Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:28

flew, hier lopen ze dan 24/7 op de paddock en track van zand, maar vorige week ging het sneeuwen toen ik erbij was. De grond was hobbelig bevroren door regen en vorst na elkaar. Normaal doen ze gek in de sneeuw en nu waren ze echt heel voorzichtig. Begon zelfs te twijfelen of eentje nog kon lopen. Zo balen is dat als de grond eronder niet oke is. Maar ook als sneeuw gaat aanlopen en opvriest. Het ideaal is verse sneeuw en daarna alles in 1 keer weer weg.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:35

Iedereen sneeuw zo te lezen, hier valt alleen water momenteel, zoveel dat het uiteraard niet weg kan
Afbeelding

Het is niet zo heel duidelijk maar 1/2 van de wei is ondergelopen. Hopen dat het een beetje snel weer wegloopt, dat is weer het voordeel van de wei op een heuvel.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:35

Hier is de sneeuw inmiddels weer weggesmolten/geregend ,alleen op sommige plekken nog wat bevroren grond.
Mn verzorgster is een rondje buiten aan het rijden.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:17

Hier deze nacht terug wat bijgesneeuwd, maar nu is het dooi, drash dus.

MvBeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:29

MizzMontana schreef:
Ik heb toen bij mollen de tip uit dit topic gebruikt om carbid te gebruiken en ze zijn niet meer terug gekomen.
Uitleg hoe te gebruiken is wel online te vinden :)

Carbid?

Werkt dat? Ze ploegen hier ook alles om en ben geen fan van klemmen in de wei...
Waar kan je dat spul halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:08

Hier een paar vlokken gehad, maar is ook alweer weg.

Superpony, ik heb al meerdere malen overgeslagen omdat ik geen zin had ivm het weer. Heb vanmorgen lekker een half uurtje gereden, dus ben blij dat ik 'streng' geweest ben voor mezelf.
Daarna bak gemest, hooi en water gevuld en toen jachttraining. Ik was om 14:00 weer binnen. Behoorlijk verkleumd, maar voldaan!
Straks lekker uit eten met mijn ouders. Glas wijn erbij en ik ben rondom gelukkig.
Mollen heb ik ook. Doe er eigenlijk niet veel aan. Vind het zulke schattige beestjes.....
Hier is het land nog steeds redelijk vlak. Het is nog niet eerder gebeurt dat ik ze in februari nog op het land heb lopen. Paardjes blij, ik blij.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:55

[***] schreef:
Ooooh mag ik nog even klagen over het weer? Er staat hier een stevige oostenwind, ik zit lekker binnen met mijn voetjes op de vloerverwarming, maar ik moet nu echt naar buiten om te gaan rijden...…. Ik heb zo geen zin om al die kleren weer aan te trekken, muts, handschoenen, jas, shawl enz. Kan me bijna niet bewegen en alles kost extra moeite. Daarnaast worden mijn evengoed koud als ik de trailer moet aankoppelen en op de één of andere manier kan ik eigenlijk niets als ik handschoenen aanheb. Een hoofdstel omdoen is een hele prestatie met handschoenen aan.

Maar goed, ik geef mezelf NU een dikke schop onder mijn kont en ga mij omkleden.

Klaagmodus weer uit.

En gelukt? _/-\o_
Ik herken het, het moet en als je klaar bent ben je blij dat het gedaan is maar die schop is soms echt even nodig

Mijn oudje staat nog even op de bute, lijkt beter te gaan nu. Stomme kou

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:01

Wij bestrijden molshopen met zo'n 'pin' uit de LIDL/Aldi, werkt heel goed. :)

Gisteren was ik pas tegen 23u thuis en vandaag was een sportdag, maar helaas liet mijn lichaam het niet toe om iets te doen. Had ik op voorhand geweten dat we 2 uur lang op een ijzeren bank zonder leuning moesten zitten, was ik niet gegaan. Nu goed aan het bekomen. Weekje lesvrij en nadien beginnen de lessen weer.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:11

Hier een kat die mollen vangt, werkt ook wel lekker haha

Ik heb het hele jaar nog niet gereden... kinderen allemaal ziek geweest en mijn handen kunnen niet tegen de kou dus met dit weer doe ik eigenlijk niks

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:41

Tegen mollen gebruik ik gewoon klemmen. Eerder van alles geprobeerd en niks werkt behalve een simpele klem.

Carbid vind ik pas echt sneu. Je vergast ze gewoon in feite. Dan kunnen ze beter gewoon in 1 klap dood zijn, voelen ze niks van.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 19:15

Dat gas is volgens de sites die ik heb gelezen niet schadelijk. Ze vinden het alleen enorm stinken. Heb jij ergens info dat het schadelijk is? Als dat zo is dan houd het voor mij op namelijk. Dan maar een wei met gaten.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:17

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:30

JudithO schreef:
Tegen mollen gebruik ik gewoon klemmen. Eerder van alles geprobeerd en niks werkt behalve een simpele klem.

