Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zapje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:30

@ Belker. Denk dat we dat gaan proberen. Maakten jullie het deurtje voor dan dicht met een spanband of iets? Of gewoon op slot?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:01

Gewoon op slot. En alle luiken dicht. Stro in de trailer en voor en achterin hooi op de grond.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:55

Ik doe niks op de grond gaat alleen maar glijden en maakt het gladder. Hooi afhankelijk van de tijdsduur. Mijn trailer kan ik het deurtje van afsluiten. Als je die van binnenuit kan openen dan zou ik daar iets omheen maken of idd spanbandje gebruiken

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:30

Ik vond een nog weer vorig baasje van Ice uit 2022.

Ik wist dat ik haar veel te dik gekocht had en denk dat er inmiddels 50kg af is, maar nog steeds een hardnekkige buik.
Maar de foto die ik vandaag binnen kreeg, deed me echt verbazen zeg. Kijk eens hoe anders ze was Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:59

Dat geeft moed boemel ;) maar nog ff te gaan.

Afgelopen vrijdagochtend werd ik wakker omdat twee van mn pony's ruzie hadden. Ging er flink aan toe dus in de badjas naar buiten. Overall gaat het prima, maar vandaag begin vd middag was het weer raak. Ze blijven maar op elkaar in trappen, en bijten elkaar in de lip. Zo hard dat eentje n gescheurde lip heeft. Dit is echt geen spelen meer. Iemand ervaring, tips, ideeen? Behalve dat ze straks gelukkig veeeeeel meer ruimte hebben en elkaar niet eens meer hoeven zien als ze willen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 22:39

Heb je genoeg voerpunten, en hebben ze de hele dag beschikking tot het voer ? Ik merk dat er altijd veel meer rust is in mijn groepje als ze gewoon altijd op verschillende plekken ruwvoer hebben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:32

Is er ineens iemand hengstig?
In ons groepje is de eerste merrie van het seizoen ineens hengstig en die is er verrassend klierderig door...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:45

Heeft iemand hier recent ingelogd in zijn UBN?
Ik log nu in om het paard dat vertrokken is uit de stal lijst te halen, ik krijg op de dashbord pagina netjes een melding dat de website recent veranderd is.
Mijn adres gegevens en mijn 2 registraties zijn er (paarden en bijen), maar bij de paarden is de zogenaamde stallijst volledig leeg... En die mag ik ook niet aanpassen want dan krijg ik een rode melding dat ik de diersoort toe moet voegen, wat vervolgens nergens kan...
Iemand vergelijkbare ervaring?

Ik heb in januari 2025 heel zorgvuldig alle 5 paarden toe zitten voegen en na een week nogmaals ingelogd en toen stonden ze alle 5 in deze "stallijst"...

Edit: never mind... heb na een lang keuze menu iemand gesproken en er stond een instelling verkeerd, lang verhaal maar alles is gelukkig in orde.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 09:15

Ow hengstig had ik hier een tijd terug al en dan gelijk ook een flinke hengstigheid...

Wel fijn dat je het geregeld hebt voor UBN :) vervelend als je dan aan het kijken bent en het klopt niet.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:22

Ja, ik heb één hooipunt meer dan het aantal pony’s. Ze krijgen tegenwoordig vrijwel onbeperkt hooi, maar binnen een pak vinden ze het ene deel net wat smakelijker dan het andere. Helaas laten ze soms ook stukken liggen. Daardoor kan ik niet volledig onbeperkt voeren, want aan de buitenkant van het hooi zie ik niet of het in de smaak zal vallen of niet.

Aan hengstigheid heb ik ook gedacht. Ik zie er alleen nog niet echt duidelijke tekenen van, maar het zou in principe wel een logische verklaring kunnen zijn. Ik ga het daarom nog wat beter in de gaten houden.
En nóg meer voeren dus.

Verder gelukkig goed nieuws: ons huis is verkocht! We hebben twee maanden overlap, wat echt superfijn is. Op de nieuwe locatie moet namelijk nog het nodige gebeuren voordat de beestjes daarheen kunnen. Ik had mijn rijpaard graag in juli pas naar huis gehaald, maar er is wat gedoe met de staleigenaresse. Sinds ik in januari vertelde over onze nieuwe woning heb ik het gevoel dat ze me in gedachten al uit haar paardengebeuren heeft geschrapt. Kortom, het lijkt erop dat hij eerder naar huis zal komen (of moeten) dan eigenlijk handig is. :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:33

Omdat ik het hier laatst ter sprake bracht een kleine update. Roos gaat verhuizen naar een plekje bij mij in de straat. Maar een paar honderd meter verderop. Dus dan kan ik weer elke dag naar haar toe. Hele veilige nette plek waar ze in de winter droog kan liggen, de hele dag buiten staat en in de zomer ook lekker op het gras kan en in een stabiele kudde komt te staan.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 15:38

Wat een fijn nieuws Malenka! Klinkt heel goed. Lekker dichtbij, bijna aan huis. ;) Maar dan zonder al het werk.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:07

Op de site van de menner staat een maattabel, en hoe te meten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 18:18

Gefeliciteerd met de verkoop van je huis LP!
Vervelend dat het met de staleigenaresse nu veranderd is. Heb je er al met haar over gesproken?

Wat fijn Malenka!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 23:23

Boemel, dat ziet er niet verkeerd uit. Nog even doortrainen met haar :D

LP , gefeliciteerd met de verkoop !
Lastig altijd als je moet haasten, maar straks ben je blij dat je ze in eigen beheer hebt joh !

