Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

neetoch

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:07

Nou dat van die zonnesteek heb ik ook aan de lijve mogen ondervinden, ben toch 2 nachten misselijk geweest en beroerd niet kunnen slapen. En uiteraard door mijn rug gegaan terwijl de helft vd baaltjes nog vh land gerold moeten, voel weer prima wat voor taai oud wijf ik ben... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:12

Hij was zondag ruim een graad hoger dus dat is sowieso verbetering :+

En ze eet weer.

Inderdaad zo naar. Kost me weer wat jaar van mijn leven :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:40

neetoch beterschap!

Hopelijk knapt ze snel op!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:14

Fijn dat ze beter gaan.

Mensen verkijken zich vaak op een zonnesteek, die heb je sneller dan je denkt!

Ik heb vanochtend niets eens de deuren open kunnen zetten, want het was buiten al warmer dan binnen En de zon komt nog niet eens door de bewolking heen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:47

Nou daar zeg je wat Dubbelfun, ik wist niet eens dat dit door een zonnesteek kon komen, totdat een vriendin vertelde dat je je daar zo naar van ging voelen.

Moet nog steeds stuk of 15 baaltjes van het land af, maar vandaag sla ik even over. Ik ga morgen wel weer verder, vandaag maar alleen voor de dieren en mijzelf zorgen, wat een hitte zeg nu al!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:51

Wij noorderlingen moeten ons veel meer aanpassen zoals de zuiderlingen doen :)
Ipv overdag dingen willen doen, gewoon meer heel vroeg in de ochtend en laat in de avond doen.
Maar ook ik wil graag op tijd naar bed en kom er 's ochtends vroeg moeilijk uit :D
Overdag een dutje doen heb ik dan weer geen probleem mee :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:58

Beterschap neetoch

Idd DF
Met de steeds hogere temperaturen moeten we rekening leren houden. Maar dat zit nog niet in onze cultuur.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:02

Mijn paarden staan vandaag ook te zweten. Ik denk dat ik zo maar eens ga kijken of ze afgespoten willen worden. Ook gelijk een goede oefening voor Roos want die moet ik wassen voor de 26e. (Ingeschreven bedrijven or de regionale keuring van het nrps := )

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:11

Beterschap neetoch.

Ik heb vandaag de “kale” weide en de ingezaaide weide en de tuin gemaaid ivm alle voorspelde regen. Maar het was erg warm op de zitmaaier in de zon. Nu afwachten of het ook echt gaat regenen…

Paarden lijken nog steeds oke, wel al afgespoeld vanochtend en merk dat ze wel eerder naar stal willen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:20

neetoch, wel oppassen met de zon. Ik spreek uit recentelijke ervaring :')
En beterschap met je rug, wat balen!

Morgen komen de vijver roosters in de vijver. Dan is het project eindelijk bijna klaar. Dan moeten de laatste dingetjes glad gemaakt worden en ingezaaid.
Ik hoop niet dat het dan zó hard gaat stortregenen dat alle zaad weer weg spoelt ;)

Ik blijf vandaag lekker binnen, ga vanmiddag even een spelletje doen met de kinders achter de computer. De paardjes staan in de binnenbak, het is daar goed uit te houden!

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:02

Thanks allemaal.

En idd Chasey door wat jij schreef had ik eigenlijk pas echt door dat ik mij daardoor ook zo beroerd voelde...

Ik morgen dan nog liever in de stortregen balen op hun plaats rollen dan nu met dit weer...

Ik heb ze net staan afspuiten en schrok serieus van hoe heet het water was wat er best heel lang uit de slang kwam: standje net niet levend verbranden (wat ik met douchen zo lekker vind... :D ). Was blij dat ik eerst gevoeld had echt hoor gewoon bloedheet!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:24

Vooralsnog wordt hier eigenlijk geen regen meer voorspeld voor vandaag en morgen. Vandaag mijn zwarte toch maar de vliegendeken opgedaan. Die is licht van kleur dus hopelijk helpt het hem een beetje te beschermen van de hitte. Wel tot de conclusie gekomen dat die voor geen meter meer past. Dus maar een nieuwe besteld al heb ik tot nu toe nog geen enkele fatsoenlijk passende vliegendeken voor hem gevonden.

