Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Oh dat is een dankbaar werkje voor straks inderdaad. Ga je het voor de echte regen nog een keer doen of is dit genoeg?
[ [url=m/NxRGKa.jpg]Afbeelding[/url] ]
pol013 schreef:Ik heb alvast een winter-voorbereidings-klusje gedaan: het (witte)zand los trekken met een cultivator. Het vergt wat finesse want onze tractor wil zich ingraven met dat ding erachter maar ik ben weer goed geslaagd. Je kunt in ieder geval zien waar ik het voor doe want er komen soms echt klompen verdicht zand boven. Met allemaal verschillende gekleurde laagjes. Nu mooi drogen en uit elkaar vallen en dan heb ik er van de winter hopelijk weer plezier van.
Ir111 schreef:pol013 schreef:Ik heb alvast een winter-voorbereidings-klusje gedaan: het (witte)zand los trekken met een cultivator. Het vergt wat finesse want onze tractor wil zich ingraven met dat ding erachter maar ik ben weer goed geslaagd. Je kunt in ieder geval zien waar ik het voor doe want er komen soms echt klompen verdicht zand boven. Met allemaal verschillende gekleurde laagjes. Nu mooi drogen en uit elkaar vallen en dan heb ik er van de winter hopelijk weer plezier van.
Interessant. Dat willen wij deze maand ook gaan doen. Wij hebben 15cm los zand en dan 10cm aangekoekte laag. Die laag moet los.
Leg jij gewicht op de cultivator of graaft zo'n ding zich vanzelf in? Verder nog tips?
pol013 schreef:https://www.derksverhuur.nl/wp-content/ ... -40cm..jpg
Wij hebben een 3 tand cultivator. En je ziet de kromming al wel. Dat ding graaft zichzelf dus in. Zul je vast kunnen afstellen als je de hoogte/kanteling anders regelt maar ik moet er vooral op passen dat hij niet te diep gaat.
En de andere tip is dus: verschillende richtingen op werken. Anders krijg je dus vooral sporen. Terwijl ik de boel zoveel mogelijk gehusseld wil hebben. Ik heb nu dus geprobeerd 3 richtingen op te werken
-
I
/
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ir111 schreef:Vandaag begonnen met het vervangen van de prikpalen die de binnenomheining van de track vormen. Komen mooie kastanje paaltjes voor in de plaats. Gaat het een flinke facelift geven denk ik, al vind ik de prikpalen ook niet lelijk.
pol013 schreef:Dus als iemand een tip heeft voor groene palen, hoog (min 1.50) en stevig (liefst zonder stijgbeugel) dan hou ik me aanbevolen.
Ethelate schreef:pol013 schreef:Dus als iemand een tip heeft voor groene palen, hoog (min 1.50) en stevig (liefst zonder stijgbeugel) dan hou ik me aanbevolen.
Agrishop heeft lange groene in het assortiment, zelf geen ervaring mee. Heb die zwarte daar vandaan (maar dan de 115) en ze buigen wel iets, maar wiebelen niet, staan wel stevig.