het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:01

Het is heerlijk weer vandaag. En in het kader van ontspannen en energie opdoen, ben ik met Tess gaan wandelen.
Nou ja, dat is niet per definitie ontspannen eigenlijk. Tess is heel braaf in de zin van niet trekken, netjes halthouden, maar is verder hartstikke hieperderpiep. :D
Ik zit even uit te rusten onder de overkapping met het zonnetje op mijn gezicht.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:20

Hieperdepiep maar wel braaf bij je blijven zonder trekken zou wat mij betreft een verademing zijn. Was Boon maar zo :)

Ik heb haar net even in de wei gelongeerd en nu is de wei 'kaput' ;(
Nu was het qua gras toch al niet veel meer, maar ze zijn er nog steeds blij mee om even te snacken. Dus gras eruit en alleen weer zand vind ik dan ook weer zo zonde (en gras staat mooier ;) )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:36

Ha ha Dubbelfun daar is heel wat training aan vooraf gegaan.
Ja, zo’n wei is zo aan gort door de nattigheid.
Hier mogen ze er morgen even op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:51

Ja, training is iets dat doe ik veel te weinig :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:51

Ahh lekker boemel, even zo'n oplaaddagje! Knappe Friezel <3 <3 En lekker zonnetje in je gezicht, dat doet goed... sterkte de komende tijd.. goed dat je eraan toegeeft en een stapje terug doet +:)+ :knuffel:

Hier de laatste dag skiën gehad.. nu nog een avondje chillen, nachtje goed slapen en morgen aan de reis terug beginnen... ergens ben ik dan altijd heel verdrietig, maar nu er zoveel thuis op me wacht is hier weggaan toch een stuk minder vervelend <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:21

Goede terugreis!
Boemel heerlijk! T was ook enorm lekker buiten

Grijs is kwijt -O- als ie terug komt maak ik meteen een afspraak om z’n ballen er af te laten choppen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:35

Hopelijk is ie snel weer thuis. Ballen er af is wel een goed plan.

Leliesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:06

Lang geleden, maar blijf toch een beetje een stille meelezer die af en toe onder de steen vandaan kruipt, haha.
Vandaag en gisteren hebben we 9 esdoorns weggehaald, wat een werk zeg. We hebben een veldje met ruim 20 esdoorns waar ik in de toekomst eigenlijk een track voor de paarden wil, dus aan de ene kant heel blij dat we die bomen nu voor een deel weg mochten halen (ze staan nu ook vrij dicht op de paddock), maar ergens ook dubbel om zoveel bomen te vervangen (gelukkig ook een aantal echt rot van binnen…)

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:35

Wat een weertje vandaag hè?

Mijn jongste heeft vanmorgen een parcours voor haar pony gemaakt en met hem gedaan. Pony deed braaf mee :D
Afbeelding

De Spaanse mannen waren hyper := . Waar ze staan hebben ze een mega buitenbak, ze zijn goed uit hun dak gegaan. Ze waren zwart en nat na hun rondjes vliegen
Afbeelding

Wat betreft de wormen, de larven heb ik niet weer gezien gelukkig. Aankomende week krijgt hij weer een wormenkuur. Onze pony heeft ook een keer bloedwormen gehad maar die waren groter en dat waren er ook veel meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:52

@kojack: ik weet niet of je 'blij' moet zijn van veel bloedwormen in de mest ??
Het schijnt dat als er veel bloedwormen in één keer afsterven er een bepaalde stof vrij komt die voor het paard funest kan zijn. Een kennis van me heeft dit met haar paard eens meegemaakt.

Hier is alles weer wit en de paddock was meer dan knisperig.
Overigens was er weer een draadje los uit de nieuwe paaltjes, op hetzelfde stuk als vorige keer er eentje doormidden was getrokken, wel een ander paaltje. Op die momenten zou ik toch wel een camera met terugkijkmodus willen hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:57

Df blijft raar!
*\o/*
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:59

Grijs is weer thuis :) ... is dat een 'moe maar voldane' grijns of verbeeld ik me dat :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:12

Grijs is gelukkig weer thuis. Nu snel de ballen eraf!

Na het ontwormen vind ik wel wat horzellarves in de mest. Volgens mij alleen bij Mirtje.
Niet mega veel hoor. Sinds gisteren heb ik er 4 gezien .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:17

Ik heb nog nooit wormen gezien na ontwormen. Ook niet na positief mestonderzoek, maar dat is op eitjes.
worm&co vroeg om wormen op te sturen in ruil voor een gratis mestonderzoek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:22

Ja grijs weer thuis!!!

Kojack, hier doet de foto van het parcourtje het niet, maar zo te horen dik geslaagd.

Mooie foto Boemel.

Ik heb 1 keer de horzellarf gezien enkele jaren terug, we hebben ook bijna nooit gele eitjes, toen toevallig wel.
En ondanks proberen te verwijderen toch de binnen gekregen.

Toen ik mijn veulentje net had die zaten echt vol, zo goor.
Die heb ik echt vaak na elkaar behandeld.

Gisteren ook genoten van het mooie weer, heerlijk!

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:24

@manzano: Interessant, hebben ze nog gezegd waarvoor dat was?? Ben benieuwd of ze dan idd de resistentie gaan bekijken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:29

boemel schreef:
Grijs is gelukkig weer thuis. Nu snel de ballen eraf!

Na het ontwormen vind ik wel wat horzellarves in de mest. Volgens mij alleen bij Mirtje.
Niet mega veel hoor. Sinds gisteren heb ik er 4 gezien .

Oh dan kan het best dat ze even last van haar maag heeft -O- wellicht straks nog een keer ontwormen.