De zon is heel verradelijk momenteel. Blijf er ook zoveel mogelijk uit. Het is gewoon haast niet te doen, het was vanochtend rond 10 uur al 25 graden en er staat een fikse zon al de hele dag te schijnen hier.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:35

Hier mijn paard uit de vliegendeken liever iets koeler zo. Hoop ik.. Staat al wel wind dus valt het mee met de vliegen. Waterbakken ververst. Waterslang met sproeikop op het hek gezet. Dieter, mijn paard benen en hoofd lekker nat gemaakt. De kleine Jazzlyn is nog niet zo van de waterslang. Dus gelokt met brokjes. En zowaar kwam ze steeds dichterbij en uiteindelijk stond ze heerlijk in de watermist. Dus ook lekker nat. Beide hebben zich heerlijk gepaneerd. Wei open gezet dus nu lekker in de wind gras eten. Zo moeten ze het maar even uithouden tot vanavond.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:41

Ik heb Nilay nu overdag ook zonder deken staan. En ze net afgespoten dat ging best goed. Ook met Roos. Maar uiteraard moesten ze vervolgens allebei rollen. Ik heb nu wel gelijk hoofdpijn en misselijkheid. Dus dat wordt even drinkboulion maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:42

Hier al een gesprongen tuinslang door de hitte... ik had al gezien dat ie dikker werd... geen goed teken.
Dus maar een nieuw stuk er op gezet en niet meer in de volle zon gehangen.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:44

Hier ook de blaren op mijn waterslang. Sluit hem voor de zekerheid al af in de stal met kogelkraan. Maar even een nieuwe scoren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:45

Ik ben vanmorgen maar om half 6 opgestaan nadat ik niet meer kon slapen om de andere paaltjes erin te krijgen Nu alleen nog op hoogte slaan en isolatoren erin. Kom net thuis van werken en heb echt nog geen zin, dus mijzelf maar een uur vrij gegeven en gewoon laptop aan en even niks doen
Benieuwd hoe de vijver er straks uitziet als alles klaar is!

Wat een gedoe met die hitte weer, is ook ineens weer 30+ graden

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:46

Gelukkig waait het nog, maar bah bah.
En de voorspelde regen vandaag is ook weer foetsie.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:52

Hier is het echt vreemd weer. Het ene moment is het windstil, het andere moment waait het keihard.

Vanochtend om 7 uur ben ik gestart met uitmesten en onkruid weghalen rond de rijbak tot een uurtje of 9. Dat was nog goed te doen :j. Nu is het niet grappig meer :n.

Ik heb trouwens onlangs die vezels besteld voor de rijbak, echter kun je die het beste verwerken op een vlakke vochtige ondergrond.
Mijn rijbak is alles behalve vlak (opgewaaid aan de kanten) en ook zeker niet vochtig (beeld je zware duinen in rond deze periode van het jaar... waar je 30cm in wegzakt en totaal geen grip lijkt te hebben).

Hebben jullie tips hoe ik de bak gereed kan maken? En hoe ik hem het beste kan onderhouden? En natuurlijk voor een leuke prijs, want die bak heeft me echt al mijn spaargeld al gekost ... :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:53

Afbeelding

Ik heb wel een extra charmant perspectief (en moment) gekozen, maar dit geeft weer hoe het is voor onze hoogzwangere Ploos.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:56

Het is echt geen weer om hoogdrachtig te zijn, arme Ploos := Hoe lang moet ze nog?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:57

Precies 1 week. Ze was altijd 5 dagen eerder, maar dat waren steeds merrieveulens. Ik weet nog goed hoe ik een jaar moest wachten op Frum, dus ik kijk nergens van op.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 17-06-21 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:57

Vlakken kun je met een baksleep (simpel zelf te maken van een stuk gaas en een paar zware dingen (banden oid). Vochtig maken en vooral houden is nu even geen doen, maar misschien gebeurd dat vannacht vanzelf al :)
Nu vlakken zou soepeler moeten gaan dan wanneer je bak zeiknat is.

Hier is het hooi van de buren gerild (op ruggen gelegd), ik ben benieuwd of ze nog iemand hebben kunnen vinden die het er af wil halen (al dan niet in pakjes) voor het gaat regenen.
Zou wel zonde zijn van het hooi als het nu nat regent.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:59

Hoogdrachtig/zwanger is met geen enkele temperatuur 'lekker'... lijkt me :)

Ik hoop dat Ploos e iets moois van bakt ondanks de temperatuur :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:05

Arme ploos... Pfff