Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-26 10:24

Jeetje Boemel wat een pech weer. Hopelijk geneest het toch en kan ze nog een tijd mee.

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 11:01

Moska schreef:
Bah, niks aan als je paard een blessure heeft. Ik duim mee voor een goed herstel.

Hier weer aan het balen. Zou dit weekend eindelijk weer grondwerkles hebben, maar de bak is weer stijf bevroren. Ben zo klaar met dit weer. Sinds de kerst haast niks kunnen doen met de paarden. Toevallig de afgelopen week voor het eerst dit jaar wat kunnen longeren.

Ben wel erg blij met de bestrating bij de stallen en richting de paddock. Rib uit het lijf, maar we hebben er zoveel profijt van. Alleen met de ijzel van laatst konden ze niet naar buiten tot een uur of drie, maar alle andere dagen konden ze in ieder geval de benen een beetje strekken.

Het hekspringincident van de jongste is gelukkig met een sisser afgelopen. Knie en alles daaronder heeft weer de normale omvang en hij loopt rad. Ben alleen wel bang dat hij springen niet zo leuk meer vindt. We gaan het zien. Eerst maar zover komen dat we dressuur kunnen gaan rijden.

Hier ook m'n 1e grondwerkles afgezegd ivm slechte bak. Ik kom ook niks verder dan een keer longeren. T is uitzitten tot betere tijden...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 11:04

Jeetje wat vervelend als je zo weinig kan met de paarden door de bak.
Daar mag ik dan weer niet over klagen.

Bedankt voor de tip Belker!

Er is even iets bizars gaande.
Ons filmpje is viraal gegaan. Meer dan 600.000x bekeken en ruim 81.000 likes. Krijg al allemaal appjes ha ha

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 11:14

Het is ook echt een superlief filmpje <3
Doet me denken aan Champy and Morris uit Australië volgens mij.

Ik mag op zich niet klagen over mijn bak. Vrijwel altijd goed te doen, maar tegen vorst kan ik niet op helaas. Ben wel lid van een vereniging voor de binnenbak, maar ja, de jongste wil momenteel niet laden (ligt ongetwijfeld aan mij, maar wel heel frustrerend) en alleen op pad met de oudste kan wel, maar dan moet ik eigenlijk zelf bij de jongste blijven om grondwerk te doen tot ie zen is. Kortom, ik wil lente _O-

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 11:36

boemel schreef:
Jeetje wat vervelend als je zo weinig kan met de paarden door de bak.
Daar mag ik dan weer niet over klagen.

Bedankt voor de tip Belker!

Er is even iets bizars gaande.
Ons filmpje is viraal gegaan. Meer dan 600.000x bekeken en ruim 81.000 likes. Krijg al allemaal appjes ha ha

[ Afbeelding ]

Wat lief!!

Ik heb ook diverse filmpjes van Indy met de stalkatten van een pensionstal waar ik stond. Goud waard <3

Pluis is bang voor de paarden helaas, maar ze scharrelt wel altijd ergens rond in de paddock en de paarden vinden haar altijd heel interessant :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 12:17

boemel schreef:
Mijn gevoel was helaas goed dat een echo nodig was.
Kreupelheidsonderzoek was best oké.
Bij score 0 tot 5 (5 zwaar kreupel) scoort ze tussen 0 en 1. Heel minimaal dus en amper waarneembaar.

Echo was niet goed. Checkligament, diepe buiger en tussenpees allemaal niet goed op de echo.
Geen megazware blessure, maar wel op 3 plekken een behoorlijke irritatie. Ze moet nu 4 tot 6 weken (zolang ze zich rustig houdt) opgesloten op klein stukje. (Stal met uitloop). Dan nieuwe echo om te kijken of er herstel is.
En dan nog maanden voorzichtig zijn voor de pezen wat kunnen hebben.
En dan nog is de dierenarts pessimistisch of ze t werk weer probleemloos aan gaat kunnen. Ze is 17 jaar, heeft daar al een blessure gehad en is een blij ei wat het liefst heerlijk rondbokt en galoppeert. Ze is nu superfit en mooi in de bespiering en spaart zichzelf zeker niet.

Ben echt wel aangeslagen.
Dachten we eindelijk na alle rotjaren nu fijn samen buitenritten te kunnen maken en samen naar de les … t plaatje is weer verschrompeld |(
En ook zo zielig voor Diekke die gewoon het allerblijste en liefste paard is.

Lees vooral mee , maar wil je even een virtuele knuffel geven.
Balen weer nu je eindelijk dacht het weer fijn voor elkaar te hebben.
Toch altijd lastig met dieren hé

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 14:04

boemel schreef:
Dank jullie wel. :)
Zo’n succesverhaal heb ik wel een beetje nodig Nickeltje.
Ik merk ook wel dat omdat ze een Fries is, men wel sneller negatief is. Dat maakt me ook onzeker. Ik snap het ook wel hoor. Heb zelf al veel ellende met de Friezen gehad en zie om me heen ook veel ellende met de Friezen :(

Ik heb iig iemand geregeld, die 11x komt laseren aan huis.
Diekke heeft een kleine paddock op t straatwerk gekregen, ice vibes en nieuwe traumeel in bestelling, silicium in bestelling.
Aan mijn zorgen gaat het iig niet liggen. :o

Je kunt in elk geval zeggen dat je er alles aan doet om de revalidatie te laten slagen! Ik duim heel hard voor jullie. Hier eens een paard met de pees goed stuk na een dramatische deelname aan een bruiloftstoet. Paard heeft zich vreselijk misdragen en alles gedaan wat niet mocht. De brandweer heeft hem al eens gevangen. Hij sprong overal uit. Toen maar domweg weer gaan rijden en hij liep gewoon weer Z niveau en heeft altijd probleemloos kunnen crossen en springen. Hij is 26 en doet het nog prima. Geen Fries en hij was ten tijde van de blessure wel wat jonger dan Diekke, maar ik wil er eigenlijk ook alleen mee zeggen: houd moed. :knuffel:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 14:29

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 16:18

Haha wat een leuke pluizebol. Schriktraining?

