Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

Zapje schreef:
Wat een leuk weekend Karin! Geen tips voor de ballen, zijn nieuw voor mij.

Ik heb een probleem met de boiler. Ding van +2000,- net geplaatst in de stal/schuur door elektricien. Zegt die man dat het niet kan omdat de schuur niet vorstvrij is. Deze boiler kun je niet zelf leeg laten lopen. Zou fijn zijn als hij dat voor het plaatsen had gezegd. Want wat nu? Ding maar naar binnen de enige oplossing? Daar gaat mijn warm water in de schuur...

Verkoop vd jonge pony gaat ook nog niet vlot. Echt een mooie, gezonde palomino pony dus valt me wat tegen. Rechte benen, goede hoeven, lange manen. Makkelijk, beweegt heel stabiel en toch met veer. Kreeg een bod van wel 700. Werd bijna boos := Ga er denk ik maar een marktplaats adv aan wagen.

Hier vlakbij is die hond geschoten door een jager. Erg vreemd verhaal.

Kan er niet iets van een ombouw of isolatie omheen gebouwd worden zodat hij vorstvrij blijft?

Per ongeluk ook in een pb naar je gestuurd, foutje sorry.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Wij hebben een elektrisch kacheltje die we voor de wasmachine in de garage zetten. Garage is wel behoorlijk goed geisoleerd, maar na een tijdje vriest het daar ook gewoon binnen. Dus bij flinke en/of langdurige vorst gaat het kacheltje aan :') Gaat al goed sinds 2012 (en het is zelfs ook nog dezelfde wasmachine (uit 2004...) )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Balen van die boiler zeg. En een geïsoleerd hok eromheen maken en zaken als een standkacheltje/ warmtelint?

Hier wat hooistress. Baal die slecht gegeten wordt en ik was al niet al te gelukkig met de partij die ik had. Ook na omruil niet.
Voor Ice is dat eigenlijk wel prima zo. Eindelijk afvallen en ze komt niet hongerig over.
Voor Diekke vind ik het niet prima.
Ga een andere baal aansnijden in de hoop dat t beter is.

Ook beginnende zadelstress. Had toen ik Ice net had 2 passende zadels, een paar maand later nog maar 1 passend zadel door bespiering schoft.
Maar ze is inmiddels ook enorm verbeterd in de bovenlijn en mijn 2e zadel begint ook Mwah te worden. Zelf zit ik er ook niet goed in. Daar ben ik achtergekomen tijdens mijn les van Patrick. Het lukt me niet om mijn been voldoende naar achter te leggen.

Vandaag een afspraak maken met een zadelpasser. Hopelijk gaan we een oplossing vinden, al dan niet in een nieuw zadel.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Vriest het daar wel eens binnen dan? Bij Picasso op stal hangt ook een boiler, ze sluiten de deuren en stalluiken als het gaat vriezen. Maar nog nooit problemen gehad met de boiler. Maar goed ook, want ik heb in de koudste dagen van december zijn wond goed kunnen verzorgen dmv het warme water. Of anders idd iets omheen bouwen?

Loretta, geen idee wat betreft die ballen, ik snap nu pas waar die voor dienen ;)

joyce83

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:38

Voor de beschermingsballen, een gaatje maken en dan met ty-rap vastmaken aan de sluiting?

Zapje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

Boemel veel succes met de zadelpasser! Benieuwd wat het gaat worden. Lastig als ze zo veranderen. Ook vervelend van het hooi.

Bedankt voor alle boilertips, ook die via pb, al dan niet per ongeluk :) Heel fijn! Heb het idee dat de winter best koud is dit jaar? Ik heb in elk geval kunnen concluderen dat het flink kan vriezen in de schuur (best open gebied). De opties lijken te zijn; ombouw maken om boiler, evt met vorstbeschermerkacheltje. Weet nog niet of ik dat doe, ik kan niks zelf en uitbesteden maakt het duur. Ik wilde iets simpels, maar dat is mislukt. Deze week maar overleggen met de electricien.

Een boer wil mijn land gebruiken op papier om mest kwijt te kunnen. Twijfel of ik dat moet doen, met alle onzekerheid die er politiek is en alle regels die er ook voor paarden steeds meer komen. Derogatie gaat er af dit jaar dacht ik, dan hebben veel boeren meer mest te veel. Ik kreeg al de indruk dat hij streng gecontroleerd werd. Krijg wel een vergoeding maar die kan ik via de loonwerker ook krijgen als ik hem mest laat rijden.