het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:01

Wat een mooi uitzicht hebben jullie vanuit de woonkamer, hier zien we ze helaas niet staan vanuit de woonkamer, onze keuken zit aan de achterkant.

Volgende week komt er als het goed is een nieuw vriendje voor Azra, ik had zelf al wel wat rond gekeken, maar we hebben een andere fijne oplossing gevonden, een vriendin heeft een paard gekocht welke bij ons in stalling komt.
Super leuk dier en dit voelt toch wat minder naar dat zelf een vervanging kopen voor mn overleden merrie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:06

DubbelFun schreef:
@Dais: fijn voor Quinta, minder voor jou dus. Ik zou rustig aan doen anders heb je er alleen maar langer last van.

@lyn: heb je er last van als in uitzichtbeperking?? En wat voor bedrijfje gaat hij daar vestigen??
Je kunt bij de gemeente de afvraag inzien en als hij officieel als aanvraag is bevestigd (dus de gemeente gaat hem in behandeling nemen) kun je ook bezwaar aantekenen. In hoeverre die door de Gemeente als gegrond wordt verklaard is natuurlijk een 2e.
Zit er bijvoorbeeld een bedrijf-aan-huis vergunning op dat perceel en strookt die met wat er nu als bedrijf gaat starten of is het een perceel puur als woonhuis en blijft het dat ook volgens de aanvraag??

Ja ligt nu nog 2 weken ter inzage bij de gemeente
Bestemming is wonen.
Is ook gewoon een normale woonstraat in het dorp alleen geen achterburen maar bos.
Wel aantal mensen waaronder ik met paarden maar bij de meesten is achterom gewoon tuin.
Beleeft het mijn zicht. Nou ja. Ligt er aa hoe groot het wordt. Dan heb ik dus 20 mtr lange loods naast mijn perceel.

Grondverzet. Staat een grote kraan nu al een jaar in de tuin en hij heeft nog meer. Hij wil ook door het bospad acher de huizen rijden maar de eigenaar van het bos dreigt al om er een slagboom of paaltjes te plaatsen
Dan kan dus niemand meer via de achterkant het perceel op. Veel bewoners kunnen niet eens via de voorkant achterom.komen dus die zijn dan behoorlijk gedupeerd als dat gebeurd.
Maar als hij via de overkant gaat weet ik niet hoe een overlast dat gaat geven

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 19:16

Dat is gewoon niet te doen Grondverzet op zo’n perceel. Zou echt op m’n strepen gaan staan.

Charaz, fijn dat dat kan! En idd we zijn heel blij met uitzicht op de wei. Daarom gekocht :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:20

Lynn_Nikita schreef:
Hij wil ook door het bospad acher de huizen rijden maar de eigenaar van het bos dreigt al om er een slagboom of paaltjes te plaatsen
Dan kan dus niemand meer via de achterkant het perceel op.
Een andere optie zou misschien kunnen zijn dat de eigenaar van het bos alleen voor de nieuwe buurman zijn bosuitrit een belemmering gaat plaatsen*. Dan heeft de rest van de bewoners er geen last van.
*Uiteraard alleen als gebleken is dat die buurman misbruik maakt van dat pad!
Bestaat er trouwens een wettelijk recht van overpad??

Je staat er iig niet alleen in én het klinkt alsof je goede reden hebt om bezwaar te maken tegen dit nieuwe bedrijf als er alleen een woonfunktie op het perceel zit.

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:29

Dais_ schreef:
Fijn dat Grijs weer thuis af. Maar het is inderdaad wel slim om hem snel te ontdoen van zijn kerstversiering :') . Balen van je evenwicht, hopelijk is het snel over!

Belker,hoe was de schriktraining?

Manzano, ik heb eens spoelwormen gezien na ontwormen. Die waren ook echt smerig!

Leliesan, 9 bomen is de moeite! Is het de gevaarlijke esdoorn die je hebt staan?

