Hier de hele dag de paarden rustig gehad, ondanks carbid schieten 300 meter verderop stonden ze gewoon te slapen en heb ik gewoon voor de tweede keer over rond gestapt op mijn jonkie. Alleen om middernacht deed de buurman vuurpijlen etc in de tuin afsteken, dat is dus 20 meter van de hooibak, heb ze toen maar binnen gehaald, vanwege veiligheid, gedrag was nog steeds prima van beide paarden. Op stal waren ze vooral boos, want op stal is stom

Welkom nieuwelingen!
@Flew, over de dierenartsen, Veendam staat niet zo goed aangeschreven, doen ook haast geen paarden meer. Ze hoeven bij mij ook niet te komen, ze hebben tot twee keer toe een dracht over het hoofd gezien, sukkels

Ik deed toen ik jonger was voor 60 euro per MAAND boodschappen

@Pauline, minder goed buiten rijden in DL? Ik wil nog steeds naar dat bos met die berg

Hier 115 - 150 per maand aan hooi, en in de zomermaanden niks.
@[***], al iemand geweest voor de bak?
Qua maatje voor een paard heb ik ook liever dezelfde grote, omdat ze daar naar mijn idee toch net iets waardiger mee zijn. Qua voederbehoefte verschilt elk individu, ook grote paarden en zelfs mijn Tinkers had ik voorheen twee uitersten, is altijd nog een mouw aan te passen geweest.
Ik zou de lichten nooit aan laten op stal, de hele biologische klok van een paard gaat dan in de war

@Waaslander, wat vind je van deze knappe kerel? Als je meer informatie is, PB maar, hij wordt 9 dit jaar en ik ken hem al bijna heel zijn leven, en zijn ouders en zus net zo. Hij meet ongeveer 1.45m en is onder het zadel en enkelspan beleerd.

Verharen nu is niet zo raar, de dagen lengen weer, dus de paarden beginnen aan de voorbereidingen voor de zomer

@Anke, wat een leuke stippel!
2017 was voor mij een klote jaar, begon in januari al toen ik afscheid moest nemen van mijn zielsmaatje, pas 2j8m oud, alles wat ik in een paard zocht was zij, in mijn armen geboren, in mijn armen gestorven. Daarna nog veel te vaak afscheid moeten nemen van paarden door verkoop. Zelf ziek, geeft veel duidelijkheid, maar ten minste net zoveel vragen.
2018 hoop ik dat gezondheid de stijgende lijn door kan zetten en dat ik met mijn jonkie zonder rare dingen door kan met beleren en vele mooie kilometers maken, maar vooral dat we samen blijven en elkaar vertrouwen en plezier kunnen geven, daar schort het bij zowel mij als paardlief nogal aan, al zijn we volgens mij op de goede weg inmiddels. Tot elkaar veroordeeld volgens mij, we zijn voor elkaar wat we nodig hebben om vooruit te kunnen

@JoyceB, wat heeft je merrie? Ik duim voor succes.