Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:24

Als ze druk gaan zetten is het simpel, dan gaan ze er zelf maar op zitten :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:27

palousa_boy schreef:
Als ze druk gaan zetten is het simpel, dan gaan ze er zelf maar op zitten :+

Het is meer de druk die ik dan zelf voel :=
Zijn ook vreselijk aardige mensen, het is dat ze er op staan dat ze me eerlijk betalen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:08

Maar wat doe je verder voor werk?? Ik hoop het echt niet voor je, maar als je wel valt, kun je mogelijk even niet werken. En stel jij moet iemand betalen om thuis zorg over te nemen? Dat soort dingen zijn gewoon echt lastig als het een vriendendienst is.

Ik zou misschien per week rekenen en dan zelf kijken hoeveel tijd je daarvoor wil besteden. Dan lijkt het niet duur en kun je jezelf een uurtje meer of minder permitteren. Als je bezig bent en je wil een uur langer door, voel je je weer rot om dat door te rekenen.

Trainers zitten doorgaans toch op enkele honderden euro's per maand ex stalling wat er vaak nog bij komt. 400-600 euro is echt normaal en dan hebben zij vaak stagiaires die paarden klaarzetten, zijn ze relatief steeds in korte sessies bezig etc. Maar wel verzekering voor als.......

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:55

superpony schreef:
Maar wat doe je verder voor werk?? Ik hoop het echt niet voor je, maar als je wel valt, kun je mogelijk even niet werken. En stel jij moet iemand betalen om thuis zorg over te nemen? Dat soort dingen zijn gewoon echt lastig als het een vriendendienst is.

Ik zou misschien per week rekenen en dan zelf kijken hoeveel tijd je daarvoor wil besteden. Dan lijkt het niet duur en kun je jezelf een uurtje meer of minder permitteren. Als je bezig bent en je wil een uur langer door, voel je je weer rot om dat door te rekenen.

Trainers zitten doorgaans toch op enkele honderden euro's per maand ex stalling wat er vaak nog bij komt. 400-600 euro is echt normaal en dan hebben zij vaak stagiaires die paarden klaarzetten, zijn ze relatief steeds in korte sessies bezig etc. Maar wel verzekering voor als.......

Ik zit al ziek thuis, dus wat dat berteft valt het wel mee :=
De 2 uur die ik nu aan dat paard werk is ook vrijwel alle energie die ik kan missen dus meer dan 3 uur per week zal het ook niet worden.

Het duurt dan ook langer omdat ik bij voorkeur wil voorkomen dat ze me gaat lanceren. Ging bij Diva goed maar garanties zijn er niet natuurlijk. Risico is er altijd.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:21

[***] schreef:
Luna2006 schreef:
hebben deze op het oog. huis moet echt ontzettend veel aan gedaan worden (om niet te zeggen alles) maar de ligging is echt mooi en al 6 instapklare paardenboxen en mogelijkheid tot binnenpiste
http://www.immofluisteraar.be/nl-be/det ... on_created

Dat kan een heel mooie plek worden!

Op zich vind ik de vraagprijs niet zo heel gek, maar ik denk dat je minimaal rekening met € 150.000,= aan renovatie moet denken.

Veel succes!

Prijs is heel schappelijk vind ik, onze eigendom op 1,5 ha met te renoveren woonhuis was een goed stuk boven de 300.000 (ging eerder naar de 400.000 toe), de bijgebouwen zijn allemaal in verouderde staat en dus helemaal niet zoals in dit geval met een nieuwe schuur en mooi stalgebouw. We hebben ook wel een overdekt klein pisteke kunnen maken onder een schuur. Maar die heeft geen muren, enkel een dak dus. Die heeft alleszins geen invloed gehad op de prijs van het pand haha. We zitten wel in een duurdere regio: Oost-Vlaanderen. Ivm verbouwingskosten. Wij doen momenteel een totaalrenovatie van het huis, dat is nu helemaal gestript en wij wonen tijdelijk in een stacaravan naast het huis, renovatie zal minimum 100.000 kosten. Keuken + deel van de toestellen, badkamermeubels, binnendeuren en pelletkachel hebben we al allemaal uit eigen spaarpot betaald en horen dus niet bij het 100.000 renoveerbudget.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:29

Azmay schreef:
superpony schreef:

Ik zit al ziek thuis, dus wat dat berteft valt het wel mee :=
De 2 uur die ik nu aan dat paard werk is ook vrijwel alle energie die ik kan missen dus meer dan 3 uur per week zal het ook niet worden.

Het duurt dan ook langer omdat ik bij voorkeur wil voorkomen dat ze me gaat lanceren. Ging bij Diva goed maar garanties zijn er niet natuurlijk. Risico is er altijd.

Ja, snap ik. Goed kost altijd tijd. Maar je bent niet ingedekt voor een eventuele val waardoor je even niet verder kan.

