Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:13

Mooie geworden die stallen

Ik heb ook klemmen voor de mollen, alleen moest ik mijn vader wel vragen om ze te plaatsen, ik heb geen idee wat ik fout doe maar bij mij gaat het altijd mis , ik vang namelijk niks en hij vangt ze altijd

Wat een vrolijk hoofdje Jolynne

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 01:16

Anke schreef:
Superpony als de woon/leefplek frustratie en irritatie geeft, dan wellicht beter verhuizen. Een thuis moet veiligheid en ontspanning bieden.

Heb je helemaal gelijk in!! En het is duidelijk slecht voor mn gezondheid. Ik heb auto immuun ziektes en reageer toch wel op stress. Heb gelukkig een fijn gezin, anders was het echt niet prettig.

Onze zoon is hier gesetteld en mijn man is heel huiverig dat wij elkaar erg gaan missen.

Ik zal heel eerlijk tegen jullie zijn; We woonden in Almere eerst bij mn moeder en broer en later op 200m. Ik werkte samen met mn moeder.
Toen zij met familie besloot in nieuwbouw hier te gaan wonen, oa kleiner en praktischer, hebben wij de sprong gewaagd naar het Noorden om iets met grond te gaan kopen. Tijdelijk iets gehuurd, meteen daar werk etc.
Helaas miste ik mijn broer heel erg. Die was gehandicapt en ik was toch gewend deels voor hem te zorgen. Daarom hier naartoe gegaan. Konden als buitenstaanders alleen kopen boven x bedrag en niet eerst huren om te kijken of het ons paste.
In die jaren hebben we gelukkig veel kunnen bijspringen, omdat mn moeder ook ouder werd waar hij woonde.
In 2017 overleed mijn broer en sindsdien gaat het niet altijd even goed met mij.
Onze zoon heeft dus een leven hier, maar mijn man is erg bang voor een gemis zoals ik naar mn broer toen had en dat maakt mij ook bang.
Het is niet ver 1 of 2 uur rijden, maar gaat ook om de kleine, makkelijke en snelle dingen. Met zoveel reistijd gaat het spontane en vaak weg en moet je plannen. Onze zoon heeft school, werk, stage en voetbal, dus ben heel bang dat het heel lastig wordt steeds.

We weten alle 3 echt dat het het beste is om te verhuizen en willen het ook, maar dat is dus een grote stap die door slechte ervaring en omstandigheden wwat spannend is geworden. Mijn man is 47 en denkt ook niet dat hij over een paar jaar zomaar weer hier aan het werk kan als het mis gaat. En wie zegt dat je dan een woning nog makkelijk verkoopt.

Ik heb nu besloten om hulp te zoeken voor het rouwen en dat zal bijdrage om straks wat sterker in mn schoenen te komen staan weer. Want verder was ik altijd wel sterk en zelfstandig eigenlijk. Het is denk ik dat mensen afhankelijk van me waren en dat ik opnieuw moet leren dat dit niet meer zo is.

Overigens zochten we enkele jaren terug ook naar een huis met grond om te verbouwen, zodat mn broer in rolstoel bij ons kon komen wonen. Dat was mijn toekomst, zo dacht ik en ik viel zonder dat in ene zwart gat.
Toen we dus bij elkaar woonden en later op 200m had ik dat nooit door, omdat het zo gewoon was alles voor mn broer te kunnen doen en hem overal mee naartoe te kunnen nemen. Ik wist niet dat ik dat zo zou missen in het noorden bijv.

Maar goed, dit is wel heel open en eerlijk op de late avond

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 02:25

@superpony, klinkt heftig :(:)

@mexara, mooi stallen!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 08:06

Karin_deB schreef:
Ik zou ook eerst zoeken naar iemand die alles wilt overnemen. Niet geschoten is altijd mis!

Ik ben aan het overwegen om een pensioen pony aan te nemen.
Vindt alleen zo lastig wat ik kan vragen qua stalgeld.
Bak e.d. gaat dan niet gebruikt worden, de dagelijkse verzorging komt op mij (mesten, buitenzetten ed) maarja dat gaat gewoon mee met die 2 van mij.
Iig hooi kosten eruit halen maarja wat is schappelijk?

sorry wilde pb doen en toen stond alles hier.

Stuur nog ff pb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:42

Ziet er prachtig uit Merexa!

Dat klinkt inderdaad heftig superpony. Ik merk dat je door deze rotervaring vooral veel "beren op de weg" ziet en dat is natuurlijk logisch. Mogelijk dat de hulp die je gaat inschakelen je weer wat beter in je vel kan laten zitten en voelen. Sterkte :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:35

Jeetje SP wat een heftig verhaal, goed dat je gaat kijken voor hulp bij rouwverwerking.

De huizen die ik doorstuurde vlakbij is dat boven budget? Een half uurtje is immers minder ver dan 1 a 2 uur. Of is dat gewoonweg ook niet haalbaar?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:01

Merexa prachtig!!
SP :(:) kan me van jullie huizen plannen idd nog eea herinneren.

