[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:47

Nee een nieuwe zou er sowieso niet komen. Maar tweedehands zijn ze tegenwoordig ook nog vrij prijzig. Of er mankeert wat aan. Het enige waarvoor ik het heel graag wilde was de vooruitloop. Maar ja, dan maar niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:10

Klopt, wij hebben geluk gehad vorig jaar met de 2 paards. Via onze eigen trailerboer met heel weinig bijleggen op onze 1,5 paards.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:41

Mooi cadeau zeg!

Hier vandaag de poetsplaats overkapt

Afbeelding

Verder nog een rij shoot gehad en Aurelia ging erg lekker.
Morgen ochtend op wedstrijd.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:52

Hey allemaal, onze vooruitgang gaat erg langzaam.

Het pad en de heuvel waren helemaal klaar. Worteldoek lag en de drainage ook! Dus zand laten komen..

Dus gister de planning om het zand in de track gaan rijden. Maar toen kregen we te horen dat de drainage veel dieper moet. Echt ontzettend stom dat we daar niet aan gedacht hebben _-:(

We moesten alles weghalen en de drainage is nu op goede diepte en nu word t wachten tot mijn maat terug is van vakantie.. :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:16

Zo dat wordt dat wel mooi aangelegd, goed werk heeft tijd nodig ;)

Mooi resultaat Marjan! Zo zie je maar dat gras niet altijd de boosdoener is.
Hier is het hooi op stokjes grazen en krijgen ze elke dag een strook erbij. Verder hebben ze onbeperkt graszaadhooi in 4,5cm maas en het kruidenhooi in 3cm maas.
Mijn oude Fries krijgt nog extra graastijd op het groene gras, ondanks haar PPID, want ze heeft gewoon veel meer nodig om op gewicht te blijven.

Zag hem op Insta voorbij komen Daihyo, mooie aanwinst!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:10

Hele mooie trailer Daihyo, daar gaan jullie vast veel plezier van hebben!

En wat een werk Jitskenienke! Op naar vele droge voeten dan maar :D

Ik ben op zoek naar wat ervaringen :) We hebben momenteel het hooi in netten maar zou toch wel weer de bakken willen gebruiken. De huidige netten zijn daar niet echt geschikt voor, tenzij ik ze uit elkaar haal.
Maar er gebruiken vast meer mensen hier de bakken, welke netten heb je erin en met of zonder frame? :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:13

Ik heb een net van paard eerlijk in de bak. Zo’n enveloppe model. Maak die vast met karabijn haken die ik met een stro touwtje vast heb aan de bak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:59

Ik had steigerbuizen frames met netten van paardeerlijk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:04

MarjanB schreef:
Ik heb een net van paard eerlijk in de bak. Zo’n enveloppe model. Maak die vast met karabijn haken die ik met een stro touwtje vast heb aan de bak.

Zo maak ik mijn netten ook vast. :j

Ik heb deze, een soort wonderdingen. Gaan al 5 jaar mee nog niks kapot!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:45

RianneH schreef:
Hele mooie trailer Daihyo, daar gaan jullie vast veel plezier van hebben!

En wat een werk Jitskenienke! Op naar vele droge voeten dan maar :D

Ik ben op zoek naar wat ervaringen :) We hebben momenteel het hooi in netten maar zou toch wel weer de bakken willen gebruiken. De huidige netten zijn daar niet echt geschikt voor, tenzij ik ze uit elkaar haal.
Maar er gebruiken vast meer mensen hier de bakken, welke netten heb je erin en met of zonder frame? :o

Ik voer uit hooinetten, vastgeklikt in die bak op 2 plekken.
1 keer bij de onderste ring ( maar niet alle netten hebben dat) en aan 1 kant waar ik het dichtknoop

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:01

Mooi alle bloemetjes overal!
Hier ook dit voorjaar de heuvel ingezaaid, er is heel veel uitgekomen. Hopelijk volgend jaar nog een stukje zaaien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:45

Ziet er vrolijk uit!

Weer een beetje hersteld van corona Ir111?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:51

Schitterende bloemen

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:22

Daihyo schreef:
Weer een beetje hersteld van corona Ir111?

Bijna klachtenvrij! Wat een ellende zeg, 40 graden buiten en je lijf met ongeveer dezelfde temperatuur... %)

Nu weer buiten rustig wat aan het doen. Half uurtje uitmesten en dan snel weer plat. Ik lijk wel 80. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:51

Mijn huisarts zei: trek er maar 6-8 weken voor uit voor die moeheid een beetje uit je lijf is. Ik slaap ‘s middags regelmatig nog een uurtje.
Balen. En inderdaad precies met het warme weer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:03

Hebben jullie ook zo’n ‘last’ van kraaien? Elke dag weer, de hele dag door ongeveer.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:31

Daihyo schreef:
Mijn huisarts zei: trek er maar 6-8 weken voor uit voor die moeheid een beetje uit je lijf is. Ik slaap ‘s middags regelmatig nog een uurtje.
Balen. En inderdaad precies met het warme weer.

