Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:09

Hier zegt buienradar dat er om 6 uur 's ochtends een flinke bui overheen komt. Maar dat is vandaag al 3x veranderd van wel regen, naar geen regen, naar nu 10mm in een uur :+ Voor de zekerheid de paarden nu wel maar weer even binnen gehaald (ook omdat ze morgen nog een lading hooi komen brengen, waardoor we hopelijk het jaar genoeg gaan hebben).

Overigens is ons gras mooi groen geworden en groeit het al weer goed na het vorige maaien. En dan hebben we niks gesproeid nog. Dan zie je wel dat de natte lente de natuur erg goed heeft gedaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 20:41

Ik kan ook wel wat regen gebruiken, de pomp is nog stuk en ik ga geen wei ( tje) sproeien met kraanwater
Mijn paden zijn af, nu nog kaal laten eten en dn frezen en bedenken wat ik in het middenstuk maak, voerplek, heuvel, tractorband? Is 20 x 8

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:37

Hoelang duurt het ongeveer dat paarden na het maaien weer op de wei kunnen. En dan denk ik aan niet meer dan 20 cm gras.

Overigens heb ik vanmiddag het stuk achtertuin (waar eerst de cavia's liepen) afgezet.

Ponies onder de appelboom...

Hier zijn ze net 'losgekoppeld'..
Afbeelding

Bóóón kijk nou we hebben buren-bezoek...
Afbeelding

Smak-smak-geen tijd voor-smak-smak...
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:43

Hahaha, zo hebben wij een Fjord lopen :') Koeien bij de buren in de wei? Niet gezien, kop in het gras en gaan.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:25

Wij hebben vannacht toch een flinke bui gehad! Heerlijk! Het is nu (eventjes) afgekoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:32

Hier in de [***] ook flink wat regen!!! Heerlijk. Straks weer warm lees ik in het weerbericht, daarna weer buien. Wel goed voor mijn weide.

Vanmiddag jachttraining met 1 van de honden. Ik wacht de temperatuur eventjes af. Ze geven 28-32 graden aan, dat is mij veel te warm voor mijn hondenvriend. En voor mijzelf trouwens ook......

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:37

Om 7 uur een beetje regen, maar ik had noodweer verwacht en dat was het absoluut niet!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:38

Hier in het Noorden nog niks. Het was vanmorgen om half 6 wel goed te doen. Ik heb de pony's vroeg buiten gezet en de stallen gedaan. Ze zijn daarstraks even naar binnen geweest om te eten en daarna weer lekker buiten. Voor de middag gaan ze weer binnen ivm het weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:39

Gelukkig maar Lorette! Hopelijk valt het vanmiddag ook mee. Gewoon lekker een paar uur regen vind ik heerlijk, maar die absurde buien vind ik altijd spannend......

Mijn paarden blijven overigens wel altijd buiten, ongeacht het weer. Ze kunnen uiteraard wel zelf kiezen of ze in de schuilstal willen gaan staan.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:50

hier in t oosten ook nog geen druppel regen, gelukkig wel iets koeler vanmorgen. ben wel blij met ons stukje bos nu, als ze willen kunnen ze lekker in de schaduw staan. neemt niet weg dat het gisteren blijkbaar nog niet warm genoeg was, want ze stonden gewoon siesta in de zon te houden smiddags :+
gras is hier aardig droog, we hebben een gedeelte gesproeid wat er nog iets beter uitziet, maar er zijn ook stukken helemaal geel :\

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:53

Nu net met buiten zetten een paar druppels. Meer ook niet. Is nog steeds 25 graden. De koele dag van morgen is inmiddels ook al van 21 naar 28 graden gegaan…

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:55

[***] schreef:
Gelukkig maar Lorette! Hopelijk valt het vanmiddag ook mee. Gewoon lekker een paar uur regen vind ik heerlijk, maar die absurde buien vind ik altijd spannend......

Mijn paarden blijven overigens wel altijd buiten, ongeacht het weer. Ze kunnen uiteraard wel zelf kiezen of ze in de schuilstal willen gaan staan.

Wij hebben geen schuilstal of de mogelijkheid dat ze zelf naar binnen kunnen. Die van ons staan ook naast het bos en dan vind ik het wat spannend met onweer :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:59

Robijntjah, veel plezier in toverland.

Dais, O ja vezels is natuurlijk weer en ander verhaal. Lastig, ik heb geen idee eigenlijk. En een vrees dan?

Lynn, Een heuvel is erg leuk! Ben ook benieuwd naar je pad :D

DF, Leuke foto met de buurpaardjes :) Boon vindt het niet interessant.

Hier ook geen drup, wordt voor vanmiddag wel voorspeld. We wachten af. Ik hoop niet dat het precies op het moment is dat ik David naar de camping breng, de weer app zegt van wel.. :') Maar wie weet lost het wel weer op.

De loonwerkers zijn weer druk, de roosters worden in de vijver gelegd. Ben zoooo benieuwd hoe het wordt! *\o/*

edit. Straks kippengaas halen. De kippen moeten binnenkort opgesloten worden in het hok ivm inzaaien van alles. Zullen ze vast niet leuk vinden, want ze scharrelen om het hele erf.
Dat wordt wel even wennen dat ze straks opgesloten zitten in een ren. Maar het is even niet anders.
De ren moest er toch nog komen voor noodgevallen, vakantie etc. Komt naast de paddock.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:07

Chasey schreef:
Robijntjah, veel plezier in toverland.

Dais, O ja vezels is natuurlijk weer en ander verhaal. Lastig, ik heb geen idee eigenlijk. En een vrees dan?

