Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:38

Hangt er vanaf...op het maïsveld is stro geen punt,net als de legboxenstal.Maar met loonwerker overleggen is denk ik wel de kortste weg.

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:44

Die van mij doet nergens moeilijk over, die trekt hem gewoon leeg en dat gooit ie ergens neer :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:53

DubbelDun schreef:
Die van mij doet nergens moeilijk over, die trekt hem gewoon leeg en dat gooit ie ergens neer :D

:+ :D Dat is nu eens een goede instelling

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:03

Hij gooit alles op een betonnen plaat en laat het daar liggen om in te klinken en als het weer mag (mrt-sept) gaat het het land over.
Hij had wel een keer een bekeuring gekregen omdat zijn vloeistofdichte randje niet hoog genoeg bleek (na een fikse stortbui).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:17

:+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:16

Wat een heerlijk weer. De meiden hebben lekker de nacht buiten doorgebracht (wel met de staldeuren open) en mijn vers gezaaide gras moet nu haast wel de grond uit springen :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:39

Nou hier springt het gras helaas niet de grond uit.. Veel te droog voor -O- onkruid daarentegen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:59

Ik heb gisteren de sproeier bijna non stop aangehad voor de bak en de wei.
Wei aan huis heb ik weer kunstmest gestrooid. Wei aan de overkant wil ik ook doen maar dan ben ik afhankelijk van regen en die komt niet meer geloof ik.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:17

Wat zouden jullie doen met een weide (0,5 hectare) dat voor de helft gevuld is met gras en de andere helft met distels, brandnetels en jkk? We hebben deze weide gepacht en helemaal klaargemaakt. Het gras is opgegeten en de distels staan nu een meter hoog en de jkk is nu volop zichtbaar en het is niet te weinig :-(

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:22

Nou hier geven ze voor volgend weekend kans op 1,5 mm regen _O- dat is dus ook de moeite niet na 4 weken droog.
Ze hebben wel de temperatuur bijgesteld van 38 naar 35 graden :Y) dat scheelt echt.

2500m2 zou ik gewoon overlaten aan een loonwerker denk ik. Die zal het wel spuiten of/en omgooien en opnieuw zaaien.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:04

Hebben jullie zo weinig regen gehad?
Hier is de grond goed nat, flinke buien gehad een paar dagen geleden en volgens mij vanacht ook nog wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:06

@Magica: JKK met de bekende stok er handmatig uit halen en de rest spuiten, bloten en bijzaaien. Of het moet idd heel slecht zijn, dan is keren en opnieuw inzaaien nodig.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:09

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:19

Het nadeel van veel droogte voor een flinke bui is dat alles gewoon wegspoelt over het gras heen en dan is het 2 dagen later gewoon weer net zo droog.
Het gras zie je dan wel een beetje opleven maar dat is maar van korte duur.

Het is ook niet echt weer om in de wei of überhaupt in de zo'n aan het werk te zijn.
Afbeelding

De voorspelling voor na het weekend -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:22

Nu heb ik zoveel zin in Frankrijk :D voor jou niet leuk, maar toch zo heerlijk aan frankrijk! Nog enkele weekjes wachten..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:32

DubbelDun schreef:
Wat een heerlijk weer. De meiden hebben lekker de nacht buiten doorgebracht (wel met de staldeuren open) en mijn vers gezaaide gras moet nu haast wel de grond uit springen :D

Jeej *\o/* Ik heb deze week ook maar eens wat gras ingezaaid langs de rijbak.

Alleen geen kunstmest langs de kas gestrooid.. En dat is ook net een stuk waar je niet knap kunt beregenen. Nou ja, die dikzakken van mij moeten ook niet nog dikker worden := Mijn 5-jarige lijkt wel een trekpaard..

Vandaag ga ik de meubels en potten van mijn overleden oma restylen. Heerlijk weertje voor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:10

Ik zit thuis met de griep, knap he?
Net wel even de paarden in de zebradekens gehesen, want de dazen zijn er helaas ook weer. Nu is mijn energie weer even op voor de komende uren :')
Gelukkig doet de dazenval in ieder geval wel zijn werk, daar vloog ook behoorlijk wat in rond!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:20

Wendy leuk kaartje, ik zit dus heel gunstig kwa regen.
Ik heb hier ook meer wind als toen ik in brabant woonde, net of de grensstreek gunstiger ligt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:24

Wij (op de Veluwe) komen er dus bekaaid af én het trekt idd heel snel de grond in hier.

@wendy: beterschap :(:)

Ik moet zeggen dat het hier met de dazen nog mee valt. In het bos achter zitten ze volop, dus laat ze daar maar lekker blijven :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:57

Die van mij staan het grootste deel van de dag in de schuilstal. Zullen nu wel last van dazen hebben. Zit nog te twijfelen of ik er een deken op ga gooien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:55

Hier nog geen daas gezien! normaal zijn ze er vanaf 15 juni. Misschien wat later door het koude weer. Nu met stijgende temperaturen zullen ze wel snel komen. Paarden komen nu ook al zelf terug uit de wei overdag.

Denk niet dat de dazenvallen en de zwaluwtjes ze echt helemaal weg hebben gekregen :P

Volgende week hopelijk echt weer mooi weer. Waarschijnlijk maaien maandag! nu hopen dat het 2 weken droog blijft ;) Heb toch wel een week nodig voor kleine pakjes en krijg veel stress van die wisselende verwachtingen dat je de regen/onweersbuien ineens je planning in de war ziet komen schoppen.

Maar goed. we zien het wel. Bij twijfel laat ik het in grote balen persen en wikkelen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:00

Ik heb heerlijk in de schaduw.. Hout staan zagen voor op de stapel haardhout.
Het is weer lekker weer om buiten te zitten maar het is een grote bende dus probeer het een beetje op te ruimen :)
Lagen 3 stapels hout dat gezaagd moest worden, nu nog maar 2 *\o/*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:01

Hier ook nog rustig met dazen. Gister 1 vermoord..zal de langste tijd wel geduurd hebben nu met warmte op komst..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:05

Oeh, dazen, hier alweer volop, mijn merrie werd deze ochtend helemaal gek ervan, dus heb ze een vliegendeken opgegooid. Gelukkig zwiept de pony gewoon wat nonchalant met haar staart, dus die mag bloot blijven staan :)

Hier wel wat regen gehad, maar niet veel. Net genoeg om de roste plekken uit het gras te halen... Heb wel zin om dit weekend te BBQ-en met dit weer :D

Goed bezig palousa!! Wij hebben denk ik nog hout voor 10 jaar liggen, we moeten in elk geval niks meer erbij hebben :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:07

Ik lig hier saai op de bank met mijn pootje omhoog terwijl het buiten heerlijk weer is :(