Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:10

Hier inderdaad ook geen schade. Alleen paarden die het leuk vinden om het dakje van de ruif er steeds af te schuiven. We hadden het al vast gezet met elastiek, maar blijkbaar is dat nog niet sterk genoeg. Morgen nog maar eens kijken of we ander elastiek kunnen vinden en het anders vast kunnen zetten.

Verder is het hier qua schade van de storm erg meegevallen, zelfs maar weinig takken op de weg. En dat terwijl het toch echt hard gewaaid heeft.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:33

Donja...klopt :j Marianne.

Hihi...blij dat ik niet de enige ben die in iets hmmm "minder traditionele" kledij even bij de paarden gaat kijken _O- Soms grijp je in het voorbij gaan maar wat mee he .
Vriendlief vind het wel best...die hoort wel als hij moet helpen.

Camera scheeld overigens enorm...

[***] :') _O-

Hier wordt voor vanavond ook weer een plons voorspeld.Ik heb de jongens nu lekker paar uur op het gras staan ipv vanmiddag omdat ik geen risico wil nemen met het weer.Als ik BR mag geloven is er een flink schip met rotte appelen onderweg :x

Mijn kurkuma is binnen :) Ik ga volgende week beginnen met rustig aan voeren.Ik denk dat ik ze er alle 3 op ga zetten als ik dan toch bezig ben.
Hopelijk gaat het Beer iig goed doen en de EROTH vertragen :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 11:56

Ik ben benieuwd of je verschil merkt Tinky!
Wat verwacht je van de Kurkuma bij je andere twee heren?

Over in je badjas naar buiten gaan gesproken... Van de week sliep ik bij mijn vriend. Midden in de nacht werd ik wakker van kattengejank. Mijn schoonouders wonen langs een vrij drukke weg, en helaas zijn er wel eens onfortuinlijke katten die worden aangereden. Het gejank stopte maar niet, dus op een gegeven moment ben ik toch maar in mijn badjas en op sloffen naar buiten gegaan, op zoek naar de mogelijk aangereden kat.
Kom ik ze op het erf tegen. De twee heren van mijn schoonouders en... een krolse lapjeskat. _O-
Ik heb ze toch maar vriendelijk verzocht hun nachtelijke avontuurtje ergens anders voort te zetten _O-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:02

Zoo, ik waai ook weer eens aan!

Ik zag een heel groot paard met een hele blije dame erop, leuk en gefeliciteerd!
Hier geen stormschade, ja een tafel en 2 stoelen omgewaaid.. :+

Die stomme anus vliegen hebben we hier ook sinds een jaar of 2. Op mijn pensionstal zag ik ze heeeeeeel soms maar waar me nu wonen heb ik ze meer gezien. Paarden doen er niet zoveel op. Op die grote brommers, horzels, wel.. daar worden ze wappie van. :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:35

BernetteO schreef:
Ik ben benieuwd of je verschil merkt Tinky!
Wat verwacht je van de Kurkuma bij je andere twee heren?

Het gaat om een mix van kurkuma,olie en peper...zogenaamde Golden paste.

Fax heeft zomereczeem en Kjarni heeft een stofallergie,behalve ontstekingsremmende werking van kurkuma,schijnt het ook goed te zijn voor oa de weerstand :)

Kattepoesen mogen ook niets... >;) :')
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 09-02-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:38

Was vanmorgen mijn Belg aan het bekappen en hij had geen zin om mee te werken :n Mijn hele bovenkant is pijnlijk van de spierpijn. Heb m echt even een dreun verkocht. Daarna ging het beter >;) Voor dat soort grappen is hij echt te zwaar. Daar breek je je rug op.... #)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:41

Oei...niet fijn Fabster :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:44

Nee, nou ja. Gelukkig gaat het vanzelf weer over. Maar nu ben ik niet blij, inderdaad. :n

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:44

Hè gets Fabster, dat is niet fijn!

Tinky, ik ben heel benieuwd hoe de Golden Paste bevalt bij je zomereczemer. Ik heb er ook een met ZE, ben dus ook altijd geïnteresseerd in middeltjes die de jeuk iets verlichten :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:49

BernetteO schreef:
Tinky, ik ben heel benieuwd hoe de Golden Paste bevalt bij je zomereczemer. Ik heb er ook een met ZE, ben dus ook altijd geïnteresseerd in middeltjes die de jeuk iets verlichten :)

Ik heb geen idee of het daar tegen werkt hoor,ik doe nog een poging om mij in te lezen.

Heb nog zoveel literatuur om door te nemen en lezen is momenteel een issue dus het gaat helaas niet zo vlot.
Wel de basis gevonden en vanmorgen is mijn biologische kurkuma binnen gekomen.

Van het weekend de olie dus ik hoop volgende week te kunnen beginnen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:49

Nou, ik eigenlijk ook wel. Heb er 1 staan die aanwijsbaar reageert op gras. Op het gras gestaan is de volgende dag dikke ribbels op de hals en jeuk.

