Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:21

Hier maakt de buienradar ons steeds blij met een dooie mus; om 2 uur droog (not), om half 4 droog (not). Het regent gewoon door. En het gaat weer flink waaien ook. Snel door naar de lente, graag....

Gefeliciteerd, Anke.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:28

Wat een eng verhaal met die omgewaaide boom! Wij hebben vooral veel berken naast ons perceel. Gelukkig is de gemeente flink aan het snoeien. Was ook echt nodig. Zal ook wel een keer wat omwaaien. Hier wat een natte zooi weer hier.

Hertenluisvlieg klinkt ook ergggg naar. Kende ik nog niet.

Even een impressie van onze "sloot". Wat stoer fabster! Hopen dat het helpt..

Afbeelding

Afbeelding

In het echt is het nog erger als op de foto vrees ik..
Laatst bijgewerkt door Zapje op 09-02-16 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:29

Is er bekend hoe paarden die gevoelig zijn voor Endure (permethrin) op de Butox reageren ??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:32

ohjajoh6 schreef:
Gefeliciteerd Anke!

Zo ik voel mij ook weer even stoer: zag mijn nieuwe stuk wei vollopen met water, dus ben in de stromende regen geulen aan het graven geweest, naar de sloot. Mij benieuwen hoe lang dat het duurt voordat die overstroomt...

Sta meestal in de stromende regen geulen te graven,weet je tenminste hoe de beste route loopt...met soppende laarzen :+

Gelukkig werken mijn geulen nog steeds omdat ze die voor een groot deel niet dicht kunnen lopen nu groot deel is afgezet :)

Gefeliciteerd Anke met de kleine *\o/* Y)(^)
Lief om de buurtjes even te helpen :)

Nooit van dat hertenvliegprikding gehoord maar ik houd al het vliegverkeer in de gaten...fijn om meer info over dat ding te hebben.
Nathalie...ik heb het nog niet nodig gehad maar mocht het zover komen...ik houd enorm van collectief inkopen :o

Boom om naast stal...brrr...kan hier gelukkig niet.

Zeikweer ook hier...blij dat ik ze vanmorgen lekker heb kunnen laten grazen,staan nu tevreden aan hooinet te knabbelen.Als ze dat ophebben dan ga ik hun bed voor de nacht even opmaken en vind ik het mooi geweest voor
vandaag.

Wat een bende Zap...wie heeft dat er allemaal ingemikt?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:45

Verzorgster is met de tinker geweest rijden.
Zelf straks misschien nog naar de les met Bubbles.

Kids hebben een TOP-dag

Afbeelding

Ruim 1,5 jaar geleden is hier met storm een giga boom omgevallen. Hele inloopstal en hooiopslag verwoest.
Dat was echt ellendig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:45

Weten jullie hoe je achter de bestemming van een stuk land kan komen? Ik huur een wei (onderverhuur het weer,gebruik het zelf niet) van een oude mevrouw.

Zou wel willen kopen evt maar wil dan graag weten wat het zou kosten voordat ik haar überhaupt vraag of ze wil verkopen.

Ga je dan naar de gemeente of kadaster? En mag je überhaupt dat soort info opvragen over grond van een ander?

Ik wil dus weten wat het zou kosten, voor ik ga beslissen of ik haar ga vragen of ze wil verkopen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:48

Bij het kadaster. Kost 25 euro om hat op te vragen. Bij de gemeente kun je het ook proberen. Als je het heel lief vraagt, willen ze je wel eens helpen. ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:50

Gemiddeld geloof ik 6,-/m2 voor weidegrond.
Vaak willen mensen de grond niet verkopen.
Ik dacht:
Gemeente kent het bestemmingsplan. Kadaster de afmetingen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:53

Ik weet dus niet wat het voor bestemming heeft. Is altijd gebruikt als akkerbouw. Is nu al jaaaaren. .lees min 20 jaar weide.

Maar ligt tussen 2 huizen in en is Plm 30/80 mtr.

Dus gemeente vragen wat bestemming daarvan is. Dan evt bij een makelaar info vragen wat zoiets zou kosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:53

Gefeliciteerd Anke!

Jeetje Joyce dat is zeker schrikken.

Fabster sterkte met je pijn. Ik vind de hoeven van mijn KWPN-er al een hele klus, laat staan van een Belg.

Zapje zo zag onze sloot er toen we hier kwamen wonen ook uit...... Ik heb begrepen dat het ene jaar wij de kosten betalen en het andere jaar degene die het land aan de andere kant van de sloot heeft. Onze sloot is intussen schoon, heb nog geen rekening gezien, dus ik hoop dat het toevallig het jaar van de "buurman" is.

Inderdaad stoer ojajoh _/-\o_ , hier hele lichte regen, dus ik klaag niet. Wel erg druk geweest, 3 stallen gedaan (in mijn up, man was al aan het werk), hooinetten en voer voor vanavond en morgenochtend klaargezet, mest uit bak geruimd, bak gesleept, dakgoten van stal schoongemaakt, hooinetten voor morgenochtend klaar gezet, erf aangeveegd, goed gesprek (lees dikke knuffelsessie) met Lolly gehad, waterbak gevuld, heerlijk gereden, stamppot witte kool gemaakt en ingevroren, stof gezogen (gestofzuigd o.i.d), houtkachel schoongemaakt en nu met een biertje op de bank..... Morgen met mijn moeder lekker wat nieuwe kleren shoppen voor mijn nieuwe job en dan nog even genieten van mijn werkloosheid :D .

Aaaaah wat een lieve foto <3 anke!

karev ik zou inderdaad even bij de gemeente vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:19

Hahaha, ja voelde me wel weer even als vanouds hoor; In de stromende regen, zowat tot aan je knieën in de blub en dan nog een vreugdedansje doen als je het ziet gaan stromen , richting sloot...