Vanochtend had het ietsje gevroren, maar de paddock lag oké dus ik heb Quinta even gelongeerd. Mijn enkel vond dat alleen nog niet zo grappig dus nu lig ik met mijn pootje omhoog, maar ik ben blij dat Quinta weer wat gedaan heeft.

[ [url=m/9mlrCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er fijn uit, Quinta loopt fijn zo te zien, balen van jouw pootje :(
het weer was ook echt heerlijk vandaag, zo genoten van het zonnetje, zo mag het wel elke dag zijn. De esdoorns zijn inderdaad de ‘verkeerde’, nadat we de boerderij gekocht hadden kwamen we erachter dat de mooie bomen om het erf heen allemaal esdoorns waren ;( gelukkig werkt de gemeente mee en mogen we ze in 3 fases allemaal verwijderen als we maar herplant doen en laat het nou net het plan zijn om daar een mooie track te maken met veel beplanting, dus dat laatste komt wel goed :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:31

Hier staat het helaas ook vol met esdoorns... heel erg jammer, want ik vind schaduw en beschutting top. Wij hopen ze hier ook te mogen vervangen door andere bomen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:50

Hier ook wat esdoorns, goede en verkeerde. In onze gemeente mag je esdoorns gelukkig kappen zonder vergunning.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:53

Ik lees nog steeds mee maar met twee zieke honden sinds zaterdag hou ik jullie even niet bij.
Paardjes gaan goed.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:50

Beterschap Horssi, 2 tegelijk? Virus of zo?

Bij gemeente ligt nog geen vergunning ter inzage, voorlopig opgelucht dus

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:31

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:39

Belker zo leuk dat die kleine kruimel ook mee mag doen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:46

Wat leuk die fotoos :) Die handingen hingen te hoog voor hem :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:24

Ln, hopelijk krijgen ze de vergunningen niet rond.
Leuk ukkie mee.

Nee mijne terugkerende dikke darm ontsteking en die van m'n zus een toeval/hartstilstand.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:43

@horsi: klinkt niet best, sterkte er mee!

Het is heerlijk weer. Als ik niet zo'n schijterd was tegenwoordig (en 10 jaar jonger) zou ik zo op een paard stappen 8-)
Maar aan mijn omheining werken is ook leuk; ik had vanochtend het hoogste aantal lampjes (8K).

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:04

@boemel, sterkte en goed voor jezelf zorgen :(:)

@horsii, beterschap met de honden!

Hier vanmorgen de bak gesleept met mn nieuwe sleep *\o/*
En de ruin gelongeerd in de bak van mijn buurman, die had een berg energie die hij kwijt moest haha.

Nu even lunchen en kopje thee en dan storten op alle (uitmest)klusjes.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:14

Ik geloof dat ik de stroom wat te lang van de omheining af heb... Ik zag net Roos rustig haar hoofd langs een van de draden schuren om te jeuken. :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:32

DubbelFun schreef:
Wat leuk die fotoos :) Die handingen hingen te hoog voor hem :)

Ja klopt, maar ze heeft ze ook vastgehouden dat hij ze wel langs zijn hals en rug voelde.

Goed bezig DF.

Oeps Malenka, ik zie hier dat er gras gesnoept wordt aan de dikke manenkam. Idd het stroom er weer eens opzetten.

Lekker Karin, het is idd buitenspeelweer.

Ik heb vanmorgen gesport en zit nu wat te eten. Vanmiddag lekker met de buurvrouw en de honden wandelen. Zaterdag had ik geschreven op de regio kampioenschappen en de schriktraining gister heeft me leeg getrokken qua energie. Dus nu even rustig aan en genieten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:12

Ik zat heerlijk op de bank in het zonnetje te haken, maar ga zo als de thee op is ook naar buiten nog wat aan de omheining doen.
Ik baal wel, want ik heb nu al 2 bedrijven benaderd om een omhoging aan een stuk omheining te doen. De 1e heeft nooit gereageerd en de 2e liet weten dat hij het niet wilde doen ;(
Nu kun je alle onderdelen los kopen, maar of ik daar op zit te wachten....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:50

Haha malenka.
Ik zie ze er hier ook wel eens veel te ver onderdoor grazen. Dan moet hij ook weer aan ;)

Horsi beterschap met de dieren.

