Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:09

Sterkte Kvulden! :(:) Y;(

Ben net binnen, maar alles is weer zo goed als bij. Alle mest weer weg, 2 trailers schoon en 1 terug gebracht naar de rechtmatige eigenaar.
Netten weer gevuld. Water zo goed als mogelijk weg gepompt. Ben helemaal kapot. Heb er echt lang over gedaan. Nergens meer zin in. Dus krul me zo maar even op, denk ik.

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:10

:( sterkte kvulden wat verdrietig.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:14

kvulden Ach gatver wat naar! :( Heel erg veel sterkte. Y;(

Fabster, lekker met een kleedje op de bank!

Niwla

Berichten: 4123
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 16:33

Geen leuk begin van het nieuwe jaar kvulden. :(:) Sterkte


Lekker bezig Fabster!
Leuke doelen allemaal! Ik hoop ingeloot te worden voor de Eper en wil ook alleen met m’n paard de weg op kunnen. Verder wil ik een crosscursus gaan doen.

Paarden zijn weer rustig, op een beetje een dikke knie na is alles in orde gelukkig.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:07

Sterkte Kvulden. Y;(

zoefie

Berichten: 1169
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:43

Kvulden sterkte!

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:58

Sterkte kvulden... :(:)

Libera

Berichten: 4000
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:20

Ach sterkte kvulden! Altijd moeilijk...

Hier ook genoeg doelen voor 2018!
-Dak van de stal afmaken
-paddockroosters/grind achter de stal leggen
-Omheining afmaken
-Bak verplaatsen
-Gastenverblijf bouwen
-Met Jake terug de wedstrijdring in, richting PSG
-Idaza na de bevalling weer oppakken en opnieuw dekken

En voor mezelf... verder gaan met afvallen...

belle_boef

Berichten: 10778
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:34

Sterke kvulden

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:49

Sterkte kvulden. Dieren zijn geweldig, maar eens komt er een moment dat je afscheid moet nemen. Dat is vreselijk......

Lynn_Nikita

Berichten: 25573
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:05

ook hier heel veel sterkte Kbvulden, afscheid nemen blijft ongeacht de leeftijd moeilijk
dikke knuffel

Ik heb geen echte doelen voor 2017. Of jawel, los durven laten en minder stressen, als perfectionist en doorzetter wil ik soms teveel en alles moest meteen en perfect en daarmee maak ik mijn omgeving maar vooral mijzelf gek. met iets minder gas en iets meer tijd nemen om ook om mij heem te kijken en te genieten vergaat de wereld ook niet.
2017 was een jaar met erg veel stress zowel op werk als op privevlak, prive voornamelijk woning gerelateerd. Hierdoor een vriendschap van 16 jaar beëindigd wat niet in de koude kleren ging zitten.
Ik ben met mijn jonkie flink gegroeid door een andere instructrice en wil dit ook voortzetten en nog meer vertrouwen in mij en mijn paard krijgen. Mijn eerste jaar zonder pensionklanten geweest, ook dit scheelde een hoop stress.
Verder het nieuwe jaar vandaag met een nieuwe baan begonnen en ook dat is even weer puzzelen met paarden voeren en de kinderen.

rover_
Berichten: 1384
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:08

Wat verdrietig, veel sterkte KVulden

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:16

Strekte kvulden, onverwachts?
Hopen hier altijd maar dat als het tijd is voor ze om te gaan, dat ze dan zelf een keertje instorten aan een hartaanval ofzo maar vaak moet je helaas zelf de keuze maken.

Goede voornemens wat paarden betreft, toch wel proberen ons trekpaard rijdbaar te maken (kan er wel al op zitten maar heb nog geen knopjes gas, rem of stuur :+ ) en te beleren voor de wagen (die ga ik donderdag halen). Ook hoop ik een gezond veulen te krijgen van haar. Ons oudje zal wel helpen met opvoeden van de kleine, hoop dat ze weer een jaartje gezond door kan gaan. De andere 2 moeten ook weer wat gaan doen maar de tijd ontbreekt een beetje.
Verder de wei nog een beetje opknappen en hoop op de grote wei nog een stuk extra of zelfs helemaal te kunnen afzetten zodat ze daar wat langer op kunnen staan en de wei thuis wat langer rust heeft na het hooien (al zal ons trekpaard iig naar huis komen weer rond de tijd van het veulenen en daarna weer terug).
Verder staat er nogsteeds een schuilstal op de planning, zal het dan dit jaar lukken? :+

Buiten de paarden om hoop ik met succes m'n opleiding af te ronden en te kunnen beginnen met onze boerderij.
Ook zou het fijn zijn als ik weer een flink stuk verder kan komen met ons huis.

Achterom
Berichten: 23104
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:06

Heel veel sterkte kvulden!

