Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:11

dynamiek schreef:
Straatzand wordt idd snel papperig, het mooiste zou zijn is zeezand voor je paddock of rijbaan wanneer zeezand nat wordt krijg je een mooi harde laag wat niet papperig wordt. Heb jaren een rijbak van an zeezand gehad was echt ideaal.

Maar word dat niet mul als het droog is dan?

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:51

En waar haal je dat vandaan?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:19

Oh jongens..net gereden. Ineens staat er een ree met 2 kalfjes op 15 meter van ons vandaan..dat was echt even een geluksmomentje

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:47

karev schreef:
Oh jongens..net gereden. Ineens staat er een ree met 2 kalfjes op 15 meter van ons vandaan..dat was echt even een geluksmomentje

Heel mooi.

Tenzij je paard vanui volle galop ineens op de rem staat als je er zonder zadel opzit. :( ( jaren geleden maar vergeet mijn koprol nooit meer)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:54

Die prijzen voor zand vallen mij als leek wel mee.

Strandzand van het strand?

Hihi lynn, of juist vooruit schiet omdat ze achteren uit t mais komen. Paard kon ik uitzwaaien en telefoon in de greppel toen ik viel. Was best ver lopen naar stal :')

Maar gisteren had ik ook geluk, moeder met jong voor mij over het pad <3

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:11

Een vriendin van me is zo eens met 2 pony's op de loop gegaan. Ze reed op dr eigen en Had karev als handpaard mee. Ineens sprong er een ree uit de sloot. De pony's schrokken en draaiden om. Vluchtten met de ree mee. Ree wist niet waar ie het zoeken moest en gelukkig net op tijd gestopt voor een drukke weg..

Inmiddels zijn ze het gewend want ook al 2x op bijna dezelfde plek een ree op een meter afstand die ineens schrikt en achter of voor ons langs springt. Nou dan zit je hartje wel ff in je keel

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:19

[komt weer een keertje uit de meeleesmodus]
Mijn paard schrok zich ooit de pestblubbers van een ree, gelukkig blijven zitten maar man oh man wat gingen we toen hard :D

Met zand heb ik nog geen ervaring, wij hebben momenteel het witte zand boven gehaald en ben erg benieuwd hoe dat zich in de winter houd. Enkele weken terug met die extreme regenval hebben de huidige bewoners de pomp erin moeten zetten om het water weg te krijgen, dus we gaan het ervaren (maandag de sleutel!!) Bodem met strandzand heb ik wel eens gehad en reed vooral na regen fantastisch, maar in de zomermaanden werd het mij te mul.

Vandaag een mestkar op de kop getikt. Ding zag er werkelijk niet uit; kenteken ontbreekt, verlichting werkt niet, banden poreus, alles vastgeroest en met touwtjes aan elkaar gevonden. Vanmiddag direct even mee aan de slag gegaan samen met manlief en grotendeels ontmanteld. Morgen nieuwe onderdelen halen en de verlichting vervangen. Betonplex wandjes doen we pas na de verhuizing, dan hebben we daarna hopelijk een goede tandemasser vol oliebol :')

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 23:12

Misschien een tip voor betaalbaar zand: mijn vader haalt het zelf op met zijn (stevige) aanhangwagen bij een zand/grindafgraving in de omgeving. Voor een tientje plempen ze je kar zo vol dat je assen het bijna begeven :D (dat is voor die medewerkers juist de lol)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:08

Zijn er toevallig mensen die last hebben van muggen in stal of zadelkamer? Ik had namelijk jaren al een plaag. Echt verschrikkelijk. En bij toeval ben ik er nu helemaal vanaf. Dus ben benieuwd of het bij andere mensen ook zal werken.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:10

Niet op stal wel in huis. Is het daar ook te proberen?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:18

Geen idee. Je zou het kunnen proberen. Maar ik had dus een kruiwagen vol met brandnetels in de zadelkamer gezet. Heb geen mug meer gezien!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:21

