Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:30

Julez schreef:
ik betaal 345 euro per maand.
inclusief uitmesten, 2 x kuilgras (= standaard, meer keren mag ook) granenmix en biks, gratis meerijden in de lessen.
Ik heb verder de mogelijkheid om naar buiten te gaan (direct achtergelegen bos, daarachter duinen+strand) we hebben een hele grote buitenrijbaan, een overdekte buitenbak, en een binnenbak. maar het blijft natuurlijk wel een hoop geld. Verdrietig

HCW aan je beschrijving te zien? Helaas zijn de stallingen in de Randstad érg duur. Volgens mij kom je hier niet minder uit dan €200,- tenzij je op een weiland staat dan. Ik was vorige keer op Polaenerduin en daar was de stalling ook €340,-.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:50

Ik betaal (in Luxemburg) € 225 voor mijn paard. 3 keer per dag voer (ook verschillende voersoorten, afgestemd per paard), 2 keer per dag hooi, dagelijkse weidegang en een hele goede 20 x 60 buitenbak.
Ter vergelijking: op een andere stal hier in de buurt betaalt men € 380: stapmolen (niet overdekt), binnen en buitenbak, maar in de winter weinig tot geen weidegang.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 11:51

Wij betalen bij een particulier €100 per maand, maar wij moeten wel alles zelf doen. We hebben een weitje aan de stallen van ongeveer de grootte van een longeerbak.

Edit: Wij moet wel een kwartier lopen voordat we bij de manege zijn om te kunnen rijden Knipoog

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 14:39

bij ons kost het 190 in de maand voor een pony, incl in alle lessen meerijden en 4x per dag voeren, in de zomer 100 voor 24/7 in de wei, ook met meerijden in alle lessen.

Amoreno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 07:57

momenteel betaal ik voor mijn eigen stallen en land niks want ik heb de huur 2 jaar vooruit betaald Knipoog
allen hooi, stro en biks betaal ik momenteel..

Rocky123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:38

Ik betaal 255 euro per maand met alles er op en er aan, en een hele mooie binnenbak en 2 buitenbakken.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:45

Ik ben net verhuisd naar andere stal en betaal daar 250 euro. Dit inclusief mesten + losgooien van je paard uur per dag, 2x daags brok en hooi, binnenbak, paddock, weidegang (worden voor je buiten en weer binnen gehaald)

Op vorige stal betaalde ik 170 euro. Dit inclusief 2x daags brok en kuil, buitenbak, paddock, longeerbak, weidegang. (zelf mesten en paard van het land halen)

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 09:55

€225 voor mijn E-pony en dat is nog niet plus €9 voor het kastje. Voor onze Welsh €100 stalgeld en plus €7 voor het kastje

Daarbij word bij de E-Pony uitgemest, 2x biks, 2x hooi, en wij als pensionklanten hebben ook korting op de lessenkaarten. Dit alles is incl. binnenbak 20x40, buitenbak 20x60, stapmolen, weidegang 's zomers 24/7 buiten.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 10:58

150, voor ruime stallen, zomers (en soms s'winters) veel weidegang. Een verlichte buitenbak en kuil wordt gevoerd. Zelf stal uitmesten en verder bijvoeren.

ijong17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:05

Ik betaal 200 euro incl. stro (maar een dun laagje, ik betaal zelf nog x 10 euro extra omdat ik wil dat mijn stal GOED wordt opgestrooid), uitmesten en paard binnen en buiten zetten.

Gr. Ingrid

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:51

100 euro, inclusief voer en ik hoef er niet elke dag heen.. we hebben een soort van systeem gemaakt met wat andere mensen en om beurten verzorgen we de paarden. Lachen

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:04

Nu betalen we (met prijsverhoging voor duurder stro) €365 dacht ik...

2 binnenbanen, 1 buitenbak, molen, paddocks en natuurlijk met eten,stro ed Knipoog

jouri_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 19:06

ik betaal 250 per maand en daar zit alles bij zoals: stro, biks ,uitmesten als je wil brengen hun ze ook van het personeel naa de wei, stapmolen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:34

ik betaal:

50 Euro voor E-pony, 24/7 op de wei
20 Euro voor NMPRS, 24/7 op de wei
20 Euro voor Welsh A, 24/7 op de wei

= 90 euro in totaal

hier zit bij in:

onbeperkt hooi, van goede kwaliteit
gigantische weide die hoog ligt en dus altijd genoeg droge ruimte heeft, ook in natte perioden, waarin de paarden lopen in kuddeverband
buitenrijbak 40 x 20 met verlichting en pompsysteem voor natte perioden
kleine buitenbak (trainings/ longeerbak) 15 x 25 ongeveer met pompsysteem en verlichting
longeerring met verlichting
privé bosje voor uitstappen of een eenvoudig crossje
nette boxen met gebruik van stro, automatische drinkbakken (boxen gebruiken we alleen wanneer een paard na het rijden nog bezweet is bijvoorbeeld, of wanneer een paard ziek is)
ruime zadelkamer welke afgelsloten kan worden (alleen voor zadels en hoofdstellen)
ruime tuigkamer voor al het andere dan zadels en hoofdstellen
stalling voor mijn menwagen
goede uitrijmogelijkheden
gezellige woonkamer waar altijd wat lekkers te snoepen en drinken in huis is, en waarvan vrijwel onbeperkt gebruik gemaakt kan worden

