Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:41

DubbelFun schreef:
Cuties... :D
Hadden ze het hier al achter de rug ?? Ze zitten zo rustig.

Ja het was al achter de rug hier _/-\o_

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:49

Dat bericht over die trailers is spam. :=

Wendely, ahh wat een mooierds zijn het ook. Ze zitten er inderdaad wel ontspannen bij.

Akshay, ja haha.

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:53

Heerlijk die main coon katten, ik heb ook van die relaxte katten, zo fijn!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:02

Akshay schreef:
-O- deze halve ging al terug zitten zoeken wat ze gemist had :Y)
Lol :)

@wendely: je zou verwachten dat ze terug het mandje in schieten en er voorlopig niet meer uit zouden komen :D

Wilmamarjon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:04

Hoera. Ik heb de paardjes toch nog een paar uur buiten kunnen laten lopen. Mijn man had een slim idee en heeft een andere toegang gemaakt tot een kampje gras, dat eigenlijk op het voorjaar ligt te wachten. Nu het bevroren is, gaat dat niet stuk en dat is niet zo hobbelig en zonder gaten. Door de andere toegang konden ze er veilig komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:12

Dat vonden ze vast wel even fijn :)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:40

DubbelFun schreef:
@DP: daar kan ik me wel iets bij voorstellen hoor. Ik ben als kind eens gebeten door een zwarte newfoundlander en heb nog steeds iets tegen dat ras en zwarte honden in het algemeen.
En of de duvel er mee speelt... als ik op de hei een probleem heb met een loslopende hond is het áltijd iets wat in die categorie valt.

Als je daar van af wil heb ik zwarte knuffel Daran in de aanbieding om je iets anders te laten zien dan wat er in je hoofd zit. Hij is niks anders dan liefde.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:20

DubbelFun schreef:
Miezertje viel mee en de bak was ook nog mooi vlak, dus weinig te harken.
Peps is gek op wortels, maar niet uit paarse handen 8-) Hoodies zijn ook al niet zijn ding :)

@DP: ik vroeg me al hetzelfde af, dus [ Afbeelding ]

Mijn ruin moest wennen aan regenpakken, mijn merrie snapte een cowboyhoed niet.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:40

Die van mij hebben serieuze issues met me als ik een heksenhoed op heb -O-

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:42

Heerlijk die plaatjes met die kip en kat <3
Met mn merrie ooit eens bij iemand aan huis gestaan en die kat kwam ook altijd op haar liggen. Zo aandoenlijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:40

Foreverkliek schreef:

:Y)
Onze asiel-klant Bullmastiff had vorig voorjaar een ernstig probleem met mij in petticoat :')
Hij had het echt even niet meer op me.

Net even gestapt op Dids. Even voelen of het in mijn kop ook nog goed ging na zaterdag. Maar dat is gelukkig wel.
Dit was volgens mij pas mijn eerste val in de rijbak. Alle andere keren ben ik er buiten af gegaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:49

Foreverkliek schreef:

Geef ze eens ongelijk :D

@Akshay: gelukkig kun je je er snel overheen zetten. Wat dat betreft gaan de jaren wel tellen merk ik. Het idee dat ik er buiten af zal vallen in Corona-tijd doet mijn rijzin ook geen goed.
Al kun je er dan nog beter in de bak afvallen als ergens buiten.

Geven jullie ook altijd je route door aan een huisgenoot, of heb je zo'n app dat ze je kunnen vinden ??

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:51

Ik geef door hoe lang ik verwacht weg te zijn en deel mijn locatie in whatsapp. Ook hebben beide paarden een tag aan hun zadel met het telefoonnummer van mij en mijn vriend erop.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:54

Ik geef het inderdaad altijd door. Zet live locatie delen aan in Whatsapp én geef aan hoe laat ik denk terug te zijn en dat ik dan een appje stuur mocht vriendlief niet thuis zijn.
Wél alleen als ik ga rijden. Als ik een ronde ga wandelen vertel ik alleen de route.
Maar ik ben een angstkonijn wat dat betreft.
Ik was ook blij verrast dat het me "zo weinig deed" nu, al komt dat waarschijnlijk omdat het een te verklaren actie was.

Overigens heb ik voor beide ook een gegevenstag gemaakt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:14

Om eerlijk te zijn doe ik dat soort dingen niet. Ik heb mijn telefoon wel bij me en een label aan het zadel hangen. Dat is het.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:26

Ik had altijd endomondo dus was volgbaar.
Nu rijd ik nooit meer dus mijn man is ook niet meer ongerust :(:) .

Ik kreeg vandaag bericht van de gemeente dat ik waarschijnlijk geen vergunning krijg voor een schuilstal omdat we al meer dan 60m2 aan bijgebouwen hebben (uhh, ja 600m2 ofzo, maar allemaal onbruikbaar helaas) en om de verstening in het buitengebied tegen te gaan.

Dat laatste is echt belachelijk als je bedenkt dat er een heel park ( 450 woningen, een jachthaven, een golfbaan en een hotel) in onze voortuin gebouwd gaan worden!!!