Lastig. Als het max 3 uurtjes pw is, duurt het wel even, maar zou echt pw afspreken. Heb je ook dat ze pw betalen en mocht het dan toch niks worden, niet dat ze gaan zeuren over weken die niet gedaan zijn als ze per maand zouden betalen bijv.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:03

Azmay, mij is altijd verteld dat 25 euro per uur een heel normaal tarief is als je zadelmak gaat maken. Bij mij geldt zadelmak maken als zelf opstappen en fatsoenlijk rond kunnen rijden in alle gangen. Ik doe daar rustig 3 maanden over.
Het is inderdaad heel lastig, maar mocht er iets gebeuren, ben jij degene die de gevolgen mag ondervinden en niet die aardige mensen :+ En geloof mij, ik ben ook een goedsul die zegt, o kom maar joh, ik doe het wel voor de helft, bij wijze van, haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:13

LdJ schreef:
Azmay, mij is altijd verteld dat 25 euro per uur een heel normaal tarief is als je zadelmak gaat maken. Bij mij geldt zadelmak maken als zelf opstappen en fatsoenlijk rond kunnen rijden in alle gangen. Ik doe daar rustig 3 maanden over.
Het is inderdaad heel lastig, maar mocht er iets gebeuren, ben jij degene die de gevolgen mag ondervinden en niet die aardige mensen :+ En geloof mij, ik ben ook een goedsul die zegt, o kom maar joh, ik doe het wel voor de helft, bij wijze van, haha.

Ik vind 25 euro per uur ook een normaal tarief, mits iemand voldoende ervaring heeft en ook weet waarmee doe bezig is en niet onnodig doorsukkelt. Ik denk je je hier gemiddel dop de meeste plekken rond de 500- euro totaal ( exl stalgeld) kwijtbent en dan zijn ze er 1 tot 2 maanden mee bezig

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:36

Het is ook net hoe groen het paard is natuurlijk. Heb er hier ook een gehad die bijvoorbeeld niet eens normaal aan een halster mee kon lopen, dan gaat er al meer tijd overheen voordat je er überhaupt op kunt.
Voor die mensen jammer want uiteindelijk ben ik gestopt omdat het paard door pijn in z'n rug onvoorspelbaar was met rijden. Het begon dan ineens te bokken terwijl het eigenlijk een heel meewerkend paard was.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 11:51

palousa_boy schreef:
Het is ook net hoe groen het paard is natuurlijk. Heb er hier ook een gehad die bijvoorbeeld niet eens normaal aan een halster mee kon lopen, dan gaat er al meer tijd overheen voordat je er überhaupt op kunt.
Voor die mensen jammer want uiteindelijk ben ik gestopt omdat het paard door pijn in z'n rug onvoorspelbaar was met rijden. Het begon dan ineens te bokken terwijl het eigenlijk een heel meewerkend paard was.

Deze is zo groen als gras en dominant op de koop toe. Hoger dan ik ben en 2 keer zo zwaar als mijn rijpaardje :')

Ik boek nu goed vooruitgang maar het klinkt eigenlijk een beetje stom als ik heel blij binnen kom dat ze bijna het hele stuk naar de paddock braaf naast me bleef lopen, ik het halster in een keer om kreeg en ze me niet probeerde te bijten bij het poetsen :+

Ga morgen met haar overleggen, wil nog altijd niet te veel vragen maar zie wel in dat ik ook niet onder de 10 moet gaan zitten :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:17

Niet vergelijkbaar met zadelmak maken, maar toen ik wat jonger (en lichter :Y) ) was, reed ik de C-pony van een buurvrouw bij. De pony was voor haar zoontjes, maar had af en toe wat leuke streken onder het zadel. Het was dan ook een shetlander x new forest, lekker eigenwijs, maar echt een fantastisch dier :)) Ik reed die pony 1 keer per week en kreeg daar €10 voor. Mocht ook vaker, maar we hadden afgesproken dat er voor één keer per week betaald werd. Ik vond het altijd hartstikke leuk om te doen :)

Ik zou geen bedrag per uur afspreken, want hoe ga je dat dicht timmeren? Soms werk je een vol uur met het paard en soms ben je na 25 minuten al klaar. Ik zou voor een vast bedrag per week gaan en dan afspreken hoe vaak je daarvoor komt trainen. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:27

xJitskee schreef:
Niet vergelijkbaar met zadelmak maken, maar toen ik wat jonger (en lichter :Y) ) was, reed ik de C-pony van een buurvrouw bij. De pony was voor haar zoontjes, maar had af en toe wat leuke streken onder het zadel. Het was dan ook een shetlander x new forest, lekker eigenwijs, maar echt een fantastisch dier :)) Ik reed die pony 1 keer per week en kreeg daar €10 voor. Mocht ook vaker, maar we hadden afgesproken dat er voor één keer per week betaald werd. Ik vond het altijd hartstikke leuk om te doen :)

Ik zou geen bedrag per uur afspreken, want hoe ga je dat dicht timmeren? Soms werk je een vol uur met het paard en soms ben je na 25 minuten al klaar. Ik zou voor een vast bedrag per week gaan en dan afspreken hoe vaak je daarvoor komt trainen. :)

Ik kom nu standaard 2x een uur per week, maar we houden ook de uren bij :j
Ben een half uur effectief met het beest bezig gemiddeld maar er gaat ook tijd in de rest zitten.