Ik heb 2 anderen die wel vaak jeuk hebben, maar volgens mij geen eczeem. Maar waar die de jeuk dan van hebben. Al met voeding aan het experimenteren geweest. Wel vaak ook veel schilfers. Maar soms niet. En de Belg heeft nu heel erg jeuk onder zijn staart. Of tenminste: de onderkant van zijn staartwortel. Als ik al aan kom lopen, zwingt hij zijn kont al in mijn gezicht; of ik even wil krabben.... :=

Dus ik ben ook beniewd wat jouw bevindingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:52

Is dat weer een betere mix? Brenda? Ik heb in het verleden ook Kurkuma gegeven, maar had toen geleerd dat een snufje peper, de opname flink zou verbeteren. Dus ik heb eigenlijk nooit paste ervan gemaakt?
Is het dan ook speciaal soort olie? Ik ben ook altijd nieuwsgierig naar dat soort dingen hoor, dus houd je ons op de hoogte?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:00

De Golden Paste maak je zelf door een mix van Kurkuma,grove zwarte peper en plantaardige olie zoals kokos-, of olijfolie maar alleen van koude persing.Dit schijnt de werking te optimaliseren...

Door de kurkuma in warm water op te lossen komen de stoffen vrij...de peper en olie zijn voor een betere werking en opname in het lichaam.

Ik geef af en toe wel een brul hoe het gaat...ik zit er over te denken om een gesloten FB pagina voor Beer te maken omdat er op het gebied van EOTRH nog zo weinig bekend is.Kan dan mooi kijken hoe het verloop is.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:16

Zo. Net eventjes bij onze Bronco wezen kijken. Hij staat nog bij onze vriendin in de wei tot we de sleutel hebben. Maar meneer heeft geluk gehad. Vannacht dus een boom in de wei gevallen. Precies bovenop het hooi. Bronco is er nogal stoicijns onder maar z'n weide maatje was helemaal van streek. Kan ik me goed voorstellen. Had heel anders af kunnen lopen. #)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:19

O, bah! Dat is niet leuk! :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:25

@abby: dan hebben ze idd geluk gehad.
Ik vraag me met die bomen bij ons langs de weg wel eens af waar die eindigen als er eentje deze kant op zou komen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:50

AB...dat is inderdaad mazzel hebben...ik had alleen een grote tak in het draad hangen.Verder geen schade maar wel blij dat de stroom er niet opstond en dat de jongens in de paddock stonden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:34

Ben ook altijd bang voor boom op omheining. Dikke takken overleeft koord meestal wel. Als het de ruimte heeft te rekken.
Vorige week met die storm was 1 van de pensionpony's op 1 of andere manier vol in de omheining gevallen. Gekrabbel van hoeven/gekraak en door de stal vliegende pony's: weet niet meer in welke volgorde...
Beide liggers dwars door en zij helemaal beduusd met kop laag schuddend, bloedneus, vies en benen onder de schrammen. Pfff, was even schrikken om 23:00 's avonds.

Die ochtend bleek dat er een dikke den om was gevallen op 20 meter van de stal. Mogelijk waren ze daar van geschrokken en was zij uitgegleden/in de omheiding gevallen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:15

Oei joyce dat was schrikken! Heb geen bomen in de buurt van de omheining staan muv een paar knotwilgen maar ga er maar vanuit dat die de sloot inkukellen als er iets gebeurd.

Herteluisvlieg komt in Nederland officieel alleen voor op de Veluwe en de Oostvaardersplassen. Maar ik kan jullie garanderen dat hij ook in de Utrechtse heuvelrug zijn plekje heeft gevonden :(
Krengen lachen om alle bestrijdingsmiddelen behalve dus die stomme butox. De eerste keer dat paard er 1 had heb ik hem bij toeval te pakken gekregen de tweede keer herkende ik de plekken en kreeg ik de tip tussen neus en lippen door van mijn da. Stomme beest bijt idd zijn vleugels af als hij een gastheer heeft en de winter overleven ze ook vrij eenvoudig dus je komt er nooit meer vanaf en je paard loopt met allemaal open wonden. _-:(
Maar van de butox gaan ze dood en je mag het zelfs preventief gebruiken heb dit jaar geen vieze beesten uit het bos gehaald *\o/*
Ohjajoh, de houdbaarheidsdatum is met een jaar verlengt dus aan een liter heb je nog steeds veel te veel. In Engeland zijn wel halve liter flessen te krijgen maar dat is qua bezorgkosten niet interessant. In België had ik ook een leverancier met halve liters maar toen ik het wilde hebben waren ze op. Aangezien mijn paard voor bijtbeesten onweerstaanbaar schijnt te zijn betaal ik dus wel 60 euro voor een liter maar mocht er iemand collectief willen gaan inkopen doe ik mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:29

Thanks voor de info Natalie, ik heb je al een pb gestuurd... ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:54

Klinkt als een super naar beestje, die hertenluisvlieg!

Hier vooral veel verschoven door de wind.
Buren wel een struik om. Versperde de oprit.
Vriendlief heeft hem net een beetje opgebonden.
Mensen zijn bejaard. Nu kunnen ze weer langs.

De jongste is vandaag jarig, twee jaar geworden.
Net terug vd bios, Woezel en Pip. Was haar eerste keer naar de film. Ze vond het prachtig!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:54

Ploeteren ipv genieten...zo ervaar ik het ook voor 90%.
Dus zal er toch eens het mes in moeten zetten en de knoop door hakken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:18

Wat een smerig weer :r

Anke gefeliciteerd met je jongste! Y)(^)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:37

Gefeliciteerd Anke!

Hier gelukkig ook geen stormschade. Butox... nog nooit van gehoord. Eens even googlen, als dat spul mijn shet met ZE ook
ook helpt is het het overwegen waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:01

Gefeliciteerd Anke!

Zo ik voel mij ook weer even stoer: zag mijn nieuwe stuk wei vollopen met water, dus ben in de stromende regen geulen aan het graven geweest, naar de sloot. Mij benieuwen hoe lang dat het duurt voordat die overstroomt...