[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:45

Prachtig!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:46

Mooi! Zit er mooi strak in!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:11

Wauw, wat een mooie stal

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:16

Ja erg blij mee! Zijn alleen een beetje dom geweest met de open makem van staldeur, dat is een klapdeur (dat moest ook) alleen je maakt hem niet open met zo'n buis waar je aan kuny trekken maar kunt hem alleen open en dicht maken vanaf de buiten zijde, dus we moeten er iets op gaan bedenken dat we het wel van de binnenkant kunnen sluiten en openen :+ weet niet of zo'n trekbuis had gekund maar nu gaat het iig niet meer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:48

Daihyo schreef:
Ik knip de takken die het draad raken en voer het aan de paarden. Los of in een snacknetje.

idem hier, behalve het snacknet.

@Maartje: prachtig!! Wat voor vloer hebben jullie er in liggen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:57

Ir111 schreef:
Daihyo schreef:
Ik knip de takken die het draad raken en voer het aan de paarden. Los of in een snacknetje.

idem hier, behalve het snacknet.

@Maartje: prachtig!! Wat voor vloer hebben jullie er in liggen?

Dankjewel, dat is geborsteld beton, dus met een ruwe structuur zodat paarden goed grip hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:03

Platen of gestort? En het klinkt 'scherp' maar is dat ook zo?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:33

Gaaf Maartjeh. Het is heel mooi geworden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:57

Maartje1990 schreef:
Ja erg blij mee! Zijn alleen een beetje dom geweest met de open makem van staldeur, dat is een klapdeur (dat moest ook) alleen je maakt hem niet open met zo'n buis waar je aan kuny trekken maar kunt hem alleen open en dicht maken vanaf de buiten zijde, dus we moeten er iets op gaan bedenken dat we het wel van de binnenkant kunnen sluiten en openen :+ weet niet of zo'n trekbuis had gekund maar nu gaat het iig niet meer.

Je kan kijken of je die hendel verlengd krijgt naar boven zodat je hem van de andere kant kan liften en openen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 18:19

Ir111 schreef:

Gestort en zeker niet scherp. Is gewoon niet dat spiegelgladde

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:28

Maartje1990 schreef:
Ir111 schreef:

Gestort en zeker niet scherp. Is gewoon niet dat spiegelgladde

Geweldig. Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Wat is er precies gestort? Wij zijn met de aannemer in overleg over onze schuur en ik ben nog in dubio of ik een vloer wil laten storten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:29

Wordt vaak bij paarden gebruikt. Mijn vader heeft die vloeren in Utrecht (kliniek) en bij de bereden politie gemaakt.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:30

Ir111, mijn vader werkte bij Tonco vloeren. Vaak worden hiervoor vloerenleggers, betonvloeren, zand cementvloeren mensen voor ingehuurd.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:41

Hmmm, nou ik ga toch ook nog maar even vragen om een prijsopgave voor het storten van een vloer. Ik vind het echt supermooi eruit zien.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 18:42

Inderdaad laten doen door een bedrijf en zoals hierboven gezegd wordt vaak bij paarden gebruikt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:46

Ja, ik heb me een beetje bang laten maken dat het heel erg duur zou zijn. Eerst vragen en dan bang worden. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 18:58

Ir111 schreef:
Ja, ik heb me een beetje bang laten maken dat het heel erg duur zou zijn. Eerst vragen en dan bang worden. :D

Het ene deel van de loods is gewoon gevlinderd (glad) andere geborsteld. Met dat geborsteld waren ze sneller klaar dat vlinderen duurt heel lang. Kan me niet voorstellen dat glad goedkoper is.

Edit even een close up gemaakt voor je

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:13

Wauw mooi die stal, hebben jullie damwand buitenom? Hier is de oude stal nu afgebroken, nu nog wachten op de gemeente en verzekering maar we willen denk ik oderkant misschien steen en daarboven damwand (gepotdekseld) of misschien gewoon gemetseld. Twijfel twijfel. Wordt hier geen inloop maar aparte stallen, buiten mss wel een schuilst eraan of een afdak. Teveel gedoe met 2 dikkerds, jong spul en oude, allemaal moeten ze anders gevoerd en de ellende dat ze nu geen stal hebben :')

September wil ik met de paddockroosterpaddock beginnen. Best spannend of het wat wordt deze winter.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 20:23

Cemlys schreef:
Wauw mooi die stal, hebben jullie damwand buitenom? Hier is de oude stal nu afgebroken, nu nog wachten op de gemeente en verzekering maar we willen denk ik oderkant misschien steen en daarboven damwand (gepotdekseld) of misschien gewoon gemetseld. Twijfel twijfel. Wordt hier geen inloop maar aparte stallen, buiten mss wel een schuilst eraan of een afdak. Teveel gedoe met 2 dikkerds, jong spul en oude, allemaal moeten ze anders gevoerd en de ellende dat ze nu geen stal hebben :')

September wil ik met de paddockroosterpaddock beginnen. Best spannend of het wat wordt deze winter.

Je bedoeld die zwarte wanden? Dat zijn gewoon van die stalwanden waar men ook gewone stallen van maakt.

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:34

Heel mooi geworden Maartje!
Ik heb ook deuren met zo'n sluiting. Ik kan ze wel van binnen opendoen omdat het bovenluik altijd open staat.
Maar bij mij gaven ze aan als ik zou willen dat er een sleuf in het kunstof kon met een pin aan de sluiting. Dan kan je hem van binnen open doen maar omdat er dan een knop aan de binnenkant zit die uitsteekt wou ik dat niet.
Jij hebt meer ruimte in de stal dus dan is het misschien minder erg.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:03

Wat een prachtige stal zo!

Bij de hagen haal ik als ik er ben wel eens de bovenste draad tijdelijk los, dan kunnen ze even extra snacken. Of even met de snoeischaar en dan laat ik het gewoon liggen en is het de volgende dag weg :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:53

Wow gave stal Maartje! Lekker ruim. Hoeveel paarden komen er in, als ze allemaal binnen willen staan?

Hier zelfde probleem met haag en stroomdraad, ik overweeg om op een stuk een stuk tuinslang om het cord te doen. Maar nog geen tijd gehad om te maken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:01

Maartje1990 schreef:
Cemlys schreef:

Je bedoeld die zwarte wanden? Dat zijn gewoon van die stalwanden waar men ook gewone stallen van maakt.

Nee ik bedoelde eigenlijk buitenkant schuur ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 23:39

Horsier schreef:
Heel mooi geworden Maartje!
Ik heb ook deuren met zo'n sluiting. Ik kan ze wel van binnen opendoen omdat het bovenluik altijd open staat.
Maar bij mij gaven ze aan als ik zou willen dat er een sleuf in het kunstof kon met een pin aan de sluiting. Dan kan je hem van binnen open doen maar omdat er dan een knop aan de binnenkant zit die uitsteekt wou ik dat niet.
Jij hebt meer ruimte in de stal dus dan is het misschien minder erg.

Maar een slim paard kan het dan open maken?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 23:42

Cemlys schreef:
Nee ik bedoelde eigenlijk buitenkant schuur ;)

Ah nee dat zijn sandwichpanelen