en het belangrijkste: fijne, eerlijke omgang met alle paarden, gezellige sfeer, veel paardenkennis en -liefde, verzorging waarin kosten nog moeite gespaard worden om alles voor de paarden zo optimaal mogelijk te houden.
maw een topstalling, waar momenteel 27 paarden gestald staan, waarvan er 12 in de winter 's nachts op stal gaan. overdag en in de zomer lopen de paarden in kuddeverband, ze worden dan verdeeld over 5 kuddes.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:40

Ik betaal 190 euro per maand en ik heb eigen voer anders kost het 200 euries voor een pony

Wat krijg ik
3x per dag voer
3x per dag kuil
7x per week mesten en opstrooien

In de zomer worden ze op het land gezet en binnen gehaald als je niet komt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:45

@ merrieveulen; dit lijkt me geen commercieel gerunde stal, of doen jullie 'iets terug', in werk of zo? Echt een schijntje - ik heb het spul thuis maar voor dit soort bedragen wil ik ze wel wegbrengen!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:50

iid 20 euro per maand...goh dat is wel goedkoop kan die van mij gelijk daaar met pensioen.

Hij is tenslotte bijna 25 en ik zoek nog een adres (onee ik ga vanaf volgend jaar rustig rond kijken)

tornadogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 00:58

zo er zit nodal wat verschil in die prijzen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 01:02

Zo merrieveulen, dat is een mooi prijsje, voor wat je ervoor terug krijgt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 01:12

Vanaf morgen betaal ik 30 euro per maand aan stal en weidehuur voor 2 pony's en een paard. Daarvoor heb ik 1,5 ha. weide met schuilstal en 3 binnenboxen. Een grote hooizolder zit er ook bij en een grote ruimte voor mijn kast, voertonnen en de zadels etc. We rijden (gratis) in de bak bij de buren en je kunt hier lekker buitenrijden tussen akkers, boerderijen en in de bossen.
Ik regel wel zelf hooi en stro en voer natuurlijk, omdat ik daar als enige sta. Heb net de hooizolder weer volgegooid met hooi en stro, warmee ik de rest van de winter wel haal en ze weer fulltime naar buiten gaan. Was daarvoor 250 euro kwijt. Best te doen dus!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 01:26

Kendra schreef:
@ merrieveulen; dit lijkt me geen commercieel gerunde stal, of doen jullie 'iets terug', in werk of zo? Echt een schijntje - ik heb het spul thuis maar voor dit soort bedragen wil ik ze wel wegbrengen!

ja ziek he? in principe hoeven we er niets voor terug te doen, ik vind het zelf wel heerlijk om te klussen dus help ik met het bouwen van het nieuwe kippenhok of het fiksen van heiningen, schoonmaken etc. maar dat hoeft allemaal niet. alleen in de winter wordt er een takenverdeling gemaakt, wij voeren op dinsdag- en vrijdagavond, maar ook dat MOET niet, aangezien alleen de stalpaarden dan extra krijgen en onze paarden oneperkt voer ter beschikking hebben...
het is bij een oudere man, een echt paardenmens. heerlijke stalling, ik wil er voor geen goud meer weg. toen wij een plek zochten gingen we eerst hier kijken, ik kende de stalling niet echt, wist alleen waar het was. mijn oren klapperden toen ik hoorde wat het ging kosten, niet normaal! eerst wilde hij voor de twee kleine paardjes 25 euro in totaal, daar heb ik toen zelf 20 per pony van gemaakt, anders ga ik me nog schuldig voelen ook... meer wilde de stalhouder ook echt niet hebben, hij vindt goede omgang met de paarden en de sfeer op stal het belangrijkste.

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 07:47

Ik betaal eigenlijk niets. We zijn in de rijke omstandigheid dat we de paarden aan huis hebben.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 07:52

ik sta 5 minuten lopen van huis hie rin Den bosch. Ik betaal 62,50 euro (voor een paard)en daar zit in hooi stro brok, wordt buiten en binnen gezet enmesten moet jezelf doen. Gebruik van buitenbak enz zit er ook bij. De andere pesnionklanten betalen 125 euro incl hooi stro, weidegang en bak exclusief brok en mesten. Alleen weidegang inlcusief hooi is 75 euro

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:39

135 p/m. binnenbak+buitenbak hooi en vlas.
veel weiland. alleen voer zelf betalen.
Kleinere ponys tot 148 betalen 125 p/m.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:49

Paardenbox + 1 les per week (per maand) € 365,-
Paardenbox met buitenluik + 1 les per week (per maand) € 375,-
Ponybox + 1 les per week (per maand) € 330,-

Bloos