Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:56

Hier ook alweer even regen, helaas. Het is te donker om te zien hoe nat het is.
Aaf wilde al 2 dagen achter elkaar wandelen, dus dat hebben we gedaan. Vooral grasjes eten tijdens de wandeling wordt erg gewaardeerd. Ondertussen ging Fiesta volledig uit haar plaat en Johnny deed gezellig mee.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:06

Bak was weer bijna droog, dus het regent weer :+ hopeloos dit

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:59

Na een heerlijk weekend zon is dit weer ellendig zeg.
Fast forward naar de lente wat mij betreft :D

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:14

Maartje_M schreef:
Bak was weer bijna droog, dus het regent weer :+ hopeloos dit

Zo frustrerend |o voordeel van thuiswerken; ik heb gistermiddag in mn pauze en voor de regen nog lekker in mn eigen bak gelongeerd ~~}> eindelijk weer een keer!
En nu kunnen we weeeeerrrr zwemmen %)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:18

Zo heb ik gister tijdens de lunch even met m’n jonkie gewandeld. Was echt heerlijk weer!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:21

Ik heb een weekendje weg geboekt, 45 min afstand zodat ik in nood alsnog naar huis kan maar nu heb ik 2 halve dagen en een weekend hulp nodig. Paarden valt mee, hooinet erin en misschien mest opruimen maar de honden moet 3 eer per dag iemand voor komen.
nu heb ik verschillende mensen in gedachten die ik kan vragen maar twijfel, schuin overburen hebben veel tijd en geld nodig maar minder ervaring met paarden, overburen ervaring met paarden maar wil niet teveel tijd van hun vragen, nieuwe eigenaar van de shet maar die wonen op 5 min afstand en moeten dan 3 keer per dag komen.
Zou ik 1 iemand vragen of de "taken" verdelen
In principe kan ik voor bijna alle dagen hooinetten vullen en evt 6 hooinetten bijkopen, dan is het alleen hooinet erin klikken, honden los laten rennen in de tijd dat ze bezig zijn en als ze willen mest opruimen, 3 dagen laten liggen is ook geen ramp.
Wat vind ik vervelend om hulp te vragen, terwijl ik het zelf waarschijnlijk geen probleem zou vinden

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:05

Als de overburen jou een goed gevoel geven zou ik die voor de honden vragen. Zeker omdat je schrijft dat ze tijd hebben en geld goed kunnen gebruiken. Je zou eens met ze kunnen oefenen met de paarden als ze dat ook willen doen. En dan iemand achter de hand voor de paarden voor als het niet lukt / die een keertje per dag wil kijken of het goed met ze gaat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:10

Hier ook weer een paar plassen, maar nog net te ondiep om de pomp in te zetten. Hopelijk wordt het snel droog en zakken die ook weer snel de grond in.
Maar wel in de tent gevoerd mét jasjes aan :)

@lyn: wat Rover zegt klinkt als een goede oplossing.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:11

Hier staat alles weeral blank en ik zie zo enorm op tegen de storm morgen en overmorgen :( :( :(

Op zulke dagen zou ik in een rijtjeshuis willen wonen :')

Dat je kunt zeuren dat je schutting omgewaaid is en een bloempotje kapot gevallen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:16

Hier nog geen plassen, maar de storm zie ik ook tegenop.
We wonen echt midden in het veld, niets houd de wind tegen.

Lynn
Die op 5 minuten afstand is toch ook wel te doen?
Ik heb jaren voor mensen op 5 minuten afstand hun paarden en honden gedaan.
Dat was goed te doen.
En ze kunnen natuurlijk ook nee zeggen. :)

Stal mesten hoefde ik niet van die mensen, maar deed het altijd wel.
De honden liepen los op het erf en dan was ik anders niets aan het doen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:18

Kiek ik kan waarschijnlijk ook hoor :) Ik kan best een keer per dag naar de paarden komen en de hooinetten geven, mest ruimen en controleren hoe het met ze gaat. Dat is dan ook voor de knorries en tokkies. 3x per dagen even die kant op is wat veel maar kan best een keer per dag gaan. Maar de honden kunnen dan ook wel naar buiten als ik er ben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:18

