Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

posje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 17:15

rover_ schreef:
Balen van Dieke Boemel, hopelijk valt t mee.
Wow dat zijn veel balkjes, knap van Ice ziet er stoer uit.

Wat sneu LN, goed dat je gelijk actie hebt ondernomen. Hopelijk slaat de AB snel aan.

Interessant Posje, heb je dan rechts zo’n rolautomaat? En werkt deze op zonnestroom?

Ik kan aan beide kanten een lint vastmaken. Ik sluit er zo een 20 meter mee af waarachter ik hooinetten heb hangen.

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 17:37

Jammer Boemel, bij LN was ik de reden helaas. Had nog een hele tijd zoiets dan maar longeerles maar zelfs daarvoor niet fit genoeg.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:30

posje schreef:
rover_ schreef:
Balen van Dieke Boemel, hopelijk valt t mee.
Wow dat zijn veel balkjes, knap van Ice ziet er stoer uit.

Wat sneu LN, goed dat je gelijk actie hebt ondernomen. Hopelijk slaat de AB snel aan.

Interessant Posje, heb je dan rechts zo’n rolautomaat? En werkt deze op zonnestroom?

Ik kan aan beide kanten een lint vastmaken. Ik sluit er zo een 20 meter mee af waarachter ik hooinetten heb hangen.

Dat is handig. Maar heb je het in een rolautomaat zitten? Zodat lint niet op de grond komt als los gaat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:44

Kan je niet een filmpje van je automatisch installatie posten ha ha, dan hebben we t verhaal compleet :)

Joyce, kan je niks aan doen toch. Dat is gewoon het nadeel van die routes. Maar denk dat ik toch uit ga kijken naar een andere instructie. Ik vind het wel heel vervelend worden dat de afspraak niet doorgaat, terwijl ik er alles voor omgooi. Ik moet gewoon werken tenslotte en wring me steeds in allerlei bochten om het geregeld te krijgen.

Nu iets liefs
Ratje onze allerliefste poes, vindt dat Diekke wat extra aandacht nodig heeft <3
https://www.instagram.com/reel/DUqowuEi ... VmOG9lYg==

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:32

Afbeelding

posje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 21:13

Dat is handig. Maar heb je het in een rolautomaat zitten? Zodat lint niet op de grond komt als los gaat.[/quote]

Klopt heb van die rolautomaten. Het lint rolt dus gelijk op als de pin eruit getrokken wordt. En de chickenguard werkt op batterijen. Denk dat ik die 1 x per jaar moet vervangen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 22:31

Ik houd me ook aanbevolen voor een video. :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 07:07

Aaaach boemel wat een lieve foto

oensrion kleuter doet het al wat beter. Staat apart en krijgt nog agrocobs bijgevoerd. ik had gisteren een hooizak opgehangen maar wat een onding is dat. Die draaide zich om en paard had geen idee hoe die eruit kon eten
Wie heeft er ook en hoe hangen jullie hem op? Ik had hem gekocht voor op de trailer ipv een net ipv knoeien maar daar hangt die anders vast
( ook een dingetje in de cheval liberte touring met zadelkast, die netten goed ophangen, niet over nagedacht door de ontwerper)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 07:59

Ik heb een hooizak met aan alle kanten gaten en hooinetten. En dan lukt t altijd wel.

Misschien kan je een flinke pluk hooi uit laten steken zodat ie wat onderzoekender wordt?

Ja hooinet in die trailer is niet echt handig, maar ik heb een ring voor netten aan de zadelkast

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 08:59

Hoe bieden jullie takken, bijvoorbeeld wilgentenen aan? Gewoon los of met iets vast gemaakt? Ik gooi ze nu gewoon los in de paddock, maar wordt er een beetje gestoord van iedere keer al die kleine takjes weer op te rapen of uit de blubber te plukken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:00

Ah wat lief zijn ze zo samen boemel <3
Mijn merrie was ooit ook dikke vriendjes met een kat toen ik daar aan huis stond, die waren altijd aan het kroelen of de kat zat op haar rug haha

Wel balen dat je les telkend afgezegd wordt. Ik vindt je heel geduldig, ik was er na 2x al klaar mee geweest.