Echt stom dit -O-

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:31

Ik ben wel eens stokkreupel naar huis gestrompeld na een val in het bos. Paard ging rechts van de boom waar ik links wilde op een soort van verhoogd paadje naast een modderig stuk. Helaas hing net daar een tak waar het paard precies onderdoor kon en ik niet. Werd zo achterover van het paard geveegd (paard schrok zich de blubber toen hij weerstand voelde) en toen viel ik met mijn rug op een boomstam. Duurde even voordat ik weer zuurstof had en kon nadenken. :+ Gelukkig paard nog ergens gevonden. Hoofdstel stuk, beugelriem kwijt. Ik heb nog geprobeerd om wat mensen te bellen om me op te pikken, maar ik kreeg niemand te pakken, dus dat werden lange kilometers... Ik ben na die val een hele tijd bij de fysio geweest, want mijn eens gebroken rug vond het niet meer leuk.

Ben verder nog niet echt wijzer geworden, want ik rijd zonder label, zonder ICE contact, zonder trackingapp, wat dan ook.

Dais, dat is enorm balen... Valt er geen bebouwing te 'ruilen'? Iets afbreken en stal bouwen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:35

Na een koprol in de bak met galopperen app ik mijn vriend altijd dat ik ga rijden en app ik ook weer dat ik op de grond sta.
Eigenlijk ook best raar. Want mijn hersenletsel heb ik op de grond in de wei opgelopen. Heb sindsdien wel altijd gsm op zak bij de paarden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:38

ik baal ook dat endomondo weg is, de app die ik nu gebruik vind ik niet zo fijn en is niet te volgen

Ik ben meestal met meerdere weg en als ik alleen rij geef ik het aan dat ik weg bent en heb mijn man en mijn tel nr op zijn tag wat aan het hoofdstel hangt, ik ben niet volgbaar wel altijd een gsm bij maar ja, als ik bewusteloos lig of geen bereik heb schiet ik daar niet veel mee op

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:42

Ik heb ook een tag, aan het zadel, want een hoofdstel valt er makkelijker af.
Ik wil nog bij laten maken, want met wandelen pak ik tegenwoordig hun stalhalsters ipv touwhalsters, en die hebben geen tag.

Ik gebruikte altijd endomondo, maar ja... nu Adidas Running aan het testen, daarop kun je ook elkaar volgen / tracken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:48

Ik rij meestal met iemand samen. Als ik alleen ga is dat het zandpad op en neer met de paard en hond. Daar zijn ook veel fietsers en wandelaard. Mijn rijmaatje is nu op equilab vrienden. Dus dan kun je ekkaar volgen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:49

Ik heb nog geen alternatief gevonden wat net zo goed was als endomondo. Ik gebruik nu mapmyrun, maar alleen om te wandelen want ik rijd dus niet meer.

Lorette, we hebben veel te veel bebouwing daarvoor helaas. Ik zou met liefde 2 schuren afbreken maar dat is kostentechnisch niet te betalen en dan zouden we nog altijd ruim 300m2 teveel aan bebouwing hebben want de nieuwe schuur laten we sowieso staan. We hebben gewoon veel schuren/bebouwing waar we niks mee doen, maar die ook niet geschikt zijn voor de paarden en te duur zijn om aan te passen of te slopen. Dus ze staan er nu gewoon te staan als windschermen... en de nieuwe schuur is voor mijn man. We wilden allebei onze hobby's aan huis. Ik heb eigenlijk 90% van het perceel in beslag genomen voor mijn paarden dus die ene schuur mag ik niet verpaarden van mezelf en wordt echt zijn hobby schuur. Maargoed, die had ook volstaan als hij 1/4de zo groot was. Echt luxe problemen dit, I know :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:59

Ik stuur als ik alleen ga altijd mijn locatie en de dames die hier nu staan ook.

Zadeltag ga ik morgen bestellen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:03

Ik moet dat ook echt gaan doen... := Hier ook niks als ik op pad ga.. behalve dat we vaak samen rijden en hij wel weet wat m'n favoriete routes zijn :P

Rot dat je hersenletsel op de wei hebt opgelopen DuoPenotti.. mag ik vragen hoe?

Wat een nare val Lorette... :oo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:05

Als ik alleen ben stuur ik wanneer ik begin en wanneer ik stop. :) ook in de bak kan het nl best mis gaan. Heb nog niet zo lang geleden mijn man moeten bellen omdat Sam half over me heen gerolt was. En dat was niet mijn zorg. Wel dat hij bloedde aan zijn mond en ik niet meteen op geraakte om hem na te kijken. _O- (hij bleek een mini snee in zijn lip te hebben, ik een breuk in mijn kuitbeen, een gekneusde onderrug en schouder en een tweetal ribben die gebroken waren bleek later op de RX’en. :=

Mijn man is nog een tijd boos geweest dat ik me zorgen maakte om die stomme knol zijn lip. _O-

Dus ik stuur altijd als ik ga rijden, hoort hij na een uur niks van me stuurt hij en aks ik dan niet terug stuur belt hij. Neem ik dan niet op is de afspraak dat hij mijn moeder of zijn broer langs stuurt. Maar dat is nog nooit gebeurt gelukkig.