Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:35

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:40

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 19:00

Luna2006 schreef:
hebben deze op het oog. huis moet echt ontzettend veel aan gedaan worden (om niet te zeggen alles) maar de ligging is echt mooi en al 6 instapklare paardenboxen en mogelijkheid tot binnenpiste
http://www.immofluisteraar.be/nl-be/det ... on_created

wauw wat een hoop werk nog, en ook nog vrij duur. Hoop potentie dat wel

Ow ligt vlakbij Kaulille, vriend van mij woont daar en mijn opvangpup woont daar bij een bokker

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:22

Welkom Luna!
Wat een hoop werk inderdaad, maar wel een leuke uitdaging!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:17

Lynn_Nikita schreef:
Luna2006 schreef:
hebben deze op het oog. huis moet echt ontzettend veel aan gedaan worden (om niet te zeggen alles) maar de ligging is echt mooi en al 6 instapklare paardenboxen en mogelijkheid tot binnenpiste

wauw wat een hoop werk nog, en ook nog vrij duur. Hoop potentie dat wel

Ow ligt vlakbij Kaulille, vriend van mij woont daar en mijn opvangpup woont daar bij een bokker

Duur??? Het is bijna een ha er staat een nieuwe schuur bij en de stallen zien er ook nog goed uit.Volgens mij kan je wel beter in de stallen wonen als in het huis :=
En dan is het nog vraagprijs he. Vind het echt niet overdreven geprijsd.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:29

superpony, lastig dilemma hoor....Ik herken het wel een beetje soms zie je zo veel beren op de weg dat het een beetje verlammend werkt. Maar tja, een huis kopen is ook niet zo maar iets. Ik zou er heel veel moeite mee hebben om ver van mijn kinderen te wonen. Maar goed, die van mij zijn nog klein dus wie weet groei je daar ook in of veranderd dat nog. Soms moet je ook gewoon iets doen....om er achter te komen dat het dat niet is of wel. Maar ja, met een huis is dat moeilijk vaak. Succes in ieder geval, en twijfel is er ook niet voor niets..
Luna2006, leuk ook al verhuisplannen. Belgisch Limburg is hier niet zo heel ver vandaag.
Tja....huizen kopen tis wat :o
Voor de rest gelukkig weinig paardennieuws te melden. Mijn oudje gaat nog best goed maar ik vind hem wel wat afvallen. En mijn fjordje geniet van mijn winterstop vermoed ik. Het eerst jaar dat ik besloten heb helemaal niet te rijden in de winter. Ik had tijdens het rijden echt sinds de geboorte van mijn jongste heel veel last van mijn rug, met name bij het stappen. Nu wil ik kijken of ik dat niet verbeterd krijg door intensief te sporten, dus 3x per week naar de fitness. Ik doe dit nu al vanaf oktober/november en wil het volhouden tot maart.....hopelijk zit er dan aanzienlijke verbetering in en kan ik weer pijnvrij rijden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 01:28

Mer, lief bedoeld, maar wij willen geen manege of stal. Als ik een pp aanleg en ruimte over heb, zou ik het overwegen voor iemand die een pensioen paardje neer wil zetten bijv, maar wij kunnen nu echt geen pension gaan runnen en ook nog eens zoals je al benoemt aan andere wensen gaan voldoen.

Huren is geen optie. Zou financieel erg slecht uitkomen. Heb hem als woonobject naar iemand doorgestuurd om te bekijken en die zegt ook; niet doen.

Luna2006, wat een leuk huis. Ik vind Belgie sowieso vaak mooiere bouw hebben. Als alleen mn hart mocht spreken, zouden we misschien in de Ardennen gaan wonen. Wie weet als we iets overhouden een 2e huisje.

Zoefie, dat is ook zo. Ik ben gewoon voor een deel eerlijk geweest en nu ik ermee bezig ben, merk ik ook goed waar de schoen wringt. Heb het echt nooit als last gezien, maar heb alleen maar voor mn broer en mn zoon gezorgd. Wel wensen gehad en daar 1x achteraan gegaan, maar pakte toen nog niet goed uit.
Nu is situatie wel anders, maar ik hou nog steeds rekening met anderen.
Buiten dat merk ik ook, dat alles open ligt en we geen thuis gevoel meer ergens hebben. Mensen die heel honkvast zijn en in hun eigen omgeving blijven, kopen daar iets groter of iets met grond bijv.

