Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:11

spatter schreef:
Ik lig hier saai op de bank met mijn pootje omhoog terwijl het buiten heerlijk weer is :(

Same here. Maar aan de andere kant... als ik niet ziek was geweest, dan had ik nu op kantoor gezeten en had ik net zo goed niet naar buiten gekund :+

Martje80

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:13

Spatter jij kan toch wel naar buiten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:27

Ik zou de hele middag wel buiten kunnen liggen, maar er moet binnen ook nog wat gedaan worden :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:31

Welke gewassen trekken ook alweer dazen aan?
Ik woon hier op het platteland en de percelen rondom varieren natuurlijk elk jaar met het soort gewas wat er staat. Dit jaar erg veel tarwesoorten en bieten hier.
Ik vind het bijzonder om te lezen dat jullie al zoveel dazen hebben! Vorig jaar was het hier veel erger dan dit jaar. Hier is de val nog bijna leeg en de paarden hebben nog nergens last van. Ik heb er eentje die snel last heeft en paniekerig gaat doen en ook hij staat nog doodkalm in de wei, zwiept af en toe even met de staart. Zou dan toch de dazenval de laatste jaren zn werk zo goed hebben gedaan, in combinatie met de ladingen zwaluwtjes? Ik heb geen zwaluwen op eigen terrein, maar boerderij verderop heeft tig nesten en die komen natuurlijk ook hier wel hun eten halen. Of zijn het toch ook de omliggende landbouwgronden?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:37

Graan. Weet niet of ze specifiek van 1 soort houden. Maar zodra graan begint te bloeien, of hoe zeg je dat bij graan haha, dan zijn ze er vlot. Als er gedorst wordt taaien ze weer af

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:56

Hmmm dan zal dit wel stilte voor de storm zijn....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:10

Ik heb geluk met toevallig een vrije dag vandaag met dit mooie weer :D Ik wissel de trap lakken (waarom ik eigenlijk vrij heb) af met onkruid rapen. Kan ik nog genieten van het mooie weer :)

Ik snap er niets van maar hier nog geen vlieg of daas te bekennen. Ik denk dat het komt omdat er geen andere paarden of vee in de buurt staat. We zitten in een sierteelt gebied.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:20

Buiten stil zitten is het net te fris en ik heb daar geen internet -O-
moet echt met mijn been hoog zitten anders zwelt het op en dat past niet in het gips, auw

hier komen de dazen zogauw er koeien in de buurt worden gezet
gelukkig zaait de boer ieder jaar mais naast ons dus zogauw die hoog genoeg is zijn we daasvrij

wendy beterschap :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:45

Jongens staan bij de buurman,ging net even kijken en ze stonden te zwiepen en te stampen.Zooi dazen...dazen houden ook van eikenbomen en die staan daar zat :+

Even jasje aangetrokken en beetje daasweg gespoten en nu weer lekker rustig.Ook vandaag voor het eerst zoveel dazen.

Ik voel met je mee Spatter,ik kan standaard al niet zoveel doen maar zodra het zo warm wordt al helemaal niet.Veel bankzaken dus :=

Hier veel regen gevallen en als ik de voorspellingen mag geloven komt er nog wel wat bij de komende dagen al zal het niet zoveel zijn als wat er van de week gevallen is.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:14

Ben die dazen al helemaal zat er zitten er echt al veel hier -O- pony's staan dus allemaal weer in hun muggen/vliegen/dazenpak vind het zo sneu als ze helemaal worden opgevreten...

Arme Spatter :(:) in de zon zitten is nu ook denk ik niet zo goed, al zou je je been omhoog kunnen houden, door de warmte heb je kans dat het nog meer opzwelt :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:15

Hier ook eiken langs de weg, maar geen daas te zien. Maar de vliegendekens liggen hier ook fris gewassen klaar :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:34

Hier gelukkig ook nog geen dazen.. Gisteren gingen we 15km verderop trainen voor het viertal en daar zat het vol.. Stomme beesten ook, wat heeft de wereld nu aan dazen?!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:47

Hee, nog een gek hier die viertal rijdt?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 16:58