Brandnetels genoeg hier. Eens proberen in een pot. Zou fijn zijn want ik word gek van de jeuk.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:32

Ja wie weet. Ik ben heel benieuwd!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:11

Muggen hier zo veel gelukkig hier, wel veel van die bijtvliegen en ik zie het verschil niet met de gewone :P

Iemand nog een gouden idee over waarmee ik het pad aan ga leggen naar achter?
We wilden eigenlijk gewoon stoeptegels leggen maar het is 50+ meter en 1.20 breed ongeveer dus dat word nogal een werkje. Grind was ook een idee maar het zand ligt er meteen naast en dat lijkt me vervelend worden.
En dan? Beton tegels, gieten? Iemand een idee?
We zijn duidelijk iets minder handig :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 16:41

Ik zou idd gaan voor platen of grastegels?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:43

Azmay grind zou ik niet doen. Zelf heb ik overal tegels. Geen ervaring mee maar betonplaten?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:50

Geen pad zou ook nog kunnen maar dan moet ik echt wel zorgen dat het zand begaanbaar blijft want ik moet er doorheen met mijn kruiwagen om bij de mesthoop te kunnen.

Net wat zitten rekenen en 900 euro voor een paadje van betonplaten is toch wat aan de dure kant, dan kan ik beter kijken of ik zelf beton kan mixen denk ik.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:39

Als je een mal maakt van hout, kun je zelf je tegels/platen maken van beton. Voordeel is dan dat je zelf makkelijk de maat kunt bepalen.

Tegels zijn wel vaak gratis te krijgen dus is wel "minder werk" (alleen afhalen en op de plaats van bestemming neerleggen)

Je kunt ook nog een "pad" (laten) graven en deze dan vol (laten) storten. Ik heb alleen geen idee over wat voor prijzen het dan gaat als je een wagen voorgemengt beton laat komen.

En dan is het alternatief van de vloerbedekking er natuurlijk ook nog ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:44

Of de roosters. Je hebt ze van 1.20 breed en 1 m lang. 50 van die dingen (x 15 of 25 euro).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:15

Verharding is gewoon vreselijk duur. Ik heb 2 jaar overal grote grindtegels opgehaald. Daar kan ik flink mee tegelen. Ik heb een stukje pad met puin en ik ga een stukje pad met ecorasters aanleggen. Dat is mijn luxe. :) Liever een stukje pad dan een dure deken.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:49

Zouden jullie mij wat verder kunnen helpen qua indeling weide/stal enzoverder ? Ik heb geen ervaring met de paarden aan huis dus wil het graag ineens toch zo handig mogelijk opstellen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:52

Heb je foto of plattegrond idifix?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:00

Afbeelding
ik heb het zelf even ongeveer getekend want kreeg het niet gekopieerd van het plan. het rode vierkant word ons huis en het groene gedeelte de tuin. Het achterliggende stuk is vrij gaat over een 35 a40 are ongeveer.

het perceel loopt van de rechtse bovenhoek wel wat naar beneden (bergaf) dus mss moet ik daar rekening mee houden. het gaat over 2 d pony's. Ik zou toch graag een stal hebben, met een klein stukje voor waar ze op kunnen bij echt slecht weer liefst ook nog een rijbak(je) om wat te rijden ik rij enkel recreatief dressuur maar mss is dat wat veel gevraagd voor deze grootte qua perceel.. geen idee.
alle ideeen zijn welkom.

bedankt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:13

Hoe breed is het stuk met huis?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:20

Help wie koopt mijn huis. Vriendin gaat haat huis verkopen. Laat dat nu een huis zo'n waar wij interesse in hebben met genoeg grond. We gaan nog om tafel makelaar besparen voor hun ook voordeliger. Nu ons huis Vekopen. http://www.funda.nl/koop/posterholt/hui ... nelaan-12/