Goede voornemens qua paarden: weer aan het rijden komen met Walter, als het goed is hebben we binnenkort weer een zadel :j

Verder ben ik ook vandaag begonnen aan een nieuwe baan.
Ook word ik dit jaar geopereerd aan mijn ogen en hoop ik mijn eerste halve marathon te lopen.
Hier thuis gaan we sowieso komend weekend de open haard ombouwen zodat er een houtkachel voor kan, we gaan de oude stal ombouwen naar een mooie werkschuur voor manlief, ons probleem met de gemeente oplossen... dat was wel even wat ik nu zo kan bedenken :+

Lynn_Nikita

Berichten: 25573
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:10

Wendy was de eerste werkdag ergens anders ook zo vermoeiend? ik ben kapot van alle info, barstende hoofdpijn toen ik in de auto zat.

Foreverkliek

Berichten: 1355
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:25

Kvulden heel veel sterkte :(:) Y;(
Voor je kinderen is dit wel een hele nare kerstvakantie geweest. Hoe is het met ze?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:42

Ik plan altijd heel veel. Ben blij als ik 1/4 af krijg.
Niks te klagen.
In 2017 heb ik 4 weien onheind (palen, schapengaas en stroomlint). En 1 wei de oude paaltjes en lint weggehaald en nieuwe paaltjes en lint geplaatst (binnen onheining)

Bij de winterweide hebben we allemaal paddocks gemaakt. Met palen en lint (en gaas) en de oude mesthoop afgegraven en bakzand laten storten en verspreid. Een nieuwe mesthoop gemaakt. En al flink wat opgeruimd. Container is bijna vol.
Heb natuulijk nog een hele waslijst van to-do-dingen.
Echter mogen we best trots zijn op dat wat al af is.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:43

Mooie actieve start van 2018.
Nieuwe baan is altijd even spannend en wennen. Hopelijk bevalt het goed.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:55

Sterkte Kvulden... wat rot ...



Ik heb een behoorlijk to do lijstje voor 2018 voor de paarden.
Opknappen bak , paddock en pad.
moet ook veel zand bij.

Extra verhard stuk aan de paddock met schuttingdelen en de mogelijkheid daar afdak/stallen van de maken. Waterafvoer verbeteren door afvoergoten te plaatsen langs de bestrating.

Merrie gaat volgende week naar de kliniek voor echo en waarschijnlijk stamceltherapie (laatste optie behandeling blessure) en dan van het voorjaar misschien eindelijk insemineren.

Zelf lekker rijden en lessen en misschien weer wedstrijdje rijden met bijrijdpaard.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 02-01-18 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:02

Ja elke winter komen wel weer nieuwe plannen. Zodat het fijner is om de winter door te komen. Minder blubber als hoofddoel.
Thuis is het nu prima. De winterlocatie daar heb ik nog 80% van mijn lijstje te doen.
Zal niet allemaal dit jaar lukken.
Jammer dat die geldboom niet wil groeien.

Auto heeft weer apk tot december 2019.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:22

Dank je wel allemaal.

Ik vind het echt.... pfffff ik heb haar 17 jaar gehad. En ze had eigenlijk nooit wat. In augustus hebben we ontdekt dat ze cushing had. En op kerstdag werd ze ineens slecht. We dachten slokdarm verstopping en dat bleek ook alleen niet door voer. Ze kreeg spierontspanners en knapte goed op. Maar vanaf donderdag had ze het weer nog niet zo als kerstdag. Maar gisteren kon ze niet meer eten en heb ik het besluit moeten nemen afscheid te nemen. Valt me zwaar. Helemaal omdat het bij iedereen een beetje in het niet valt. Want vorige week donderdag toen het bij Devita weer begon is zeer plotseling mijn schoonmoeder overleden. Dus Devita lijkt er zo een beetje tussendoor te komen voor iedereen. Maar als ik dan weer naar de stal ga zonder die warme slobber pfffff. Ik mis haar ontzettend. En ook Marinka weet nog niet goed wat te doen. We hebben Devita speciaal naast de bak gelegd. Dan kunnen ze heel dicht bij komen. Maar Marinka durft niet goed. Dus ik hoop dat ze het nog gaat doen voor ze word gehaald.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:30

kvulden schreef:
Vandaag onze lieve Devita in laten slapen. Zucht. [ [url=m/AgTEJl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah sterkte ;( maar waarschijnlijk de beste keuze al zijn ze moeilijk

Dylana_Z

Berichten: 87
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:34

Sterkte kvulden.. ;(

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:42

Iemand tips om weiland droger te maken? Er ligt een oude drainage onder van een flink aantal jaartjes.. ik weet dat veel geregend heeft haha maar wil graag aanpakken dit jaar.. welke grond poeh ik weet zo niet meer uit mijn hoofd

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:08

Sterkte met het dubbel verlies kvulden. :( Wat een naar begin van 2018.