Hoe houden jullie allemaal je bak bij qua slepen etc?
Voor sproeien wil ik sproeiers rond de bak maken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 12:36

Dank jullie wel.

[***], dat is ook zo. Maar je koopt wel een huis en geen bakje boter. Mijn man wil ook echt wat zekerheid dat het goed gaat. Je kan niet blijven verhuizen.

Mer, voor mij is afstand belangrijk, maar omgeving ook. Ik wil echt in het bos kunnen rijden. Dat is wel een stuk ontspanning en een doel. Als dat gehaald wordt, scheelt dat vast ook weer met je ergens thuis voelen.

Jes, ja klopt. Mijn hart ligt echt ergens anders en dat maakt het ook niet makkelijker dat we binnen de grenzen blijven. Of Dld.
Ik hoopte wat budget over te houden voor een 2e huisje en die langzaam op te knappen voor de oude dag.

Wij hebben een sleep gekocht die achter de auto kan. Wel met pennen, omdat er amper genoeg zand ligt en de helft hard is. Hij is altijd droog hier, dus wel fijn. Met erge hitte te stoffig en is er niks. Er zou een tuinslang komen, zodat we konden sproeien voor het rijden, zodat bewoners geen last hebben.

Ik heb weleens op de grond zo een sproeier gezet die beweegt, eerst ene helft, dan andere, maar dat duurt wel lang en je krijgt natte plekken bij de sproeier die als je dat elke dag zou doen, misschien niet goed zijn voor je bak.
Ik vind die zwarte sproeiers op de bakrand ook mooi. Kun je aanzetten en weglopen.

In de western is een sleep met water gebruikelijk. Ideaal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:11

We hebben een weidesleep voor achter de tractor die we ook in de bak gebruiken. Maar mijn bak is nog steeds een stukje weiland. Dit jaar eens verdiepen in de bodem keren en er echt een bak van maken, kijken wat dat kost. Maar idealiter zetten we dan inderdaad vaste sproeiers. Waar ok voorheen stond, hadden ze losse die je steeds moest neerzetten en slepen met die slangen, God wat had ik daar een hekel aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:10

superpony schreef:
Dank jullie wel.

[***], dat is ook zo. Maar je koopt wel een huis en geen bakje boter. Mijn man wil ook echt wat zekerheid dat het goed gaat. Je kan niet blijven verhuizen.

Mer, voor mij is afstand belangrijk, maar omgeving ook. Ik wil echt in het bos kunnen rijden. Dat is wel een stuk ontspanning en een doel. Als dat gehaald wordt, scheelt dat vast ook weer met je ergens thuis voelen.

Ben het helemaal met je eens dat het geen pakje boter is, maar als ik jullie wensen zo lees, dan wordt het volgens mij best wel lastig. Ik zou ook super graag in het bos willen rijden, maar dat is niet haalbaar. Ook zou ik graag wat meer rust om mij heen hebben en geen 80 km weg achter het huis. Ook zou ik het fijn vinden om lekker snel op het strand te zijn, daarnaast zou ik dolgraag uitrijmogelijkheden hebben vanaf mijn huis en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er blijft genoeg te wensen over, maar ik moet ook compromissen sluiten.

Ik begrijp dat je man zekerheid wil, maar eerlijk gezegd heb je dat nooit. Binnen een dag kan ALLES anders zijn. Helaas (of misschien is het een geluk) heb ik dat ook meegemaakt. Dat maakt echter wel, dat ik wat makkelijker over bepaalde zaken ben gaan denken. Maar goed, ik weet natuurlijk maar een heel klein deel van jou, je familie en jullie wensen, dus begrijp me niet verkeerd. Ik heb absoluut geen oordeel, maar deel alleen mijn gedachten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:35

Ik kom wel huizen tegen waar vanuit je goed kan buiten rijden hoor. Ze gaan alleen vaak heel snel weg tegenwoordig. En we hebben steeds niet doorgepakt tot nu toe.

Natuurlijk krijg je geen zekerheden, maar je kan wel rekening houden met wat je in het verleden hebt meegemaakt en een zelfde fout willen voorkomen.
We zijn heel realistisch. Als mensen misschien geld teveel hebben, maakt het niet uit. Maar wij moeten werken voor geld en willen rekeningen netjes betalen. Nu kunnen we elders nog aan het werk, maar als het niet bevalt of wat dan ook, worden we steeds ietsje ouder en wordt het lastiger om werk te vinden. Nu is de arbeidsmarkt ook gunstig, wie weet dan niet. Hoe je het went of keert, dan kan je niet zomaar weer verhuizen.

Wij zouden ook best voor een tijd naar het buitenland willen, maar zouden toch echt werk nodig hebben om dat te realiseren. Kennissen van ons hebben het geprobeerd, is niet gelukt en klaar. Maar zij hebben geen dieren bijv.

Iedereen is anders en natuurlijk speelt er veel mee. Ik ben afhankelijk van bepaalde medicijnen en kan best achteruit gaan in de toekomst, dus nu op een berg gaan zitten, zou niet slim zijn.

