik moet een afvoer graven voor mijn verharde paddock. 35 meter. De buizen kosten nog best wat voor zo'n stuk. En alleen de tegelkolk kost al 100 euro. Daar gaat het geld weer. -O-

Het heeft hier vandaag nog flink geregend. Mijn bak staat helemaal blank. Tijd voor voorjaar dan kunnen we beginnen om er wat aan te doen pfff. Volgende week de drainage buizen ophalen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:42

Veel plezier in Noorwegen Fabster! Fotospam is leuk!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:44

kvulden schreef:
Fabster fijne vakantie.

DoubleVv waar is die leiding voor. Is dat een afvoer? Ik moet een afvoer graven voor mijn verharde paddock. 35 meter. De buizen kosten nog best wat voor zo'n stuk. En alleen de tegelkolk kost al 100 euro. Daar gaat het geld weer. -O-

Het heeft hier vandaag nog flink geregend. Mijn bak staat helemaal blank. Tijd voor voorjaar dan kunnen we beginnen om er wat aan te doen pfff. Volgende week de drainage buizen ophalen.

Neen is geen afvoer. Is warm en koud water en stroom leiding.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:44

Staan er geen kolken op marktplaats? Of ga bij de gemeentedienst of straatwerker langs of die nog een oude hebben liggen die je eventueel over kunt nemen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:46

Paarden op de weg,wat een nachtmerrie! Ook ik heb een slot op mijn hek en camerabewaking.

Zo weer een dag gebuffeld.... Morgen met mijn klassen mijn verjaardag vieren... Heb er 6 morgen. Stond net bij de kassa, werd wat gek aangekeken met 80 stroopwafels en 25 muffins, heb ik bijna de neiging om te verantwoorden.

Hier was het vanaf 3 uur droog, om half vier ben ik gegaan.... Ff een uurtje langs de weg....

Ik ga voor de positieve weersvoorspelling,waar mag ik klagen als het regent?

Ps mooie tracker... Ben jaloers hoor!
Fijne vakantie fabster.... Ik ben in december nog in Noorwegen geweest....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:47

kvulden even tweedehands kijken
als ik denk te weten wat je moet hebben, liggen er hier tegenover mij, bij een bedrijf tig van die dingen

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:49

palousa_boy schreef:
Staan er geen kolken op marktplaats? Of ga bij de gemeentedienst of straatwerker langs of die nog een oude hebben liggen die je eventueel over kunt nemen.

Marktplaats al vaak gekeken. Maar de gemeente of straatwerker zou ik nog kunnen proberen. En als iemand nog iets weet. Ik hou me aanbevolen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:51

@Monmaster, wat leuk dat je al je klassen gaat trakteren! Doe ik nooit met mijn verjaardag haha! En je mag bij mij klagen als de voorspelling niet uitkomt. :P Ik poste de positieve voorspelling. Is wel zeer lokaal he... niet vergeten als je boos wordt! :P

Hier lekker een kruidkoek in de oven.. was vanmiddag even kippenvoer en vlas aan het kopen en bij 'mijn' winkel zit een grote molen en daar malen ze van alles... je kunt pannenkoekenmeel en meer dingen kopen en u hadden ze kruidkoekbeslag. Eitjes van onze kippen erbij. De keuken begint al heerlijk te ruiken!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:10

kvulden schreef:
palousa_boy schreef:

Marktplaats al vaak gekeken. Maar de gemeente of straatwerker zou ik nog kunnen proberen. En als iemand nog iets weet. Ik hou me aanbevolen.

Alternatief is een afvoergoot, die zijn een stuk goedkoper.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:15

monmaster wat leuk dat je tracteert!

Ik weet nog goed dat ik in het examen jaar van de mavo zat.
We hadden een kei toffe klassenleraar en hadden met zijn alle besloten om aan het eind van het jaar hem te tracteren op een taart.
Ik heb die taart 8 km mee gezeult op de fiets en toen op school in de koelkast gestopt.

Toen we dan eindelijk smiddags les hadden, hadden we afgesproken dat 1 meisje zou vragen of ze naar de wc mocht.
Ze was de enige die dat ooit mocht en kwam toen dus terug met een grote taart met daarop Bedankt.
Was een stoere leraar maar er stond toch water in die oogjes.

We waren met de hele klas geslaagd met het zwaartste pakket, wis-nat-schei dus dat was echt feesten aan het eind!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:17

Nou dacht toch maar even weer kijken. Staat er nu iemand niet te ver uit de buurt voor 35 euro per straatkolk. Dat scheelt weer een beetje. Nu de buizen nog regelen.

Afvoer goot?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:18

Ja een lange put zegmaar :+

Edit

Afbeelding

Zoiets krijg je dan
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 10-02-16 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:18

Wow het is echt zo nat bij ons in het land. Arme shetlanders hoop dat het gouw minder word met de regen. Hebben ook niet echt oplossing ze trappen alles kapot een dikke blubber bende.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:22

palousa_boy schreef:

Ik heb het even gegoogled. Maar is dat wel een goed idee op een plek waar paarden lopen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:24

Ik heb mijn ruiterbewijs weer terug! *\o/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:25

palousa_boy schreef:

Edit

[ [url=m/ziXDww.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets krijg je dan

Nieuwe schoentjes, palousa? :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:26

Je hebt uiteraard verschillende soorten, met verschillende roosters en verschillende grootte en draagkracht.

Ik ken een paar welshjes en die galopperen er gewoon overheen en staan er vaak op zonder problemen.

-O- je hebt het gezien kristel -O-

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:31

kristelhans schreef:
@Monmaster, wat leuk dat je al je klassen gaat trakteren! Doe ik nooit met mijn verjaardag haha! En je mag bij mij klagen als de voorspelling niet uitkomt. :P Ik poste de positieve voorspelling. Is wel zeer lokaal he... niet vergeten als je boos wordt! :P

Hier lekker een kruidkoek in de oven.. was vanmiddag even kippenvoer en vlas aan het kopen en bij 'mijn' winkel zit een grote molen en daar malen ze van alles... je kunt pannenkoekenmeel en meer dingen kopen en u hadden ze kruidkoekbeslag. Eitjes van onze kippen erbij. De keuken begint al heerlijk te ruiken!

Oh maar goed dat ik dat nog niet rook toen ik bij je was. ... anders had je me niet meer weg gekregen :+ !

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:50

Hahah ik bewaar een stukje! Heb nog beslag voor 1 extra cake dus komt goed!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:54

palousa_boy schreef:
Je hebt uiteraard verschillende soorten, met verschillende roosters en verschillende grootte en draagkracht.

Ik ken een paar welshjes en die galopperen er gewoon overheen en staan er vaak op zonder problemen.

-O- je hebt het gezien kristel -O-

Het is misschien wel een mooier plan inderdaad. Als ik het bv langs de hele achterkant doe dan vang ik zeker al het water op. Het ligt op afschot.

Wat zouden jullie doen. Afvoeren naar de sloot. 30 meter verder of iet van een put of zo.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:04

Je kunt er een soort vijvertje voor graven, dan kunnen de paarden er eventueel nog van drinken. Al zou ik er dan alsnog een overloop in maken voor als het erg hard regent, anders loopt alles alsnog over ;)

Maar dit kun je ook overslaan en direct naar de sloot laten lopen.
Nadeel van een put is dat deze na een tijd toch een keer vol is, tenzij je echt tot een goede zandlaag kunt komen zodat het snel weg zou kunnen.