Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
superpony schreef:Maar wat doe je verder voor werk?? Ik hoop het echt niet voor je, maar als je wel valt, kun je mogelijk even niet werken. En stel jij moet iemand betalen om thuis zorg over te nemen? Dat soort dingen zijn gewoon echt lastig als het een vriendendienst is.
Ik zou misschien per week rekenen en dan zelf kijken hoeveel tijd je daarvoor wil besteden. Dan lijkt het niet duur en kun je jezelf een uurtje meer of minder permitteren. Als je bezig bent en je wil een uur langer door, voel je je weer rot om dat door te rekenen.
Trainers zitten doorgaans toch op enkele honderden euro's per maand ex stalling wat er vaak nog bij komt. 400-600 euro is echt normaal en dan hebben zij vaak stagiaires die paarden klaarzetten, zijn ze relatief steeds in korte sessies bezig etc. Maar wel verzekering voor als.......
[***] schreef:Luna2006 schreef:hebben deze op het oog. huis moet echt ontzettend veel aan gedaan worden (om niet te zeggen alles) maar de ligging is echt mooi en al 6 instapklare paardenboxen en mogelijkheid tot binnenpiste
http://www.immofluisteraar.be/nl-be/det ... on_created
Dat kan een heel mooie plek worden!
Op zich vind ik de vraagprijs niet zo heel gek, maar ik denk dat je minimaal rekening met € 150.000,= aan renovatie moet denken.
Veel succes!
Azmay schreef:superpony schreef:Maar wat doe je verder voor werk?? Ik hoop het echt niet voor je, maar als je wel valt, kun je mogelijk even niet werken. En stel jij moet iemand betalen om thuis zorg over te nemen? Dat soort dingen zijn gewoon echt lastig als het een vriendendienst is.
Ik zou misschien per week rekenen en dan zelf kijken hoeveel tijd je daarvoor wil besteden. Dan lijkt het niet duur en kun je jezelf een uurtje meer of minder permitteren. Als je bezig bent en je wil een uur langer door, voel je je weer rot om dat door te rekenen.
Trainers zitten doorgaans toch op enkele honderden euro's per maand ex stalling wat er vaak nog bij komt. 400-600 euro is echt normaal en dan hebben zij vaak stagiaires die paarden klaarzetten, zijn ze relatief steeds in korte sessies bezig etc. Maar wel verzekering voor als.......
Ik zit al ziek thuis, dus wat dat berteft valt het wel mee
De 2 uur die ik nu aan dat paard werk is ook vrijwel alle energie die ik kan missen dus meer dan 3 uur per week zal het ook niet worden.
Het duurt dan ook langer omdat ik bij voorkeur wil voorkomen dat ze me gaat lanceren. Ging bij Diva goed maar garanties zijn er niet natuurlijk. Risico is er altijd.
LdJ schreef:Azmay, mij is altijd verteld dat 25 euro per uur een heel normaal tarief is als je zadelmak gaat maken. Bij mij geldt zadelmak maken als zelf opstappen en fatsoenlijk rond kunnen rijden in alle gangen. Ik doe daar rustig 3 maanden over.
Het is inderdaad heel lastig, maar mocht er iets gebeuren, ben jij degene die de gevolgen mag ondervinden en niet die aardige mensenEn geloof mij, ik ben ook een goedsul die zegt, o kom maar joh, ik doe het wel voor de helft, bij wijze van, haha.
palousa_boy schreef:Het is ook net hoe groen het paard is natuurlijk. Heb er hier ook een gehad die bijvoorbeeld niet eens normaal aan een halster mee kon lopen, dan gaat er al meer tijd overheen voordat je er überhaupt op kunt.
Voor die mensen jammer want uiteindelijk ben ik gestopt omdat het paard door pijn in z'n rug onvoorspelbaar was met rijden. Het begon dan ineens te bokken terwijl het eigenlijk een heel meewerkend paard was.
xJitskee schreef:Niet vergelijkbaar met zadelmak maken, maar toen ik wat jonger (en lichter) was, reed ik de C-pony van een buurvrouw bij. De pony was voor haar zoontjes, maar had af en toe wat leuke streken onder het zadel. Het was dan ook een shetlander x new forest, lekker eigenwijs, maar echt een fantastisch dier
Ik reed die pony 1 keer per week en kreeg daar €10 voor. Mocht ook vaker, maar we hadden afgesproken dat er voor één keer per week betaald werd. Ik vond het altijd hartstikke leuk om te doen
![]()
Ik zou geen bedrag per uur afspreken, want hoe ga je dat dicht timmeren? Soms werk je een vol uur met het paard en soms ben je na 25 minuten al klaar. Ik zou voor een vast bedrag per week gaan en dan afspreken hoe vaak je daarvoor komt trainen.