Lynn, Een heuvel is erg leuk! Ben ook benieuwd naar je pad :D

DF, Leuke foto met de buurpaardjes :) Boon vindt het niet interessant.

Hier ook geen drup, wordt voor vanmiddag wel voorspeld. We wachten af. Ik hoop niet dat het precies op het moment is dat ik David naar de camping breng, de weer app zegt van wel.. :') Maar wie weet lost het wel weer op.

De loonwerkers zijn weer druk, de roosters worden in de vijver gelegd. Ben zoooo benieuwd hoe het wordt! *\o/*

edit. Straks kippengaas halen. De kippen moeten binnenkort opgesloten worden in het hok ivm inzaaien van alles. Zullen ze vast niet leuk vinden, want ze scharrelen om het hele erf.
Dat wordt wel even wennen dat ze straks opgesloten zitten in een ren. Maar het is even niet anders.
De ren moest er toch nog komen voor noodgevallen, vakantie etc. Komt naast de paddock.

Ah wat spannend! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
En wat die kippen betreft, het is sneu maar ze slopen alles :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:08

Ja het zijn inderdaad wel een stelletje slopers :')
Maar het is zo gezellig dat gescharrel om de deur.
Vanmorgen vond ik het niet zo gezellig, een schreeuwende kip onder het slaapkamer raam... :x Nog erger dan een haan!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:13

Hier 3 druppels regen vannacht…. Wel wat koeler, maar we gaan het zien wat deze dag doet. Waarschijnlijk vanavond onweersbuien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:14

Ja kippen maken een grote bende als ze de kans krijgen, maar het scharrelen is wel heel gezellig :)

Hier is best wat regen gevallen; er ligt nu nog 1 grote plas in de paddock, de andere achterin is al verdampt. Dus ik wacht maar even met de pomp aanzetten.
Boon zag er aan één kant nog heel toonbaar uit... tot ik haar van de andere kant zag; een varken zou er jaloers op zijn :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:16

Chasey schreef:
Ja het zijn inderdaad wel een stelletje slopers :')
Maar het is zo gezellig dat gescharrel om de deur.
Vanmorgen vond ik het niet zo gezellig, een schreeuwende kip onder het slaapkamer raam... :x Nog erger dan een haan!

Die was vast heel trots dat ze een ei voor je had gelegd :D

Mijn collega's vragen weleens, wat heb jij nou op de achtergrond... Dan zeg ik dat het een kip is en liggen ze in een deuk.

Ik ga trouwens zondag 2 ayam cemani hennen ophalen, vind die zo onwijs gaaf :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:20

Die zijn zeker mooi, dat hele zwarte. Je zou haast ook zwarte eieren verwachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:32

kojack schreef:
[***] schreef:

Wij hebben geen schuilstal of de mogelijkheid dat ze zelf naar binnen kunnen. Die van ons staan ook naast het bos en dan vind ik het wat spannend met onweer :o

Dat begrijp ik heel goed. Hier naast de paddock ook flink wat bomen, vind ik ook altijd erg spannend met onweer. Het gekke is dat ze vanmorgen alledrie in een schuilstal stonden en bij -10, oostenwind en sneeuwstorm blijven ze lekker buiten staan :? :j :? :j

Kippen heb ik sinds vorig jaar in een grote ren, met bosjes, boomstronken en een mooi nachthok. Op het erf maken ze er mij teveel een bende van, poepen overal en mijn honden zien kippenstront als een lekkernij.......

Ik vind het reuze gezellig als ze over het erf scharrelen, maar ben erg blij dat er niet overal meer stront ligt. En de eieren zijn gewoon uit het hok te halen en liggen niet overal verspreid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-21 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:35

Als ik weet dat er echt noodweer aan komt dan zet ik ze eventueel op stal. Maar ze hebben ook wel eens buiten gestaan dat er noodweer recht over trok terwijl we niet thuis waren. De buren appte een foto van de paarden in het noodweer. "Ze staan er nog". :')

kojack schreef:
Die was vast heel trots dat ze een ei voor je had gelegd :D

Dat had iets minder gemogen. :+
"Lekker eitje om 5:00, ligt klaar in de stal!"

Ik moest even opzoeken welk type kip een Ayam Cemani is. Die zijn wel erg zwart! Heel bijzonder.
Had ze al eens op een plaatje gezien, maar wist de naam er niet van.

De vijver wordt leeggepomp, we hebben straks dus een heel groot gat :') Ben benieuwd hoe snel daar weer water in komt. := Loonwerker zei dat dat wel een tijdje duurt ivm het leem.
Maar ja, vullen doe je 'm ook niet.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:37

Hier is er vannacht toch nog een aardige bui gevallen *\o/*
Alle deuren en ramen staan ook open en het koelt heerlijk af.
Paardjes ook blij want die staan na 2 dagen paddock ook op de wei sinds 8.15 :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:38

Hier staan ook flinke bomen langs huis en paddock en áls er eens eentje om zou gaan dan ligt óf de hele paddock en stallen in puin óf het huis óf we hebben geluk en ze vallen de andere kant op :)
Volgens de snoeiers zijn ze allemaal gezond al ben ik het niet altijd eens met het snoeibeleid wat ze er op los laten (alles boven de weg weghalen en boven de paddock/PP laten hangen), want er zijn er bij die al behoorlijk scheef staan om de balans te hervinden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:07

Hier ook goed regen gehad *\o/*
Vanmorgen ook nog, toen ik met de paarden bezig was :roll:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:26

Hier ook veel bomen, eiken sommige met stamomtrek van een meter…… Weinig onderhoudt. Als ze gaan dan is ons woondeel weg. Gelukkig hebben we het officiële woonhuis nog.