Wij zijn Amsterdammers en vele jaren in Almere gewoond, maar willen daar niet wonen en zouden daar ook niet onze wensen kunnen vervullen.
Hier is het te duur en is er ook echt weinig met grond en aan bos of hei. Dat valt enorm tegen voor mensen die denken dat wij aan Veluwe wonen.
En helaas worden oude boerderijen of stukken grond aan het bos opgekocht door projectontwikkelaars en blokjes nieuwbouw op gezet.

Wat vervelend dat je zo een last hebt. Maar ik wete uit ervaring helaas dat buik en rug heel nauw samen werken. Ben inmiddels 4x aan mn buik geopereerd en heb al eens een hernia gehad, maar slappe buik, is slechte rug bij mij...
Ik denk dat je er echt heel verstandig aan doet en straks veel plezier aan je trainen hebt.

Hier verder niks. Hoefjes gedaan van merrie, daarna hadden ze overal het hooi eruit getrokken, dus kon 2 kruiwagens hooi weggooien. Ik vond het naar kattenplas ruiken en denk niet dat ML dat gisteravond heeft geroken. Uit huisje aten ze wel, dus ze hadden wel eten dat de goedkeuring wel kon krijgen gelukkig...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 07:15

Luna2006 schreef:

Dat kan een heel mooie plek worden!

Op zich vind ik de vraagprijs niet zo heel gek, maar ik denk dat je minimaal rekening met € 150.000,= aan renovatie moet denken.

Veel succes!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 10:26

SP: als het niets ik, dan is het niets ;) maar mocht ik nog iets tegenkomen. Ik heb nog één optie! Op de Groene Velden in Lelystad (ja aan / in het bos) verkopen ze kavels van 5000 m2 waar je dus zelf een huis op mag bouwen, MET bestemming dat je er paarden mag houden voor plezier. De kavels kosten €300.000,- VON (onderhandelbaar). ;) Ik gun je gewoon een leuk leven met alles wat je wil.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 11:59

Mer, Dank je wel, Super lief!

Groene Velden ken ik wel. Een collega vroeger van mn man had daar al paarden aan huis. Dat ze nog steeds uitbreiden. Ik zal eens opzoeken, Thanx. Had inderdaad vrijwel niet naar grond gekeken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:14

superpony schreef:

Groene Velden ken ik wel. Een collega vroeger van mn man had daar al paarden aan huis. Dat ze nog steeds uitbreiden. Ik zal eens opzoeken, Thanx. Had inderdaad vrijwel niet naar grond gekeken.

Ik weet dat er nog kavels zijn, vrienden van mij hadden er naar gekeken, maar kregen het financieel niet rond, een huis bouwen kost ook tussen de 100.000 en 150.000 dus het moet wel haalbaar zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:02

Luna mooi plekje!
En qua verbouwing kosten, wij laten dan ook de schuur bij het huis trekken maar zitten straks op ongeveer 150k€ als het goed is is dat wel inclusief de rijbak.

SP ik kan me best voorstellen dat je niet tever van je zoon wilt wonen, ik vind het soms ook lastig dat mijn ouders niet om de hoek wonen.
Hoe ziet je zoon zijn toekomst? Wil hij daar ook blijven wonen? Dat is ook iets om rekening mee te houden.

Mer hoe ben jij aan je eigen stekje gekomen en rij je ook weer zelf?

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 15:40

Hier komen de paarden ook binnen kort aan huis :D nu nog druk aan het zoeken naar een plekje met grond. En natuurlijk hier ondertussen wat aan het meelezen.

We hebben al een leuk huis zien langskomen maar achterliggende grond is speciale beschermingszone natuur ofwel natura 2000 gebied. Iemand ervaring met paarden hierop te zetten?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:00

Mer1980 schreef:
superpony schreef:

Ik weet dat er nog kavels zijn, vrienden van mij hadden er naar gekeken, maar kregen het financieel niet rond, een huis bouwen kost ook tussen de 100.000 en 150.000 dus het moet wel haalbaar zijn.

Zal zo even kijken. Net thuis. Nieuwbouw heeft qua bouwen wel voordelen natuurlijk. Maar ik ga eerst eens kijken wat de voorwaarden zijn.
Een paar jaar terug wel eens naar een kavel gekeken, maar moest huis op een plek staan die voor ons niet praktisch was. Je kon wel wijzigen, maar kost geld en tijd.
Bekende van ons zijn aan het bouwen, maar moesten verplicht dezelfde aannemer als de rest en bepaald uiterlijk.

Jes, dat is het ook hoor. Zeker als je ouders ouder worden ga je dat wel merken.

Soms is het ook wel een stukje opvoeding. Ik had een beste vriend die heel hecht was met de kinderen, maar het super vond dat ze veel wilden reizen en in een ander land gingen wonen. Die vond het heerlijk dat hun kinderen zo ontwikkelde, zo zelfstandig waren en enthousiast waren over hun avonturen etc. Dat kan ik erg mooi vinden en snap dan ook dat het hun past, want zij zijn zo.