Vind het best lastig allemaal, geld aannemen vind ik moeilijk want dan komt er echt de drang om te presteren bij kijken :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:38

Azmay,Ik heb jaren Friezen gereden en verzorgd voor vrienden van mij.
13 stuks naast mijn baan.
Samen met de eigenaresse deed ik de stallen, longeerde de jonkies, maakte de 3 jarigen zadelmak en had 1 rijpaard waar ik wedstrijden mee reed.
Gingen we met veulens naar keuringen en hield de website bij.
Ik kreeg hier toen 300 euro per maand voor en zij betaalden mijn benzinekosten.
Het was 40 min rijden enkele reis.
Regelmatig mocht ik mee eten of als ik de volgende dag vrij was bleef ik daar slapen.
Uiteraard niet vergelijkbaar met jouw situatie maar ik vind jouw bedrag ook erg laag.
Breng je paard naar een africhtingsstal en je bent ook minimaal 500 per maand kwijt.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 19:19

Je kunt het ook gratis doen. Gewoon omdat je het leuk vindt. Heb ik vroeger vaak genoeg gedaan. Eigen plezier en de ander ermee helpen.

Geld vragen is verwachtingen en eisen oproepen. Logisch ook.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:41

Ik sluit me bij Anke aan.Bovendien kan je dan op je slechte dagen met een gerust geweten thuis blijven en gewoon op je eigen tempo werken.

Ik heb ook een tijd paarden gereden voor iemand gewoon omdat ik het leuk vond en hun vonden het leuk dat ik het deed dus af en toe stond er een aardigheidje voor mij klaar zoals een doos chocolade of zo .

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:44

Ingewikkeld Azmay, het is toch niet zonder risico (en je weet niet hoe zo'n dier is als je erop gaat zitten).

Hoe halen jullie de mest uit het zand? De buiten paddock is zwaar waardoor de mest niet netjes bovenop ligt maar in de voetsporen. Gaat nu veel zand mee. Met een kruiwagen er doorheen is niet handig en er liggen meestal maar 2 hoopjes.
Iemand ervaring met https://www.kramer.nl/Stallen/Stal-rijb ... er-mestboy ?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:50

Rover geen ervaring mee maar ziet er heel handig uit, denk dat die hier voor de bak ook maar moet komen.

Edit: Over paarden beleren, ik heb vroeger ook vaak genoeg voor crashtest pop gespeeld voor niets.
Nu denk ik ik was gek, als er iets gebeurd zit je.
Laatst bijgewerkt door Jes op 11-02-19 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 10:54

Ik gebruik een vlasvork (als dat zo heet) valt het meeste zand er wel vanaf.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:13

Met mestboy en gaat ook wel wat zand mee

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:44

Hier ook met zo'n vork om zo min mogelijk zand mee te nemen

Het lijkt er echt op dat het deze week eindelijk beter weer wordt *\o/* Hopelijk droogt alles een beetje op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:51

Ik gebruik een vlasvork, als er veel zand bij zit schud ik even. De mestboy gebruik ik niet, vind dat zo'n onding. Krijg echt last van mijn rug omdat je steeds gebukt staat en een zere hand van de handgreep van dat harkje.

Ben wel blij dat het beter weer wordt.. Zaterdagavond stond ik mijn paard te poetsen, zie ik ineens dat hij een nare wond had van zijn deken. Hij staat nu dus lekker zonder deken. Gelukkig had ik nog een extra regendeken (amigo) die een veel hoger sluit, dat drukt niet op het wondje, want ik vond het met dat zeikweer van de afgelopen dagen toch wat zielig om hem zonder deken te zetten. Gelukkig is hij het voor de warmte niet nodig want hij heeft een aardige vacht :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 11:53

Hier staan ze ook met dit prutweer zonder deken :(:) Cheetah heeft het met deze temperaturen sowieso veel te warm met een deken op en Elevada krijgt hem alleen maar op als ze echt koud is. Ze gaat er niet minder van buiten staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:00

Nou ja normaal is het niet zo zielig, maar het schuilhok is kapot gewaaid, dus ze kunnen niet echt schuilen. Dan vind ik het wel sneu als ze de hele dag in de volle regen staan.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:01

Oh ja dan is het een ander verhaal ja...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:08

Ik gebruik altijd deze;

https://www.ej.nl/stal-meer/stal/mestvo ... _2981.html

Niet per se dit merk of deze winkel en gaat weleens eentje kapot, maar vind het fijn, snel en licht werken. deed voorheen met mestboy en werd me echt te zwaar.

Hier staan ze gewoon zonder dekens. Goede vacht, worden daaronder niet nat. Ze staan niet veel in de stallen. Het enige is dat ze veel rollen als ze nat zijn.

Het wordt beter weer en de dagen zijn al echt langer. Liepen gister om 18uur nog buiten met honden en was nog niet donker.
Vorig jaar weet ik nog wel dat het overdag al steeds warm en lekker was en de nachtvorst bleef aantikken. Dat lijkt nu ook, 10gr overdag en 0, -1 's nachts. Maar naar mijn idee is dat echt wel erg vroeg na wel een hele korte koude periode.