Zijn het beide merries die elkaar het leven even zuur maken ?
Idd zou hengstigheid mee kunnen spelen , maar als ze genoeg ruimte hebben om weg te komen laat ik ze het meestal zelf uitzoeken.
Mijn ruinen kunnen bijv. best heftig zijn als er een nieuweling ( ook al kennen ze die wel, maar bijv. even buiten de groep gelopen heeft ) bij de kudde komt. Meestal kijk ik maar even 'weg' en is er later wel weer rust.
Als het echt niet gaat zet ik er een draad tussen om rust te creëren.

Malenka , ook fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor Roos.
en zo dichtbij ook.

Wat was het een lekker weer vandaag hé {:} hele dag lekker buiten bezig geweest.
Heb er hier de kudde uit elkaar gehaald helaas en de drie bolletjes nu op big dieet staan.
Ze stonden lekker te genieten in het zonnetje in de paddock.
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 06:30

Gefeliciteerd met de verkoop van t huis LP! Fijn dat dat rond is.

Dat is een mooie oplossing Malenka!
Heb je daar ook de mogelijkheid om met Roos te werken?

Wat een leuk stel Happinezz!

Mijn weekend begon gistermiddag al. T was nogal een drukke middag met spontane aanloop. Allemaal paard gerelateerd. Erg gezellig, maar zelf rijden ho maar :D

Besloot dat Ice nog even los in de bak mocht lopen
Die had een grote blij. Stilstaan, staart erop, snurken en heel hard galopperen.
Kletsnat en een maanlandschap rijbak tot gevolg :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn nieuw geplande les van Patrick voor vandaag gaat vanzelfsprekend weer niet door.
Ben op zoek naar andere instructie, maar t schiet nog niet zo op.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 07:36

Wat jammer Boemel, dan snap ik echt wel dat je een ander gaat zoeken. Geven ze wel steeds de reden van annuleren aan?

LP gefeliciteerd met de verkoop!

Roosje weer paard in de buurt.

En ik kan nu niet meer zien wat er nog meer allemaal stond? Maar in elk geval wel genoten van het weer {:}

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:47

Meestal valt mijn les uit door uitvallers op de route.
Of door omstandigheden.

Ik zou denken beter wat inkomsten, dan geen inkomsten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 07:54

Jeetje, wéér geen les? Daar kun je toch niet van op aan zo! Jammer hoor.

Malenka, fijn dat ze weer in de buurt komt te staan <3

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie woning LP!
En wat vervelend dat er zo'n onrust is. Hier 4 merries en er is alleen maar onrust als er te weinig voerpunten zijn. Als ze hengstig zijn vinden ze elkaar juist helemaal geweldig _O-

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:12

Vervelend Boemel, kreeg je dat vandaag pas te horen? Want ik kreeg vorige week bericht dat de inhaalles van vandaag niet van de grond kwam door niet genoeg animo en de les van 12 maart wel ingedeeld is.

Ice is wel lekker aan het sjouwen zo te zien!

Fijne oplossing Malenka, en LP gefeliciteerd

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:17

Ik kreeg t ook eerder te horen. De inhaalles kan ik zelf niet.
Gelukkig heb ik as zaterdag les van mijn achterbuurvrouw. :o

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 08:33

Nou ja ik dacht ook even van uhmmm... Ik heb vanmiddag les en nog niks gehoord :+ Dus snel opgezocht waar Azewijn ergens ligt, maar denk idd dat ze de route aangepast hebben.

Volgens mij zijn er voor Limburg nu twee routes aangemaakt. Ze hadden eigenlijk net teveel voor de woensdag eerst en nu sta ik twee keer ingepland op een donderdag. (voor mij wel fijner omdat donderdag ik de vrije middag heb). Ik zou om de keer uitval niet zo erg vinden aangezien de lessen wel prijzig zijn. Maar als het 1x per maand gepland wordt en 2x uitvalt ben je ook zo weer maanden verder.

Stomme was wel dat ik echt net de dag ervoor met andere lesgeefster voor zaterdag ook les heb ingepland, dag erna kwam planner van Patrick voor vandaag met een les. Dus Ad mag even aan het werk vandaag en zaterdag.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:34

Wat een hoop nieuws hier... Huis verkocht, maar paard eerder mee naar nieuw huis...
Veel genieten van het mooie weer gisteren...
Ik had helaas gewoon een volle werkdag maar hoop op een prima weekend omdat we erg veel in de tuin moeten doen.

Boemel wat vervelend dat je les zo steeds weg valt. Ik hoop dat je iemand anders kan vinden.
Ik heb wat dat betreft wel een gelukje met verschillende instructeurs in de buurt waar we voor verschillende lessen gelukkig met regelmaat terecht kunnen...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:41

Hier op zich ook instructeurs genoeg hoor en heb ook wekelijks groepsles, maar ik zoek echt iemand die kennis heeft van zitten en verstand heeft van biomechanica.

Bij mij is de les inmiddels 5x afgezegd. 4 maanden geleden 1x kunnen lessen. Ik heb nu iemand een dorp verderop doorgekregen, die ook goed schijnt te zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 08:52

Ja, daarom heb ik les bij Ton. Totaal anders dan de eventing les die ik in de zomer geregeld volg en de wekelijkse les bij de vereniging.