Ugh, de buurman waar ik mijn mest altijd heenbreng heeft aangegeven daarmee te willen stoppen. Pfffflll, waar moet ik er nu mee heen %)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 16:23

Ja schriktraining aan de lange lijnen.
Balen Qimm.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 17:17

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en bemoedigende voorbeelden. Dat doet goed.
Ik ga er met volle energie tegenaan en Diekke zo goed mogelijk verzorgen en verwennen. De lasertherapie begint volgende week.

En over 6 weken, dan weet ik pas weer meer :o
En tot die tijd probeer ik ‘t piekeren maar uit te schakelen.
Super lief dat ik t paard van vrienden af en toe mee mag nemen naar de les, zodat mijn vriend op Ice kan mee lessen.

Mest laat ik ophalen door een loonwerker.

Ja als katten paarden leuk vinden, dan is dat zo’n heerlijk beeld. Toen we nog 3 Friezen hadden wist onze kat Ratje altijd feilloos Diekke eruit te pikken. Zo knap. Onze rode overleden kat Luna betrapten we via de camera op paardrijden op Diekke. Via de staldeur sprong ze Diekke in haar nek en ging dan heerlijk op haar rug liggen en Diekke liep dan vrolijk rond.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 17:24

Oh dat is inderdaad lief. Hopelijk slaat de behandeling goed aan en kunnen jullie snel weer als vanouds genieten.

Ik heb helaas geen mogelijkheid het hier binnen de geldende regels op te slaan en dat er ook nog iemand bij kan komen met groot(er) materieel. Anders zou dat zeker mijn voorkeur hebben.
Waar ik mijn hooi en stro haal kon mijn mest gelukkig goed gebruiken. Dus nu kan ik het goed combineren. Mest wegbrengen, hooi danwel stro mee terug... 2 vliegen in 1 klap. Ben zo opgelucht dat ik zo snel een oplossing heb kunnen vinden.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 18:39

Wat een leuke herinnering aan die rode op Diekke, t is echt een lieverd hè Boemel. Laser helpt vaak heel goed. Hier vroeger bij ernstige peesblessure symphytym en ruta graveolens gegeven en dat hielp goed. Dierenarts was verbaasd. 2pd druppels.

Ah Johny, halster staat m goed Belker. Hoe vond hij de les?

Fijn dat je t zo snel hebt kunnen regelen Qimm.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 19:13

Ik ga even googlen Rover, kan je dat vrij bestellen?

Leuk Belker, blij snoetje <3

Dat is een handige oplossing Qimm

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 20:38

Hij deed het super. Hij genoot echt. Was ook echt braaf en meewerkend.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Ja Boemel, gezondheidaanhuis heeft het allebei zie ik.

Wat leuk Belker!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

rover_ schreef:
Ja Boemel, gezondheidaanhuis heeft het allebei zie ik.

Wat leuk Belker!

Bedankt, ik vond het gecombineerd onder Puur Tendo. Heb t besteld bij de paardendrogist in combinatie met balancer

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:41

Boemel wat balen zeg, gelukkig heeft ze de beste zorg bij jullie. Hopenlijk herstelt ze goed.

En mega lief filmpje met de kat <3

Gefeliciteerd Marjan Y)(^)

Wij zijn afgestapt van de Biowald. Vond het lastige stap want ben er altijd erg tevreden over geweest, maar bleef nu echt te nat. En moest ook weer nieuwe bigbag bestellen en vind de prijzen echt hoog. Heb er 11,5 maand mee gedaan. Ben nu een eco bodem gestart nav filmpjes van paarden gezondheidscentrum Didam. Ben erg benieuwd! De paarden hebben allemaal binnen geslapen vannacht zag ik op de camera.

Ai Qimm, dat is balen van de mest. Hopenlijk vind je wat nieuws, via via misschien?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:25

Interessant KK, wil je me het recept laten weten wat je gebruikt?
Moet over een paar weken nml de boel leeghalen ivm de fotoshoot

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:56

Boemel ik heb je de linkjes even in pb gestuurd

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:11

@Boemel, Nilay had een hele ernstige tussenpees blessure. Bij hem heb ik toen stamcellen in laten spuiten in Bodegraven. Dat genas heel mooi.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Dankjewel Kletskoekje

Malenka, daar hebben we het wel over gehad met de dierenarts, maar hij gaf aan dat hij verwacht dat dat bij deze blessure weinig zinvol is.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:43

Afbeelding

En ineens is t weer wit, het sneeuwt heel behoorlijk.
Diekke wil ondanks dat ze hooi op stal heeft toch graag buiten zijn in haar mini paddockje.

Onze Ice prinses daarentegen is bang dat ze smelt van sneeuw :=

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Wat een leuk uitje voor Johny. Af en toe zie je m denken.
Mocht er weer ergens een schriktraining zijn dan houd ik me aanbevolen voor informatie :o