Df balen dat je het nu zelf moet doen.

Net genoten van het weer. Eigenlijk teveel voor mij.
Maar was zo fijn.

Want wat is er nu fijner dan rijden in een net gesleepte bak?

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 16:19

Ow ik zie nu gesleepte bak en denk ineens ow ja moest ik nog eens vragen.

Man en ik hebben een gevoel/gedachte waar ik niet zeker van ben of het klopt. We twijfelen wat namelijk beter is om in te rijden.

1. weide kort gegeten gras, lichte vorming hoefslag door ontbreken gras maar dus geen kuiltje. Relatief recht dus niet met gaten en bulten en pollen.
2. zoals Duopenotti heeft. Dus gewone grond maar de bovenlaag iets losgemaakt.
3. geel?? zand maar dus ook niet te zwaar maar wellicht nog iets meer mee bewegend en losser dan optie 2.

Wat is jullie gedachtengang hierover?

Mijn man is er bijna heilig van overtuigd volgens mij dat de bodem de reden is voor de problemen met Guus haar pees. Ik zeg van niet maar hij is zwart wit op dit moment in ze had nooit problemen eerst, verhuist en dan heeft ze problemen gekregen. Hij zegt dus optie 2 of 3. En ik twijfel of optie 1 wel zo erg is dat het problemen zou kunnen geven. Dus optie 2 en 3 welicht beter mits niet te zwaar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:26

Het probleem van optie 1 is dat de grond hard kan zijn. En harde ondergrond geeft (belast) altijd beschadigingen. Dat kan dus zeker bijdragen aan peesproblemen. Het is met een harde bodem echt zaak om de belasting en hersteltijd heel goed aan te passen. Elke dag aan het werk op harde bodem is echt uit den boze.

Ik zal kijken of ik onderzoek daarnaar er snel bij kan vinden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:32

M.i. moet een bodem niet te zwaar en niet te vast zijn en vooral niet glad. Lijkt mij dat je dan toch wel aan speciaal zand komt, maar er zijn nu eenmaal mazzelaars die zo’n fijne natuurlijke bodem hebben, dat ze nagenoeg altijd kunnen rijden. Dus als je bodem goed is, zou ik niet teveel gekkigheid uithalen :o

Wij behoren niet tot die mazzelaars. We hebben onze hypotheek opgehoogd voor een eb en vloed bak. :D

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 16:35

Ik weet niet eens zo goed wat voor soort bodem we hebben. In elk geval wel altijd snel droog mits het geen weken achter elkaar regent....

Ik weet wel mensen in de straat hebben alleen een laag geel zand erop gedaan en ik loop steeds langs en denk dat ziet er goed uit!

Qua glijden ja als het nat is dan is bovenlaag soms wel glad, maar denk dat op alles is met gras.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:38

Hier is de bak omgezet. Gele omhoog gehaald. Maar nog wel wat gemengd met de zwarte.

19 jaar terug gedaan. En nooit nat. Ook in de winter niet.

Paar jaar terug was hij wel sneller nat dus toen een keer weer diep door laten trekken.
En was hij steeds weer perfect.

En nu was hij weer nat. Maar ja bij wie niet zonder prof bak...
Ben wel benieuwd of hij nu ook weer vast geslagen is door die heftige regen.
Of dat het genoeg is een keer met de cultivator door te trekken.

Wat Ryan nu gedaan heeft schoot niet echt op. Was meer voor de leuk. Hij doet dat ze graag.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 16:41

Ja zou bij ons dan iets dieper zijn met klein freesje en dan hoogste stand denk ik. Dit is volgens mij alleen wat los gemaakt met pinnetjes? maar dus ook alleen de streepjes toch?