Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:29

Mijn auto net weggebracht voor apk.
Hij had een paar aanpaspunten (remmen en lampjes).
Met de feestdagen ertussen is het dan toch wat lastiger allemaal.
Hopelijk nu helemaal goed.

2017 was voor mij een vervelend jaar. Veel tegenslagen.
Ben dus heel doelbewust om van 2018 een Topjaar te gaan maken.

Workshops ontwikkelen en geven.
Beleren en het mennen weer oppakken.
Met Dunya actiever aan de slag met de pony's.
Stuk zakelijker worden.
Eigen verder bedrijfje gaan opzetten.
Veel ideën. Veel plannen.

Mijn mooiste ding van 2017:
Onze nieuwe verzorgster.
Daar ben ik Super blij mee!

Afgelopen 2 weken is ze een aantal keer om 8.00 uur gekomen. Zodat ik lekker kon blijven liggen. Zelfs op 24 en 31 december. Echt heel lief!

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 10:36

Wat fijn zo’n verzorgster.
Wat voor workshops geef je?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:22

Dat is schrikken Niwla. Balen van de wei maar gelukkig is het verder goed afgelopen.

Hier wilde ze niet naar buiten vanmorgen maar dat heeft vooral te maken met het feit dat de wei een zwembad is :( Al dat stomme water.

Ideaal Anke! Hopelijk komen je doelen uit. Wat een lieve verzorgster. :)

Mijn paarden-doel voor 2018: met Willem en Gentleman buiten kunnen rijden. Will kun je op zitten stilstaand en Gent kan nog niks. Best een doel dus :P
Mijn niet paarden-doel voor 2018: ons nieuwe huis helemaal verbouwen en aankleden tot een paleisje voor onszelf en de dieren.

Jullie nog doelen voor het nieuwe jaar?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:28

Soortgelijk aan jouw doelen. Ik heb vorig jaar drie keer op Fernando gezeten en hem daarna groeivakantie gegeven. Als hij er fysiek aan toe is, ga ik hem dit voorjaar weer oppakken en kan hij hopelijk in de zomer naast Zanzi mee op buitenrit. Hij wordt 4 in mei, maar is zowel in gedrag als qua bouw nog heel jong, dus ik ben voorzichtig met hem.

Verder hoop ik dat we dit jaar de woonkamer en keuken af kunnen maken.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:37

Dat zijn wel mooie doelen :)
Ach en dat water... echt niet leuk meer. Hier is ook alles zeiknat.

Mijn paardenbucketlist is:
Grond kopen voor de paardjes, en die dan ook zo maken dat het water fatsoenlijk weg kan!
Crosstraining met Nick,
Zwemmen met Nick,
Nick meenemen naar de manege waar ik al 13 jaar vrijwilligers werk doe. (Manege voor mensen met een beperking). James mocht ook wel eens mee en dat vonden ze altijd erg leuk! Dus zou het tof vinden als Nick ook eens mee kan :D Zou moeten lukken nu met eigen trailer.
Op vakantie (camping) met Nick, Ook met James gedaan, was echt super leuk!
Tripalon aan het einde van het jaar!

Een hele lijst, we zien wel hoe ver we komen.

En dan de gewone bucketlist.
HUIS KLAARMAKEN! :(
Wat een bende toch. Ben het zooo zat. Maarja, Daan moet alles zelf doen. Ik help waar ik kan, maar hij moet toch het meeste naast zijn werk doen.
Maar hij is al een heel eind :D Dus dat zou moeten lukken!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:39

Ik wil alleen met diva buiten kunnen rijden, gaat nog wat worden want ze is nogal gehecht aan mammie :))

Mijn doel van vorig jaar is prima gelukt, ik wilde diva inrijden :j

Zou eigenlijk ook doelen voor mezelf moeten stellen maar heel eerlijk durf ik gewoon niet te veel op verbetering te hopen :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:43

Azmay, meters maken en gewoon doen! Klinkt simpel, maar zo wordt het 'normaal' voor haar.
Hoe vaker hoe makkelijker. Maar je moet wel over het moeilijke punt heen.
Moest ik ook met Nick. Eerste buitenrit met ons tweeën was een drama! Ik kon wel janken. Schrok overal van, ik wou hem bijna in een worst duwen.
En nu gaan we met een gerust hart alleen op stap. Ja af en toe komen we nog wel eens wat spannends tegen, maar dat overwinnen we samen :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:45

Weer leren galopperen zonder angst op onze hobbelruin.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:48

Chasey schreef:
Azmay, meters maken en gewoon doen! Klinkt simpel, maar zo wordt het 'normaal' voor haar.
Hoe vaker hoe makkelijker. Maar je moet wel over het moeilijke punt heen.
Moest ik ook met Nick. Eerste buitenrit met ons tweeën was een drama! Ik kon wel janken. Schrok overal van, ik wou hem bijna in een worst duwen.
En nu gaan we met een gerust hart alleen op stap. Ja af en toe komen we nog wel eens wat spannends tegen, maar dat overwinnen we samen :D

Er gewoon op stappen en gaan is geen optie, dan draait ze namelijk gewoon om om op volle vaart terug te rennen. Bang is ze absoluut niet, geeoon eigenwijs. Plan is om eerst kilometers te maken aan de hand, dan ik erop en iemand anders er nog naast en dan hopelijk zelf verder. Loop er alleen zo enorm tegen aan dat ik geen energie heb en dus ook niet echt door kan pakken en herhalen..

