En jeetje Laurie wat een knappe merrie. Heel 'adelijk' is de associatie die ik krijg bij deze foto's.
DubbelFun
Geplaatst: 14-06-21 18:26
Heerlijk met de bek vol gras
Als ik de wei van de buren mag gebruiken denk ik aan schapennetten als omheining; houden de honden buiten en de shet binnen. Hopelijk vinden ze het gras lekker genoeg dat ik er ook geen stroom op hoef te zetten. Hebben jullie daar ervaring mee ?? Met metalen schapengaas zou ik het niet durven, dat is veel te scherp imo, maar deze kunststof netten lijken me wel veiliger.
Belker
Geplaatst: 14-06-21 18:29
Wat een knap paard Laurie, gave foto. Ah, toch dood, gelukkig gaan de anderen wel goe, Utopia. Chassey, je binnenbak is echt gaaf. Robijntjuh, sterkte met alle slangen en water geven.
Hier doen we niks. Paarden gaan zaterdag weg, lekker de wei op. Ik doe niks met deze hitte. Dat trekt mijn lijf niet.
Wat gaan jullie snel! Mooie binnenbak mooie paardenfoto`s vakantiehulp weet ik zo ook niet misschien op fb in een buurtgroep iets plaatsen? Ik ga dit jaar niet en normaal in de buurt zodat ik op en af kan rijden, zijn vooral de paarden en honden wat gedoe/ extra werk is
Dat zijn er heel veel, vooral als je ze binnen moet halen kan ik je vertellen Past eigenlijk ook net niet lekker binnen
We schatten dat dit ongeveer 1,3 ha is. Beetje lastig inschatten, want een deel was al wel begraasd, dus daar kwam niet zo heel veel van af als van de rest. Maar het was echt heel lang (denk wel een meter hoog) en gewoon heel veel. Vooral heel veel
Hoe gaan jullie eigenlijk om na ziekte met paarden weer aan het werk zetten?
Zondag dus koorts, 39.8, nu weer oke maar nog 4 dagen medicatie. Nou vind ik deze week met de temperaturen vrij helemaal geen probleem maar wanneer pak je het dan weer op
Was gelukkig niet zo warm als vorig jaar 2e snede, toen was het 35 graden... We kunnen inderdaad wel ff vooruit nu, hoop op nog een 2e snede waarmee we dan nog een beetje kunnen aanvullen en de rest mag dan met de boer mee
Jolijn ik vind dat ook lastig hoor, maar ik begin meestal weer op de dag dat ik ze echt goed vind ogen en dan met rustig wat aan de hand werken. En dan vanuit daar opbouwen zoals ze aangeven dat het kan
Dat was hier afgelopen dagen ook, maar nu niet. Waar hem dat in zit weet ik ook niet, want zó warm was het vannacht ook weer niet. Wel bewolkt, dus misschien dat dát iets doet.
Ik begin meestal weer met werken als ze een paar dagen stabiel zijn geweest. Dus geen koorts, goede eetlust (en klaar met medicatie afhankelijk van het soort medicatie) en geen verdere zieke indruk. Als ik er dan weer op zat keek ik naar wat het paard aangaf, was stappen voldoende dan bleef ik stappen en soms wat ander licht werk (draf, paar rondjes galop).
Maar goed laatst dus een van de paarden een kuur van twee weken voor luchtwegen maar hij was niet ziek, hij deed enkel zo nu en dan kuchen. Hem had ik dus aan de longe gelaten (want ik rijd nog steeds niet) en die ging zo uit zijn plaat dat hij zich wel goed moest voelen...
Ik lees verder nog over mooie hooiopbrengsten en binnenbakken die vorm beginnen te krijgen. Leuk om te lezen.
Naar de warmte kijk ik niet uit, ze voorspellen hier 34 graden en dat is echt niet te doen hier. Wel fijn dat het 's nachts nog enigszins afkoelt. En de regen voor donderdag is ook al weer verdampt.
Ik zou zeker wachten totdat de koortsremmers op zijn. Mocht ze dan toch eigenlijk wel nog een verhoging hebben die nu onderdrukt wordt door de koortsremmers dan zou je die nu eigenlijk missen.
Ja precies, dat is sowieso pas het weekend (na de hitte) dus dat was ook wel mijn plan inderdaad.
Ze knarst ook nog wel wat dus is nog lang niet fit. Maar ik heb dit nog nooit aan de hand gehad dus nog nooit over na hoeven denken
MarloesHJ
Geplaatst: 15-06-21 09:59
Herkenbaar! Het is ook al lang geleden dat ik een paard heb gehad die zo ziek was. *klopt af* Maar hij heeft een week van af en aan 40 graden koorts gehad en die is in mijn herinnering zeker een week of drie aan het herstellen geweest voordat ik er weer op ging.
Ja das bij ons natuurlijk ook een beste aanslag op ons lijf. We gaan het zien. Dan maar even lessen met Mo en de wedstrijd ambities toch even uitstellen