Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Kelly. Ik herken het helaas wel. Ik zit ook rond de 1000 per maand dit jaar. En blijft maar komen. Vorige week spoedbezoek van de dierenarts, morgen kliniek, mijn hooistomer is kapot en moet gemaakt worden, hooi wordt duurder. Bladieblaat. Het is niet leuk meer iig
Maar goed. Ze zijn het waard.
Lis_Ol schreef:Interessant topic,
Ik heb namelijk geen idee wat ik maandelijks aan ze kwijt ben.
Dus bij deze een stipje en heb de app gedownload die op de vorige blz genoemd werd, ga ik het ook maar is bijhouden
KellyR schreef:Zoals ik thuis zeg "het is om te janken".
Moet zeggen dat ik na dit overzicht wel even in een hoekje heb zitten huilen hoor haha.
Jij ook sterkte - hopenlijk kunnen we het geld volgend jaar voor een vakantie of zo gebruiken
Jessix schreef:Lis_Ol schreef:Interessant topic,
Ik heb namelijk geen idee wat ik maandelijks aan ze kwijt ben.
Dus bij deze een stipje en heb de app gedownload die op de vorige blz genoemd werd, ga ik het ook maar is bijhouden
Niet schrikken!![]()
Ik ben zelf echt veel meer kwijt dan ik voor ogen had. Maar goed om het inzichtelijk te krijgen.
Teteltee schreef:Voelen jullie je ook wel eens schuldig over het geld dat naar het paard/de paarden gaan? Ik kan het prima betalen, kan naast de paarden ook nog riant leven, goed sparen etc. Maar toch als het weer een dure maand is (en dat is vaker dan je hoopt) heb ik soms echt een soort schuldgevoel. Zo van oh, ik had met dit geld ook m'n spaargeld gigantisch kunnen spekken/hypotheek versneld aflossen/meer opzij zetten voor mijn kind/verzin het maar. Herkenbaar?
Teteltee schreef:Voelen jullie je ook wel eens schuldig over het geld dat naar het paard/de paarden gaan? Ik kan het prima betalen, kan naast de paarden ook nog riant leven, goed sparen etc. Maar toch als het weer een dure maand is (en dat is vaker dan je hoopt) heb ik soms echt een soort schuldgevoel. Zo van oh, ik had met dit geld ook m'n spaargeld gigantisch kunnen spekken/hypotheek versneld aflossen/meer opzij zetten voor mijn kind/verzin het maar. Herkenbaar?
Wildgirl schreef:Ik voel me nooit schuldig, mijn hobby mag wat kosten.
Maar, ik kom zelden boven de 500 euro per maand uit.
Meestal zit ik op zo'n 350/400 max.
Ik snap echter sommige bedragen in dit topic niet, als ik lees dat mensen stelselmatig 1000 tot 1500 euro pm uitgeven aan hun dier dan denk ik echt.... hoe dan!
Niet om te veroordelen hoor, maar dan zou het als hobby niet meer goed voelen voor mij.
Sherivey schreef:Ik verbaas me dan op mijn beurt weer hoe mensen onder de €400 kunnen blijven
Mijn stalling alleen al is €375
Tarico schreef:Mijn man en ik delen onze vaste lasten en mijn hobby betaal ik zelf dus ik ‘val hem niet lastig’ met de kosten voor de paarden en spaar ook iedere maand.
Ik voel me echter soms wel schuldig dat ik het kàn betalen nu er zoveel mensen moeite hebben met rondkomen door alle stijgende kosten.
Sherivey schreef:Ik verbaas me dan op mijn beurt weer hoe mensen onder de €400 kunnen blijven
Mijn stalling alleen al is €375