Maar goed het komt vast wel op zijn tijd ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:54

Misschien kun je dan beginnen met samen wandelen. Maar dan doe je het tuig wel op. Misschien kan je dan ergens even erop gaan zitten. Als is het maar 100 meter. En als dat goed is stap je weer af. Heb je toch 100 meter alleen gereden! En dat momentje maak je dan steeds langer. :)

Ik stap soms ook nog gewoon af hoor. Soms als we iets spannends tegen komen en ik even voorop moet. En laten zien dat het goed gaat. Daarna doen we het even over als ik op Nick zit.
En af en toe loop ik bij een lange buitenrit er naast, om zelf de benen te strekken en Nick wat te ontlasten. En dan stap ik er weer op. Gaat prima :) Je bent niet verplicht om er altijd op te blijven zitten hoor.
Het samen zijn en een band maken is de basis :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:08

Afbeelding
Mijn smurf vind al dat water nig wel leuk. De achterbenen zijn normaal wit :')
Grapte gisteren tegen mijn man dat we wel een vijver konden maken dit huis had 4 vijvers waarvan er al 2 dicht zijn en nog een absurt grote dicht moet. Totaal paard ongeschikte
Gelukkig spit smurf deze op een plek die toch uitgegraven moet zodat er geel zand in kan. Scheelt mij weer graven

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:10

Haha die neus :P

Kan je geen geschikt paardenvijver van die ongeschikte vijver maken? :P Da's cool!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:13

Wellicht. Maar de vraag is of de bodem veilig zou zijn. Ik wil niet dat ze vastgezogen worden door de modder. We zitten op veengrond en het moet echt wel veilig zijn (en ik heb er geen torenhoog kostenplaatje voor over, en na het dichtgooien van 1 vijver zijn er zoveel muggen verdwenen, dat was echt fijn)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:14

Oja idd! Dat wil je echt niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:12

Wat een toffe doelen allemaal!

Chasey, wat een gaaf lijstje. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Azmay, ging de moeder (Kim toch?) nu wel of niet weg? Misschien dat dit een verandering in gedrag op gang brengt?
Britta, geen super lieve pony/paard op de manege beschikbaar waar je op kunt oefenen?
Ha belle_boef wat een moddermonster. Wel handig zo'n hulpje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:21

Ik ben gestopt op de manege omdat ik daar niet verder kwam.Niet door het les geven daar hoor.Nu krijg ik vanaf het voorjaar priveles op ons paard van een bokker en galopperen is nu mijn doel.En ik heb al 10 jaar les(schaam)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:00

Niwla schreef:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Hier is het iets minder vlekkeloos verlopen. We stonden om 1 uur het draad van de paddock te repareren omdat m’n ruin er in paniek doorheen was gegaan. :(:) Gelukkig komen ze dan uit op dr weide die met hout omheind is, maar ze hebben wel het gras compleet stuk gelopen. Zo sneu. :(:)
Er ging ook een pot van de buren omver en die schoot z’n peilen vol de wei in bij ons. :n

Wat leuk Anke!

Wat sneu voor de paarden zeg die omgevallen pot... zo stom al dat zogenaamd leuke vuurwerk! Hoe gaat het nu met de ruin, niets er aan overgehouden?

Mooie voornemens komen er allemaal voorbij :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:09

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Blij dat iedereen oud en nieuw ongeschonden door is gekomen (min 1 hek) paarden staan hier de hele nacht op stal, is echt niet veilig anders. De nacht zelf gaat goed, alleen willen ze nu zelfs de schuilstal niet meer in. Veel te bang dat ik ze weer op sluit.

Voor 2018 paardtechnisch gezien maar 1 doel; een rijpaard maken van twix! Buiten rijden gaat best goed maar in de bak lopen is nog altijd geen succes. Maar ik heb weer een heel nieuw jaar om daaraan te werken. En verder lekker meters maken met kliek. Maar dag wil hij zelf ook dus dat is makkelijk :D

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:27

2017 was best een bewogen jaar. Helaas afscheid moeten nemen van best veel mensen des te meer bewust geworden van het feit dat je zo veel mogelijk nu moet doen omdat er misschien geen later is. Mijn paardendoel boor 2018, het plezier in het rijden terug krijgen. Ik wil dit doen door vaker te rijden en weer eens te gaan lessen. Ik hoop hierdoor beter te gaan rijden en mijn angst hierdoor verder te "beteugelen". Verder hoop ik op ern gezond gelukkig jaar

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:30

Oud en nieuw is vrij aardig verlopen alleen schoten de overburen waarschijnlijk door de wind de vuurpijlen richting onze paarden. De dingen ontploften iedere keer boven de paddock. Gisteren nog een pijl in de bak gevonden. Paarden doodsbenauwd maar gelukkig is er verder niets mis gegaan

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:53

Vandaag onze lieve Devita in laten slapen. Zucht. Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:56

Ach nee, veel sterkte!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:58

Ach jeetje. Sterkte :(:)

Bnet