Maar als je erg aan elkaar hangt, is dat gewoon anders.

En zoals ik heb geprobeerd te omschrijven. Mijn leven was toch al een beetje bepaald. Met echt alle liefde van de hele wereld en geen enkel negatief gevoel daarover, zouden wij toch de zorg voor mn broer overnemen en er altijd voor hem zijn.
De vrijheid die ik nu heb, kan ik gewoon slecht mee omgaan. Onze zoon heeft het ook echt zwaar met het verlies, maar zegt ook; we hebben sinds R is overleden niks meer gedaan. Ik onderneem gewoon niks, kom niet met leuke dagjes, concerten etc.
Ik snap het echt heel goed, maar alles werd gepland rondom een rolstoel, dus we hebben een vrijheid die ik nog nooit heb gekend.

Wat onze zoon gaat doen weet ik niet, maar hij is hier wel behoorlijk gesetteld. In de toekomst kijken kan niet. Dat vind ik lastig.

Mijn man en ik hebben het vanwege mijn bechterew al vaak over een warm land gehad, maar het is financieel nog wat te vroeg. Over een paar jaar heeft onze zoon misschien kinderen en ga je ook niet misschien.
Dat echt perfecte moment komt nooit. En of dat nou 100km verhuizen of 1000km is, je moet denk ik echt achter ene keus staan.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:33

mutsiii schreef:
We hebben al een leuk huis zien langskomen maar achterliggende grond is speciale beschermingszone natuur ofwel natura 2000 gebied. Iemand ervaring met paarden hierop te zetten?

Yep, altijd gezeik.

Maar komt uiteindelijk wel goed.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:46

Jes schreef:
Mer hoe ben jij aan je eigen stekje gekomen en rij je ook weer zelf?

Ik was zelf al een jaar of 17 uit de paarden. Opeens werd de bedrijfsleider van de Zonne hoeve op non-actief gezet en ben ik spontaan door een vriendin aangewezen als vervangende instructrice. Ik ben daar dus na zoveel jaar weer gaan les geven (dat doe ik nu dus nog steeds). Stom toevallig vroeg rond die periode een oud collega of ik zijn dochter dressuurles wilde geven in Lelystad en die pony stond op een stuk huurland van de gemeente Lelystad. De huurder daar (opa van dat meisje) werd al wat oud en zocht iemand die hem kon helpen en het op den duur over kon nemen. En zo geschiede, sinds 16 oktober ben ik officieel mede-huurster van het stuk land en vanaf 1-1-2022 ben ik de enige huurder.

Wat betreft rijden, dat doe ik nog niet, ik vind mezelf te zwaar om op een paard te zitten, ben van 65 naar 104 kilo gegaan en nu 88 kilo (1.72m). Ik wil nog minimaal 10 kilo afvallen eer ik weer echt actief wil gaan rijden en dan koop ik ook een rijpaard. Ik ben geen bosruiter, ik ben echt een trainer, ik vraag van mijn paarden een bepaald niveau en wil daar dus conditioneel wel aan bij kunnen dragen.

SP: Ik hoop dat het iets is voor jullie de Groene Velden. het is daar erg mooi, helaas krijg ik mijn man niet weg uit zijn luxe appartement aan de haven :=

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:52

mutsiii: Ik weet niet of het gelijkaardig is, maar onze wei die 5min van ons huis is ligt midden in een natuurgebied (tevens overstromingsgebied). Wij mogen hier geen veranderingen doen of op bouwen, enkel paarden erop zetten, watervat neerzetten en omheining veranderen. Omheining mag wel niet in beton gegoten worden, dus enkel palen erin kloppen.

Morgen komt de hoefsmid voor het eerst sinds de uitslag bij de kliniek. Ik ben benieuwd wat voor verschil het gaat geven. Poown staat nu 3 weken op Duivelsklauw en ik moet zeggen dat ik toch wel verschil begin te merken: terug looplust en treitert nu iedereen en alles wat in zijn buurt is. Toch een teken dat hij zich beter in zijn vel voelt met de Duivelsklauw, ondanks het probleem (nog) niet opgelost is.

Zat net eventjes terug te kijken naar de foto's en ben toch wel trots met hoe hij veranderd is in korte termijn.
Eerste foto is begin september en de tweede is van eind januari.