Geen ervaring met hooizakken hier.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:05

Ik gooi ze los in een hooibak of bij schuilstal en heb dan hetzelfde met takjes rapen... Want ze gaan er toch mee aan de wandel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:27

Wat een mega schattige foto Boemel!!
Ik hoop dat mijn katten en paarden ook ooit zo met elkaar om gaan.

Wij gooien wilg los in de paddock en met mesten komen takjes die niet gegeten worden weer mee...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 09:55

Hier gaan de takken ook los de paddock in.

Super leuk, door het filmpje van Diekke en Ratje op een FB pagina te posten, komt binnenkort een professioneel dierenfotograaf ze samen vastleggen. En heeft een oud baasje van Diekke van 14 jaar geleden zich gemeld.

De babysit van Ice is gearriveerd. Lieve pony Afbeelding
Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:43

Hier ook de takken los in de paddock en daarna rapen :Y)
Heb ze ook wel eens in de palletboxen gelegd maar daar trekken ze het uit en verspreiden het alsnog in de paddock :Y)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:55

Hoe heb je die ringen @boemel?
In heb normaal altijd netten maar dacht ivm zijn abces om als extra ook die zak en los hooi aan te bieden maar als de zak beweest en draait is de vakjeskant tegen de stalwand aan en begrijpt hij het niet meer
Takken geef ik los. Ergens indoen trekken ze toch los.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:58

Mijn gevoel was helaas goed dat een echo nodig was.
Kreupelheidsonderzoek was best oké.
Bij score 0 tot 5 (5 zwaar kreupel) scoort ze tussen 0 en 1. Heel minimaal dus en amper waarneembaar.

Echo was niet goed. Checkligament, diepe buiger en tussenpees allemaal niet goed op de echo.
Geen megazware blessure, maar wel op 3 plekken een behoorlijke irritatie. Ze moet nu 4 tot 6 weken (zolang ze zich rustig houdt) opgesloten op klein stukje. (Stal met uitloop). Dan nieuwe echo om te kijken of er herstel is.
En dan nog maanden voorzichtig zijn voor de pezen wat kunnen hebben.
En dan nog is de dierenarts pessimistisch of ze t werk weer probleemloos aan gaat kunnen. Ze is 17 jaar, heeft daar al een blessure gehad en is een blij ei wat het liefst heerlijk rondbokt en galoppeert. Ze is nu superfit en mooi in de bespiering en spaart zichzelf zeker niet.

Ben echt wel aangeslagen.
Dachten we eindelijk na alle rotjaren nu fijn samen buitenritten te kunnen maken en samen naar de les … t plaatje is weer verschrompeld |(
En ook zo zielig voor Diekke die gewoon het allerblijste en liefste paard is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 13:27

Is het een troost als ik zeg dat mijn paard vergelijkbare poes schade op haar 20e opgelopen heeft ( en deels was het echt ergere schade), die na een zorgvuldige revalidatie, over andere uitgedacht door mijn stalbaas destijds, we volledig hersteld is?
Ik heb nog extra echo's laten maken voor mijn eigen zekerheid.
Ze heeft daarna nog tot haar 22e L springen, Z1 dressuur en M eventing gereden en tot haar 27e daarna recreatie buitenritten...

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 22:09

boemel schreef:
Mijn gevoel was helaas goed dat een echo nodig was.
Kreupelheidsonderzoek was best oké.
Bij score 0 tot 5 (5 zwaar kreupel) scoort ze tussen 0 en 1. Heel minimaal dus en amper waarneembaar.

Echo was niet goed. Checkligament, diepe buiger en tussenpees allemaal niet goed op de echo.
Geen megazware blessure, maar wel op 3 plekken een behoorlijke irritatie. Ze moet nu 4 tot 6 weken (zolang ze zich rustig houdt) opgesloten op klein stukje. (Stal met uitloop). Dan nieuwe echo om te kijken of er herstel is.
En dan nog maanden voorzichtig zijn voor de pezen wat kunnen hebben.
En dan nog is de dierenarts pessimistisch of ze t werk weer probleemloos aan gaat kunnen. Ze is 17 jaar, heeft daar al een blessure gehad en is een blij ei wat het liefst heerlijk rondbokt en galoppeert. Ze is nu superfit en mooi in de bespiering en spaart zichzelf zeker niet.