Dp heerlijk ff rijden! Wilde vandaag ook weer ff op Hera stappen maar sinds ik uit bed ben is m’n evenwicht kwijt. Dus nog ff chillen op de bank voor ik wat ga doen.

Grijs idd moe maar voldaan :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:37

Horzellarven nog nooit gezien/gehad. Bloedworm wel, aarswormen ook. Sinds de dazenval wel beduidend minder dazen/horzels.

Fijn dat Grijs weer thuis is Marjan.

Zo wij gaan zo naar de schriktraining. Johnny doet ook mee aan de hand. <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:48

DubbelFun schreef:
@manzano: Interessant, hebben ze nog gezegd waarvoor dat was?? Ben benieuwd of ze dan idd de resistentie gaan bekijken.

Geloof het wel. Staat op hun Facebook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:54

Ik ben al een paar maanden gestopt met Facebook :)

@belker: leuk! Johnny doet het vast goed.

Ik moet nog uitmesten, maar ik wacht nog maar een uurtje, dan kan meteen Boon haar deken af.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:49

Fijn dat Grijs weer thuis af. Maar het is inderdaad wel slim om hem snel te ontdoen van zijn kerstversiering :') . Balen van je evenwicht, hopelijk is het snel over!

Belker,hoe was de schriktraining?

Manzano, ik heb eens spoelwormen gezien na ontwormen. Die waren ook echt smerig!

Leliesan, 9 bomen is de moeite! Is het de gevaarlijke esdoorn die je hebt staan?

Vanochtend had het ietsje gevroren, maar de paddock lag oké dus ik heb Quinta even gelongeerd. Mijn enkel vond dat alleen nog niet zo grappig dus nu lig ik met mijn pootje omhoog, maar ik ben blij dat Quinta weer wat gedaan heeft.

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 16:35

Heerlijk weer vandaag 0om met de paarden bezig te zijn
Ik ben er ook weer opgekropen na langere tijd niks gekund te hebben. vrijdag was de zadelmaker en is het opgevuld en nu schuift niks meer
Wel is hij moddervet en moeten wij echt aan de slag, vakantie is voorbij ( hoop ik, als het weer zo blijft)

Fijn dat grijze weer terug is.

Wormen zijn ranzig, spoelwormen vind ik toch het ergste. Horzellarve het lelijkst

De nieuwe buurman die alle bomen gekapt had vorig jaar en daarbij zoveel schade veroorzaakte aan mijn grond heeft nu paaltjes uitgezet voor de loods en stallen.
Dit uitgezette plek is veel te groot om vergunningsvrij te bebouwen en met veel pijn en moeite heb ik dan ook een vergunningsaanvraag gevonden. Normaal vind je zoiets veel makkelijker en als ik dioe paaltjes niet had gezien had ik ook nooit moeite gedaan om zover te zoeken.
De loods wordt naar wat ik kan zien en zelf kan inschatten zal een 200m2 worden en er komen 4 stallen met gangpad achter. Zo blijft amper ruimte voor de paarden over nu ( maar ja, niet mijn paarden, niet mijn grond of beslissing)

Voor die loods ben ik wel bang, ik wil toch navragen hoe hoog die gaat worden want daar kijk ik dus tegenaan. Ik heb geen zin om boze buurvrouw te spelen maar hij gaat zijn bedrijfje daar voortzetten en ik ben benieuwd hoeveel overlast dat gaat geven.
ik heb ook een loods maar die ligt naast het huis verpest geen uitzicht en de stallen zijn ook maar laag maar dit komt echt midden in het perceel en wordt in verhouding gewoon mega groot

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 17:53

@Dais: fijn voor Quinta, minder voor jou dus. Ik zou rustig aan doen anders heb je er alleen maar langer last van.

@lyn: heb je er last van als in uitzichtbeperking?? En wat voor bedrijfje gaat hij daar vestigen??
Je kunt bij de gemeente de afvraag inzien en als hij officieel als aanvraag is bevestigd (dus de gemeente gaat hem in behandeling nemen) kun je ook bezwaar aantekenen. In hoeverre die door de Gemeente als gegrond wordt verklaard is natuurlijk een 2e.
Zit er bijvoorbeeld een bedrijf-aan-huis vergunning op dat perceel en strookt die met wat er nu als bedrijf gaat starten of is het een perceel puur als woonhuis en blijft het dat ook volgens de aanvraag??

Wij hebben nu hetzelfde met de achterburen; die gaan de 5 paardenstallen slopen (zijn verkocht) en daar wordt ook een hal gebouwd die hoger en breder wordt als wat er nu staat. Het wordt geen werkzaam bedrijf aan huis, maar meer een opslag-aan-huis.
Persoonlijk zie ik er geen bezwaar in; staat niet in de weg en is ook geen uitzichtbeperking. In hoeverre de bedrijfs'overlast' gaat toenemen is nog wel afwachten, maar ik verwacht het niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:27

Spannend LN, mij. Benieuwen hoe dat gaat lopen.

Dais sterkte met je enkel. Quintha gaat lekker.

Schriktraining was leuk. We hadden 4 freibergers bij elkaar. En Johnny is ook evht een allemansvriendje.
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:57

Johnny is zo schattig! En echt petje af met alle activiteiten die je doet, super leuk!

Dais, idd rustig aan doen!
LN ik vind je geen zeur buur gezien de voorgeschiedenis..

Heb ook weer gereden voor het eerst sinds begin december :+ ze was braaf met lange teugel stap draf galop door de bak
Afbeelding
En grijs heeft ons gemist _O- heeft ook een tijd bij vriend in z’n armen liggen chillen.
Afbeelding