Afbeelding

http://nl.tinypic.com/?t=postupload

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:12

Ik zie geen tweede foto? Fijn dat hij op lijkt te knappen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:30

Luna2006 schreef:

Waar zie je daar mogelijkheid tot binnenpiste?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 15:11

Die tweede foto doet het inderdaad niet :n

Vraagje aan jullie, mij is nu gevraagd wat ik aan vergoeding wil voor het inrijden van dat paard. (er word eerst gekeken of er niets aan pijn is). Ik ben echt vreselijk in dat soort dingen en zou het liefste zeggen 2,50 per uur ofzo maar dan ben ik dief van mijn eigen portemonnee geloof ik :+
Ben 2 keer in de week effectief een half uur met haar bezig en dan verder zet ik ze nog in de paddock etc dus we rekenen een uur per keer. Ik sta nu alleen nog te poetsen, opvoeden en gekke dingen te laten zien en voelen aan haar natuurlijk.

Wat is een redelijk gangbaar uurloon? Gezien ik niet efficient werk (of gewoon mezelf onderschat :') ) vind ik het moeilijk een prijs te bepalen, eigenaar vind mijn manier van werken helemaal prima geloof ik :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:17

Azmay, heel lastig. Als trainer moet je vaste prijzen hanteren of van tevoren een totaal prijs afspreken. Maar als het deels een vriendendienst is, vind ik het ook moeilijk. Je neemt voor dat mindere geld ook behoorlijk wat risico.
2,50 is veel en veel te weinig. Misschien een per keer prijs of een per week of per maand prijs?? Maar echt inrijden gaat toch wel in de honderden lopen. Jammer voor hun, maar goed kost tijd en geld.

Hier een beetje suf van het weer hoor. Gister alles nat, prima. Het zou vandaag erger worden, maar vanmorgen was het prachtig weer, dus ik dacht, snel met hondjes in de zon lopen en dan mee naar de paarden. Want ik ging er vanuit dat het vanmiddag dan erger zou worden en met hondjes in bos dan niks meer zou worden.
Nog steeds volop zon. Wel wind, maar goed.

En ik kleed me altijd weer verkeerd aan. Als we dan een huis vinden, is het toch wel fijn even naar binnen te kunnen lopen voor een andere jas, vest etc.

Wel wat gezien, zijn aan het bellen, dus even zien :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 16:38

Oh raar dat de foto het niet doet, maar dit is zijn ergste hoef momenteel..waar het hoefbeen ook licht ontstoken is. De hoefsmid zal nu iedere 2 weken komen om zijn hielen mm per mm aan te pakken. De kneuzingen zijn wel al een heel pak beter als vorige maand. Hij zal in de toekomst ook met korte(re) intervallen bekapt moeten worden ipv om de zoveel tijd, net zoals de rest.

Afbeelding

Azmay: Uurloon weet ik niet precies, maar toen ik nog een op sportstal stond was de prijs €450,00/maand.
Maar €2,50 is echt véél te weinig hoor, want het is toch niet zonder risico's. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:40

Ik reken (beetje afhankelijk van wie de eigenaar is) voor "stalling" (dus in de kudde in de wei) €100 en verder gewoon per uur een vast tarief. Voor vrienden is dat dan €15 en andere mensen €20 maar hangt ook weer van het paard af, of het paard vastgehouden moet worden (dus werk voor 2 personen) etc etc.
Ik reken dus gewoon alles, dat geef ik van tevoren aan en dan moeten de mensen maar zeggen wat ze willen. Zeker bij gevaarlijke paarden schroom ik niet om gewoon de prijs daar op aan te passen, als het fout gaat zit ik met de problemen..

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:11

Ik vind het lastige met uurloon dan weer dat mensen druk gaan zetten om het eerder "klaar" te hebben.
Met een vaste prijs kan je jezelf weer in de vingers snijden...

Het is voor mij ook niks hoor. Ik deed het gratis als ik er zin in had of helemaal niet ;-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:17

ClauH schreef:
Ik vind het lastige met uurloon dan weer dat mensen druk gaan zetten om het eerder "klaar" te hebben.
Met een vaste prijs kan je jezelf weer in de vingers snijden...

Het is voor mij ook niks hoor. Ik deed het gratis als ik er zin in had of helemaal niet ;-)

Dat vind ik dus ook zo lastig, want ik doe lekker op mijn gemak en dat vind ik ook belangrijk. Kan goed zijn dat het nog maanden duurt voordat ik echt denk dat ik er op wil gaan zitten. Maar als ze me dan per uur betaalt vind ik dat niet eerlijk :o

Zat nu te denken aan 10 euro, is aan de lage kant volgens mij maar dan kan ik het me wel wat beter hebben om langer de tijd te nemen O:)