Ben echt wel aangeslagen.
Dachten we eindelijk na alle rotjaren nu fijn samen buitenritten te kunnen maken en samen naar de les … t plaatje is weer verschrompeld |(
En ook zo zielig voor Diekke die gewoon het allerblijste en liefste paard is.

Wat treurig Boemel. Ik lees al een hele tijd mee en dus ook de pech die je afgelopen jaren al hebt gehad met de paarden. Het zou zo fijn zijn om zonder zorgen lekker van ze te kunnen genieten!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 06:30

Flink balen Boemel. Goed dat je je gevoel gevolgd hebt.
Duim voor een goed herstel.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 07:21

Dank jullie wel. :)
Zo’n succesverhaal heb ik wel een beetje nodig Nickeltje.
Ik merk ook wel dat omdat ze een Fries is, men wel sneller negatief is. Dat maakt me ook onzeker. Ik snap het ook wel hoor. Heb zelf al veel ellende met de Friezen gehad en zie om me heen ook veel ellende met de Friezen :(

Ik heb iig iemand geregeld, die 11x komt laseren aan huis.
Diekke heeft een kleine paddock op t straatwerk gekregen, ice vibes en nieuwe traumeel in bestelling, silicium in bestelling.
Aan mijn zorgen gaat het iig niet liggen. :o

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 07:55

Bah, niks aan als je paard een blessure heeft. Ik duim mee voor een goed herstel.

Hier weer aan het balen. Zou dit weekend eindelijk weer grondwerkles hebben, maar de bak is weer stijf bevroren. Ben zo klaar met dit weer. Sinds de kerst haast niks kunnen doen met de paarden. Toevallig de afgelopen week voor het eerst dit jaar wat kunnen longeren.

Ben wel erg blij met de bestrating bij de stallen en richting de paddock. Rib uit het lijf, maar we hebben er zoveel profijt van. Alleen met de ijzel van laatst konden ze niet naar buiten tot een uur of drie, maar alle andere dagen konden ze in ieder geval de benen een beetje strekken.

Het hekspringincident van de jongste is gelukkig met een sisser afgelopen. Knie en alles daaronder heeft weer de normale omvang en hij loopt rad. Ben alleen wel bang dat hij springen niet zo leuk meer vindt. We gaan het zien. Eerst maar zover komen dat we dressuur kunnen gaan rijden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:26

Balen Boemel. Sterkte, we gaan duimen. Wat ook heel fijn werkt is de infrarood van Cellkick. Wordt hier echt op mens en dier veel gebruikt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 09:38

Wat balen Boemel! Maar zo te lezen ben je er optijd bij en doe je alles wat je kunt om het herstel te bespoedigen. Ik ga voor jullie duimen dat het mooi geneest!

Zelf voerde ik nog msm bij in geval van peesblessures, maar geen idee of dat nu echt het verschil heeft gemaakt. Soms is het gewoon het idee dat je iets kan doen.

Moska, jij zit noordelijker in het land? Echt balen dat je al zo lang niks met je paard kunt doen met fatsoen en de bak nu weer bevroren is.

Wilgentakken liggen hier ook altijd los. Ze gaan er toch mee aan de wandel. Soms leggen ze ze in de stroomdraden en dan is het een spannende sensatie om er nog van te eten :') Dulce heb ik daar eens op betrapt. Gekke pony :o

Vervelend van de lessen die allemaal niet doorgaan. Kan er niet ergens een binnenbak afgehuurd worden ofzo :') Voor zo'n instructeur is dat toch ook niet rendabel, telkens inkomsten verlies als er 1 of enkele afzeggen :=

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 10:13

Belker schreef:
Balen Boemel. Sterkte, we gaan duimen. Wat ook heel fijn werkt is de infrarood van Cellkick. Wordt hier echt op mens en dier veel gebruikt.

Ja, die gebruik ik ook veel.