@dais: Of het hele dak waait er af https://www.youtube.com/watch?v=eIAd3-dkq-U

Wij hebben gister net een stuk uit een hazelaar gesnoeid (wegens schaduw op de zonnepanelen), maar ik vrees dat dat ook niet echt veilig ligt nu.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 10:48

Pfff hier ook alweer veel regen, de paddock was net een beetje droog, met de nadruk op was :\

@Lynn: ik zou de dagen verdelen, doen we hier ook. Bv de ene dag een vriendin en de andere dag mijn vader. Dan wordt het ook geen te grote belasting voor de babysitters. Moeten ze 3 x per dag komen voor de honden? Dan is het evt ook nog een optie de honden bij iemand in huis te laten logeren of op pension? Dan hoeven ze voor de rest nog maar 1 x per dag te komen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:58

Hier ook drama met regen en alles staat weer blank. Gelukkig blijft er tot zover 1 plek droog en kunnen ze dus droog staan.

Ben er zoooo klaar mee. Hoop echt dat we dan ook alle regen voor het voorjaar hebben gehad :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:12

Kijk maar niet naar de voorspellingen van volgende week dan :+

Ik ben er ook wel klaar mee. We willen aan de slag en dat gaat nu gewoon niet. Ik zie mezelf ook nog niet in maart inzaaien zo.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:14

Hier ook weer alles nat. Ik hoop echt dat dit de laatste week/weken is en dat het dan beter wordt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 11:29

Robijntjah schreef:
Kijk maar niet naar de voorspellingen van volgende week dan :+

Ik ben er ook wel klaar mee. We willen aan de slag en dat gaat nu gewoon niet. Ik zie mezelf ook nog niet in maart inzaaien zo.

Hier wel al wat plekjes ingezaaid. Tegen beter weten in :+ maar ondanks het rotweer is het hier wel constant boven tien graden, dus in theorie zou het gras moeten groeien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:29

Ik durf het nog niet aan. Ben bang dat alles weg spoelt :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:31

Vanaf volgende week dinsdag word het lente :D
Tenminste als buienradar de voorspelling niet veranderd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:35

Hier zag ik ook dat vanaf aankomende week het volgens het weerbericht stabieler wordt. In elk geval niet meer elke dag continue regen.
Gisteravond met binnenzetten was het bij ons nog droog en voor het eerst in maanden een paar stukjes droge rubbermat gezien. (Liggen bij de ingang van de wei). Vanochtend ging ik de paarden weer buitenzetten in de regen en je zag de grote van mij echt zo kijken naar de grond van: het is nat, dit meen je toch niet, het is alweer nat. Ik maar gezegd dat ik er niets aan kan doen en dat hij toch echt naar buiten moest.
De IJslander staat ook met een deken op vandaag omdat de zadelmaker komt (staat deze winter eigenlijk zonder), en ik kan ze niet eerder binnen halen want ik moet gewoon werken. En nat zadelcontrole wordt het ook niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:57

joyce83 schreef:
Kiek ik kan waarschijnlijk ook hoor :) Ik kan best een keer per dag naar de paarden komen en de hooinetten geven, mest ruimen en controleren hoe het met ze gaat. Dat is dan ook voor de knorries en tokkies. 3x per dagen even die kant op is wat veel maar kan best een keer per dag gaan. Maar de honden kunnen dan ook wel naar buiten als ik er ben.

*\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:07

Ik heb net de regendekens maar af gedaan, want ze stonden er beide onder te zweten. Boon heeft nu wel haar schoonhouddekentje nog op, maar die is veel lichter.
Mijn mestwateroverloopputje stond wel op standje max, dus die heb ik ook maar leeg geschept en Boon dacht dat het al Pasen was en had al haar 'eieren' verstopt in de hoeken onder de houtkrul.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:08

Hier is het van zo`n miezelregen, er staan er 2 heel zielig mij aan te kijken nu

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:29

Ik ga straks het tuinsetje achter maar even veilig stellen voor de wind de boel weer gaat verspreiden.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 12:33

Helaas had ik het weerbericht al gezien. De mannen vinden er maar weinig aan maar hoop ze toch vandaag eventjes buiten te hebben. Morgen en vrijdag worden volgens mij helemaal drama.

Ergens ben ik wel “blij” dat het deze week slecht is en volgende week hopelijk weer goed. Dan moeten beide mannen naar de kliniek en we zijn best even onderweg met de trailer.