En zoals ik probeerde te omschrijven, als je leven altijd in het teken heeft gestaan van anderen verzorgen, aan anderen denken, is het best moeilijk om jezelf op nr1 te zetten. En dan nog, al zou ik dat doen, heb ik ook een man en een zoon, dus helemaal jezelf op 1 kan niet. Ik zou misschien wel nog een paar jaar hier en ene paar jaar daar willen wonen en rond gaan, maar mijn man is afhankelijk van vast werk. Die kan niet alles opzij zetten, omdat ik dat even zou willen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:53

@superpony, welke sleep had jij ook alweer?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:59

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:52

SP: in Emmeloord staat een manege te koop, vlakbij het bos met bouwvergunning voor een huis ;) je kan er ook tijdelijk een mooie goede bungalow of sta Caravan neerzetten ;) heb je bos aast de deur, is nog geen 30 minuutjes van waar je nu zit en je hebt genoeg plek om een PP te maken en een bedrijf op te zetten ;) staat niet op funda maar hier: https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... roep+a-b-c

edit: er zit ook al een appartement bij ;)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:44

Vragen ze toch meer dan een miljoen voor? Staat al jaren te koop :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:12

Staat inderdaad al even te koop. Maar is ook een rare constructie zo. Je deelt toch een beetje het terrein. Een pp kon volgens mij niet vanwege het pad.
Volgens mij las ik een kleine 4 ton, maar erfpacht.

Maar ik ga daar ook niet meer aan beginnen. Dat heeft voor ons ook geen toekomst. Wel mooie omgeving. Heb er wel les gegeven.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:58

Ik had even gebeld omdat het mij vreemd leek ;) ik woon er namelijk niet ver vandaan in lelystad. Het terrein wordt netjes afgeschermd. Dus er komt een hek tussen, je hebt dus geen 'last' van de mensen op het andere terrein. Nu ben ik HELEMAAL NIET van de Paddock Paradise dingen, dus daar moet je mij niet naar vragen. Maar je mag paaltjes plaatsen wat je wil op het land en één van de stukken land kun je daarvandaan een pad maken naar de stallen. Voor de andere moet je inderdaad een ander pad over.

Mocht je dus pensionklanten willen hebben dan zijn er vast meer mensen zoals ik die hun paard gewoon op een stuk gras willen hebben en die kun je dus blij maken met het andere stuk :D

Erfpacht is overigens 40 jaar vast. Dus geen gezeik de eerste 40 jaar.

Het is dus een betaalbare oplossing om een fijn bedrijf op te zetten en te kunnen wonen. Op eigen grond had het onbetaalbaar geweest op die locatie.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:03

389.000€ is de vraagprijs, maar ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's. En er is veel erfpacht bij, maar inderdaad 40 jaar lang.

Bedankt voor de complimenten, ben echt blij met de stallen (en de paardjes ook) maar ze staan er bijna niet in. De linker staat open, waar ik hooi in leg. Nu gebruik ik nog stro maar wil uiteindelijk, als dit op is en gratis heb gekregen, wel over op vlas. Denk dat ik mijn paard er vooral in doe als het echt nat word maar verder lekker laat lopen. Maar ze word nogal onrustig als de shetlanders weg lopen. Maar misschien komt er dit jaar nog wel een paardje bij.

Overigens heb ik gisteren foto's gemaakt van de molshopen. Aanschouw:
Afbeelding
Dat is in mijn land, en de volgende in die van de buurman.
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:15

SP: als je echt graag weg wilt ;( ze staan eventueel wel open voor huur ;) Dan zit je er niet aan vast ;)

Merexa; jeetje wat een molshopen :=

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:53

Even alleen meegelezen, niets gepost, want we zijn zelf twee weken geleden verhuisd en dit weekend heb ik paardje Jack en nieuwe aanwinst Sari verhuisd.
Ik vond het zelf spannender dan de pony's geloof ik :o .

Ik heb ze twee dagen apart gehad (in de paddock met een draadje ertussen), vandaag een uurtje samen op het gras en ze staan nu samen op de paddock *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:05

Leuk stel Turtelito.

Geniet ervan!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 16:14

Wat een koopje Mer!! Het is voor ons te ver weg maar anders had ik het wel geweten. Erfpacht is echt laag voor zo'n oppervlak.
turtlelito, wat een leukerd is Jack.
Merexa, ah ja jij hebt ook al zo'n mooi hobbelig landschap. Ik durf ze niet te tellen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:17

Mag ik mij hier ook melden?
Al ruim 20 jaar paardjes aan huis (van welsh tot BWP) en nu een jaar of 6 miniatuurpaardjes.
Wij hebben een soort paddockparadise en houden onze paardjes dus voornamelijk op paddock.
Zijn wel opzoek naar een leuk huis met weidegang waar we ook een groot paddockparadise kunnen gaan doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:20

welkom Luna, welke regio zoek je iets?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 18:34

Lynn_Nikita schreef:
welkom Luna, welke regio zoek je iets?

We zijn Belgisch limburg een beetje aan het zoeken. Maar heel rustig aan, het heeft geen haast :)