Ja, bij ons is het een soort van verplicht onderdeel als je bij de Landelijke Rijverenigingen rijdt, dan rij je naast je individuele proef ook nog een viertal of achttal.. Weet niet hoe dat in NL zit :)
We bakken er trouwens niet veel van hoor, het is echt meer van moeten en we trainen dan ook iets te weinig :')

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:59

Hier nog een paard aan huizer die volgt ;). Korte intro:
Mijn hafje Norwin staat bij mij in de tuin (2hecatare tuin..) samen met zijn vriendje Nero de haf van mijn moeder, parel de kwpn van mijn zus en Indy de Welsh van een vriendin van ons. Ze staat hier dagelijks van sochtends tot savonds laat buiten en dan gaan ze op stal (mits echt heerlijk weer is). Stalletjes liggen direct tegenover en direct naast ons huis. Wij wonen aan de rand van de maasduinen het is letterlijk de achterpoort uitlopen en je zit in het natuurgebied <3. Daarom nu al wel behoorlijk last van dazen in de weides naast het bos gelukkig de weides aan de andere kant hebben meer wind (liggen direct aan de maas). Maar toch maar wel een vliegendeken bestelt vandaag (weer een nieuwe.. -O- :Y) )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:12

Hier weer een water drama ;(
Ik kom buiten om de paarden te voeren en hoor tik tik, ik denk nog 'ik heb er toch geen stroom op staan??" Kom ik dichterbij zie ik de druppels uit het staldak komen (de overkapping).
En ja hoor de nieuwe knelkoppelingen lekken en niet zo zuinig ook. Dus het water er maar weer afgehaald...er rust een vloek op die dingen in de stal, ik zweer het :(

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:59

Dd, dat soort acute dingen zijn altijd erg vervelend.

Mallootje: ik doe het nog vrijwillig ook :+ wij zijn vorig jaar reserve kampioen geworden. Gaan dir jaar iig weer naar het brabants kampioenschap.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:14

Dat is het nadeel van snelkoppelingen dd, die zijn gemaakt om snel en makkelijk los te kunnen, niet om voor hun levensduur waterdicht af te sluiten.

Moet zeggen dat ik hier ook weleens problemen heb met lekkage, de verwarming lekt bijvoorbeeld als hij daar zin in heeft, wat het erg lastig maakt om het te maken want als ik de ene dag zie dat hij lekt, kan hij de volgende dag zomaar weer gestopt zijn met lekken.

En er zijn koppelingen die eerst wel lekte en na een maand gewoon dichtgeslibd zijn met aanslag en dus niet meer lekken *\o/* het is natuurlijk niet de manier, maar als het stopt met lekken, vind ik het prima :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:10

Hier is het probleem gelukkig ook weer verholpen, kwestie van een ringetje :D
Ik kan echt niet zonder water daar, of ik moet tig meter er mee gaan lopen slepen of een hele lange slang uitrollen :D
Op mijn weilandje-in-spé komt al een groen waas :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:11

Ik zie momenteel overal een groene waas :+
Maar dat is of de wijn van gister, of de zon waar ik weer in aan het werk ben :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:26

Ik heb de merrie al met vliegendeken staan.. ze staat anders een hele dag in stal en gaat dan even 2minuten grazen en komt dan terug gespurt naar stal. Haar oogjes zijn ook gevoelig. Ze hebben zo'n vliegennetje voor zonder halster. Maar ga voor haar toch echt moeten kijken naar een masker..

De palomino heeft amper last van de dazen (mss ook door de derfenstank).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:31

Hier zijn de vliegenkappen elke ochtend vaste prik, zon of geen zon zodra de eerste vlieg gesignaleerd is tot in oktober toe.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:59

Hier ook masker op. Karev krijgt plekjes van vliegen die op dr gezicht zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:02

Ik wil gewoon het risiko niet lopen op dikke waterige ogen die ontstoken raken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:10

De merrie hier kan ook tegen niks tegen, ze krijgt van alles schuurplekken. Dus altijd een masker is geen optie. Zelfs van die vliegenflidders zonder halsters krijgt ze plekjes. Dus ik draai ze elke dag om, zodat de sluiting elke dag aan de andere kant zit.