Ik heb dat voor het laatst gedaan, toen ik nog op mijn huur weide stond (voor dat ik het aan mijn hart kreeg dus), daar was het dagelijkse kost zowat...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:39

Geultjes graven hebben wij hier ook lang gedaan. Mams was er een ware ster in geworden :P

Die hertenluis klinkt als een akelig beestje!

Gefeliciteerd met je dochter Anke! En wat een lieve foto!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:18

Tamara, gemeente wil vaak helpen. Ik wilde ook dat soort dingen weten voor we een bod deden op ons huis en toen kreeg ik een mooi kaartje met grenzen etc en een linkje van hoe en wat hier in de buurt. Vaak zijn bestemmingsplannen openbaar geloof ik dus als je even goed zoekt op de site van je gemeente kun je misschien ook wel wat vinden..

Is het bij jullie ook echt zo extreem nat nu? Er is me toch veel water gevallen zeg...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:28

Hier ook verschrikkelijk, enorm veel water gevallen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:37

Hier ging het vannacht zo flink tekeer dat ik nog net niet vloekend in bed lag. Overdag hele dag droog dus alledrie de paarden hebben hun aandacht en beweging weer gehad. Toen ik ging werken begon de regen hier en voorlopig blijft het dat doen :( Had het bij ons nog nooit zo nat gezien.

Verder hier erg druk met 1dag school 5dagen werk, paarden, verhuizing voorbereiden en vooral niet fit voelen. Bokt dus even op een heel laag pitje, maar ik lees wel alles!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:02

gefeliciteerd Anke! De jongste hier wordt over kleine 3 weken ook 2! Zo'n leuke leeftijd! wordt steeds makkelijker nu ze steeds zelfstandiger worden :D

Alles staat inderdaad weer blank. net 3 dagen genoten van alles heerlijk droog en was al bijna toegekomen aan rondje slepen :P Nu nog weer even niet dus :+
Laatst bijgewerkt door joyce B op 09-02-16 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:03

Pffff nou, mijn winterwei is een zwembad.... maar ff ergens zwembandjes scoren want ze hebben geen diploma -O-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:10

Ik zag net dat de vooruitzichten zijn veranderd.. Voornamelijk droog en zon komende anderhalve week op morgen na.. Af en toe een sneeuwvlokje maar niet koud genoeg om te blijven liggen dus als t nou zo blijft dan ben ik heel blij! Eindelijk opdrogen!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:38

Bij ons is het ook erg nat, er staan nu ook plasjes in de paddock (op de plekken die ze vaak als mestplek gebruiken en in de kuil waar ze meestal rollen). Dompelpomp weer aangezet (die heeft trouwens aan het uiteinde van de slang ook een geultje om goed in de sloot uit te komen; we hadden de lengte van het te overbruggen stuk te laag ingeschat en kwamen dus eigenlijk voor het mooie 5 meter slang te kort. Verzamelpunt voor de pomp dus twee meter verlegd en drie meter geul aan het andere uiteinde naar de sloot.

De sloten langs ons land zien er deels ook zo uit, Zapje. Komend jaar maar een beetje opruiming houden in de sloot, dan loopt het volgend jaar hopelijk wat beter door.

We zijn ook voorzichtig moestuin-achtige plannetjes aan het maken. Mijn Welsh deed vandaag even voorwerk; die ontsnapte uit de paddock en huppelde even een rondje door de tuin van onze verhuurster. Oeps :D

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:46

Hier is ook alles nat.
Hebben vandaag de geul gegraven voor de water en stroom leidingen te leggen. Dat is gelukkig ook weer gebeurd. Morgen ht laatste stukje nog maar dit is overdekt dus gemakkelijker :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:53

Thanx kristel. Ga ff op de gemeente site kijken

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:02

Kristel: jou weerbericht klinkt wel erg goed!

Pippin eet de poep van Hjala.
Vitamine tekort?
Hjala laatst een stoot gegeven ivm haar verhuizing en alles.
Pippin niet.
Misschien een idee?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:05

Vitamine stoot geloof ik niet in..alles wat je er in 1x teveel in mikt komt er zo weer uit.
Beter is een vitamine korrel als dagelijks onderhoud

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:11

Zo er is weer flink wat gevallen en nog steeds. Alles staat helemaal blank.

Je kunt het gaan vragen bij de gemeente als je meer wilt weten over een stuk grond. Ik hoefde alleen te betalen als ik wilde weten van wie de grond is. Bij de gemeente 19 euro bij het Kadaster 25 euro. De bestemming hebben ze me hier zo verteld.

De verhalen over in de badjas naar buiten. Pffff ik heb soms van die tijden dat ik het bijna dagelijks doe. Als ik iets hoor of niet zeker weet of ik wel goed heb afgesloten of de stroom op het draad heb gedaan en dat schiet door mijn hoofd als ik in bed lig. Dan kan ik beter direct gaan kijken, want ik doe geen oog meer dicht. ;-)

Vandaag weer wat vloerbedekking opgehaald. De mensen komen zich nu al zelf melden. Vaak hebben ze dan gehoord dat ik het voor de paarden gebruik. Of zelfs het filmpje van Rosie gezien haha. Ik zeg laat maar komen....

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:24

Ondanks t vreselijk slechte weer vandaag naar het ganstrekken in grevenbicht geweest. Mijn meisje deed hieraan mee. Reuzetrots op haar! Vreemde ruiter. Harde carnavalsmuziek. Irritant luide speaker. Maar koel in d'r koppies d'r eigen race lopen. Mooie meid! <3
Afbeelding

Afbeelding