Oh dat herken ik wel. Ik sport 1x per week onder begeleiding van een fysio en heb daar ook nog een paar weken ff de pulsoximeter erbij gehad omdat ik vond dat ik snel buiten adem was. Klopte ook wel volgens de meter :j

Wij voeren uit bakken met netten, zelfde manier als Lynn_Nikita, maar we hebben ook frames die we sluiten met spanbandjes (niet ideaal, af en toe pruts ik wat in een poging tot verbetering, met wisselend succes :+)

Net in bak:
Afbeelding

Frame:
Afbeelding
Gemaakt van steigerhout (Hornbach, balkjes zijn 3x3 cm), raamhoeken, boutje-moertje, en er zit een net in van Cavalo.
Ik heb ook nog metalen frames liggen, maar nog niet in elkaar gezet / net voor gekocht.

Wij maken ons hooi nat, dus we doen alles in hooinetten en voeren het dan óf in een fijnmazig net in de bak geklikt, óf met een fijnmazig net over een grofmazig net in de bak geklikt, óf een grofmazig net onder het frame (net in de bak klikken), óf los onder het frame.
Als we gewoon droog hooi zouden voeren, zou ik meer gebruik maken van frames dan van netten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:41

Daihayo, dan heb je engerlingen in het gras, hou er maar rekening mee dat je hele grasmat naar de knoppen gaat zo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:14

Oh dat zou heel goed kunnen. Zij maken ook die gaatjes in de grond bij de mest hè? Die heb ik ook al op plekken gezien.
Wat kan ik er tegen doen?
Die grasmat is al naar de knoppen, dus dat is op zich geen verrassing :+
De komende jaren hoop ik dat wel te verbeteren, maar dat zal veel tijd nodig hebben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:21

nee dat zijn mestkevertjes,
engerlingen zijn vieze witte dikke larven van een mei of juni kever en die slopen je hele grasmat door de wortels op te eten. Vogels pikken hun weer uit het gras maar trekken dan al die pollen weer los

trek maar eens een stuk gras wat los zit weg, dan kom je denk ik deze tegen

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:24

Oh, die heb ik nog niet gezien. Wel de kevertjes inderdaad. En de gaten dan. Maar vooral op de track, waar de mest ligt. In de weide hebben we wel geel gras, maar dat is de hele grasmat. We hebben hier amper regen gehad, dus heel droog. Dat zijn niet echt gele plekken zeg maar.
Ik zie dat vocht helpt ze te bestrijden, dat ze van droogte houden. Nou, dat is het hier wel :+
We gaan het zien. Voor nu kan ik er toch vrij weinig aan doen. Doorzaaien moet sowieso gebeuren het najaar. Met lavameel hoop ik de bodem wat luchtiger te maken. Binnenkort kan die wei dicht en dan wordt hij helemaal gemaaid, gesleept en lavameel er op. Het is even zoals het is dit jaar met deze wei.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:23

Dayhio, nav jouw Klarenbeek wateroverlast hebben we het hier thuis al over ‘ Klarenbeek, the place to be. De plek waar alle regen valt “. :D
De rest eromheen krijgt geen regen, alles gaat naar Klarenbeek O:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:25

_O-

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 05:04

Daihyo schreef:
Hebben jullie ook zo’n ‘last’ van kraaien? Elke dag weer, de hele dag door ongeveer.
[ [url=m/Z3r7Gn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had ik op mijn vorige plek, heel veel kauwen die alle mest verspreiden. Had daar wel last van de junikever maar geen engerlingen in het gras, het ging de kauwen echt om de mest. Terwijl paarden graanvrij gevoerd worden. Nu kwamen er wel veel wandelaars voorbij en ondanks dubbele omheining aan die kant, weet je natuurlijk nooit zeker of ze niks gevoerd krijgen. Hier wordt de mest nu vrijwel niet aangeraakt, wel zo makkelijk uitmesten ;)

Haha, Klarenbeek is berucht nu.

Hier inmiddels alle netten vervangen voor Paardeerlijk netten, echt fijne kwaliteit. Heb in de bakken steiger buizen frames en verder de verschillende modellen hooinetten. Ben vooral fan van de HayHoops en al bedacht hoe ik die op meerdere plekken langs de track wil monteren. Maar eerst de track verder af maken.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:39

Danuah schreef:
Mooi alle bloemetjes overal!
Hier ook dit voorjaar de heuvel ingezaaid, er is heel veel uitgekomen. Hopelijk volgend jaar nog een stukje zaaien.

[ [url=m/dsM3FA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nFA297.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UsFCoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke bloemenmix heb je gebruikt ?
Ziet er prachtig uit <3