Carbid vind ik pas echt sneu. Je vergast ze gewoon in feite. Dan kunnen ze beter gewoon in 1 klap dood zijn, voelen ze niks van.

Voor zover ik weet jaag je ze er alleen mee weg/terug naar waar ze vandaan komen.

Heb dezelfde info als Selka gelezen destijds. Ben er ook wel benieuwd naar als jij andere info hebt.

Een wei met gaten vind ik een no go. Heel hard misschien maar jammer voor de mol. ik heb een keer een 4 jarige met een gebroken been van de wei gehaald, ook in een gat getrapt, dat was einde verhaal.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:42

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:00

Hier ook al een week ziekenboeg....
Begon met de middelste, vervolgens was ik aan de beurt, 's avonds begon diezelfde dag de oudste ook en de volgende dag manlief.
Jongste gelukkig (nog?) niet ziek.
Oudste is nu al wel een week bezig terwijl het bij mij en mijn dochter nog geen 24 uur geduurt heeft.

Jolynne slecht geregeld daar dan! En rugpijn is zo vervelend.

[***] even lekker gereden, ik ken het, soms ook geen zin maar dan eenmaal klaar zo blij dat ik wel gereden heb.

Azmay even een paar dagen buut kan inderdaad nog een idee zijn.

Hier woensdag een hoop sneeuw (15cm) donderdag onze bestelling van Gallagher naar het nieuwe huis gebracht, kwam ik vervolgens in het dorp niet meer omhoog :oo lag een ijsplaat op de weg en met mijn zware auto kwam ik er niet overheen.
Dus achteruit, op een oprit gedraaid en vervolgens omgereden.
Nu zijn alle wegen weer goed schoon, hier en daar in weilanden/tuinen/bermen nog wel wat sneeuw.

En gisteren ook weer eens bij mijn oudje langs geweest, ze zag er beter uit dan ik had gedacht.
Zij ook snel bij het nieuwe huis straks dan heb ik er zelf weer elke dag zicht op en kan ze volgende winter ook een dek op.

Hier in de wei ook heel veel mol's hopen....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:44

Gas is nooit gezond. Als er nergens frisse lucht bij kan komen, stik je erin. Dus als je het carbid in de enige opening gooit, of de mol zit precies in een doodlopende gang, dan kan hij nergens naartoe. Geen idee hoe snel dat gaat, maar ik kan me voorstellen dat prettig wel anders is.
Ik heb trouwens een licentie voor plaagdierbestrijding. Mollen bestrijden met gas mag ik ook niet doen, daar moet je een aparte licentie voor hebben. Ik hou het gewoon bij vallen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:00

Azmay schreef:
Ze is ook zuur als je haar achteruit wil laten gaan

Heeft meestal te maken met een blokkade. Laten behandelen.

Tandarts is aan te raden om het gebit te laten checken.

Behandelen doe ik ook:
www.immetjeshoeve.com

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:01

Superpony als de woon/leefplek frustratie en irritatie geeft, dan wellicht beter verhuizen. Een thuis moet veiligheid en ontspanning bieden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:01

June is idd een bijzondere kleur fjord. Ulsblakk

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:11

Ik denk ook toch maar voor klemmen te gaan.. Vind het heel sneu, maar er komen echt diepe gaten nu door de tunnels waar mijn paarden weer overheen lopen.. Zal morgen even foto's maken want dit is niet grappig meer, het is een ware plaag. En ook precies op het achterste stuk heel veel, waar ik in het voorjaar wilde hooien.. Heb mijzelf ook even ingelezen en denk dat, als ik ze echt weg wil hebben, klemmen de enigste oplossing is. Heb overal sloten omheen dus ze kunnen dan ook nergens heen als ik ze wil verjagen.

Maar de stallen zijn nu klaar, woehoe!
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:12

Dat is mooi geworden zeg! Daar ga je vast heel veel plezier van hebben :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:14

Prachtige stallen.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:22

Wauuww wat een mooie stallen! <3

Onze jongste tijdens het voeren.
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:33

Ach wat een snoesje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wat sneeuwfoto’s gemaakt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:12

Mooie stallen Merexa!

En wat een dotje Jolynne

Mooi met de sneeuw bb! Ik baalde dat ik ziek was, ik had echt niet de energie om naar buiten te gaan voor foto's helaas

Vandaag op laarzenjacht geweest. Te korte pootjes voor de reguliere modellen helaas, dus we gaan toch maar voor derby