[***] schreef:Jullie hebben ze toch ook wel wat voor de handel als ik het goed heb begrepen? Als dat niet zo is en je kunt het verder financieel dragen dan vind ik het absoluut niet zonde om ze gewoon te hebben voor het hebben

.
Nee, we hebben ze niet voor de handel. Het is een beetje zo gegroeid hier. Veulentjes enzo. Financieel kan het idd wel, maar zit vooral qua tijd. Nu moeten ze in 2 groepen naar buiten, als er de helft minder is, dan kunnen ze in 1x naar buiten én.. de helft minder mest uit de bak scheppen.
Als ik nu alleen ben dan 's middags de boxen doe en alles voeren enzo dan ben ik kapot.. en dan gaat rijden er vaak bij in. Ik heb naast de paarden ook nog kids en drukte met werken. Dan valt het tegen.
De helft minder paarden betekend ook dat ze mooi in de schuur passen en je niet overal door de hele boerderij met stro en hooi/kuil hoeft te slepen.
Minder stro halen en minder kuil halen.
De ruimte waar nu boxen staan kun je dan gebruiken voor het onderdak zetten van de bobcat, quad, de 3 menkarren. Het word allemaal gewoon makkelijker.
Meer genieten ipv ploeteren.
En dán heb ik misschien ook eens tijd om wat aan mijn voorjaarskriebels te doen.
kvulden schreef:We waren net het oude hout van de trailer aan het opruimen. Er zaten nog twee borden op. Een ronde met cijfers en de cijfers en letters die ook op de nummerplaat staan en een roodbord paarden vervoer. Mijn man dacht dat het verplicht is om die op de trailer te hebben. Had hij gelezen zei hij. Ik kan het op internet nergens vinden. Weten jullie het toevallig, want ik dacht dat het er niet op hoefde.
Is iets van vroeger idd.
AB, gefeliciteerd! Ik hoop dat je veel plezier van haar hebt.
Bij ons word de mest afgevoerd, vaker in het jaar.
Liseef schreef:[***]: Ik geloofde er ook nooit in dat een paard graag wilde werken. Ik dacht altijd, ze vinden het minstens even prima om lekker alleen met vriendjes in de wei te scharrelen en te eten.
Mijne loopt als ik buiten bezig ben en de kudde (van 11 dus) staat achter in het land, dan komt ze bij het hek. Loopt dus bij de kudde vandaan naar me toe.
Heerlijk dagje Dynamiek
Mooie Spatter!
In Frankrijk ken ik alleen van die rode beesten, die zaten alleen dan achter, onder de staart.