Wildgirl schreef:Ik voel me nooit schuldig, mijn hobby mag wat kosten.
Maar, ik kom zelden boven de 500 euro per maand uit.
Meestal zit ik op zo'n 350/400 max.
Ik snap echter sommige bedragen in dit topic niet, als ik lees dat mensen stelselmatig 1000 tot 1500 euro pm uitgeven aan hun dier dan denk ik echt.... hoe dan!
Niet om te veroordelen hoor, maar dan zou het als hobby niet meer goed voelen voor mij.
Ik voel mij hier lichtelijk in aangesproken
maar ik wil daar wel wat toelichting over geven. Mijn paard kost inderdaad een 1500€ per maand. Waarom? Hij is wat ouder en heeft wat mankementen. Deze zijn goed te managen maar dat kost dus ook wat. Hiervoor wordt hij regelmatig( lees eens per 3 maanden) gecheckt door een arts. Staat om deze reden op speciaal beslag. En omdat zijn voeten snel groeien moet ik de interval echt op 6 weken houden. Elke 8 weken komt er een fysio bij. En hij krijgt wat supplementen. Ook heeft hij zeer veel allergieën waar hij immunotherapie voor krijgt. En ja hij staat redelijk duur gestald. Hier in de omgeving is het ook duur voor iets betere faciliteiten. Ik ben gelukkig alleenstaand dus ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen. Maar dit soort bedragen zijn natuurlijk voor de jan modaal niet op te brengen. Ik heb dit paard in gezamenlijk eigendom met mijn ouders en de kosten gaan dus door de helft. Anders is het niet te doen.
Ik had er voor kunnen kiezen om dit paard met vervroegd pensioen te sturen ( had een stuk goedkoper geweest
) . Maar ik weet ook dat hij daar niet gelukkig van wordt. Hij geniet echt van het werk en de aandacht. Hij loopt op dit moment ook succesvol ZZ licht dressuur ondanks alles. Maar daar is dus wel een heel management voor nodig. En het is uiteraard medisch verantwoord anders had ik het niet gedaan. En voor mij is hij het allemaal waard