Ervaring mud control platen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 12:25

Ja ik dacht misschien is mijn mail niet goed aangekomen of in de spam (hoewel er daarvoor natuurlijk ook al mail contact was ivm offerte) en ik heb dinsdag en woensdag een paar keer geprobeerd te bellen maar er wordt gewoon niet opgenomen. Nu is er in Duitsland een feestdag dus zullen ze gesloten zijn. Maar m'n vriend zei ook al maandag even proberen met een ander telefoonnummer te bellen. Wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben. Ik weet nu niet of de bestelling in gang gezet is of niet. En weet nu ook niet of ik het even moet afwachten omdat hij de bestelling voor mij al heeft gedaan of toch ergens anders bestellen.

Cemlys

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 12:38

Ik denk dat het gewoon met die feestdag te maken heeft.
Mudcontrol kan wel zeggen dat het niet goedkoper maar in heel duitsland is het gewoon goedkoper.
Over ziehner nooit wat slechts gehoord, dus komt vast goed.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:02

Ja maar die feestdagen zijn gisteren en vandaag..(donderdag vrijdag) dus zeg dan niet vorige week vrijdag dat op maandag de bestelling in orde wordt gemaakt. Die maandag, dinsdag, woensdag dat ik geen contact kreeg waren zo ver ik weet geen feestdagen.
Ik hoop dat het nog binnen die 3 weken in orde komt, even maandag afwachten. Maar komt nu als het goed is even wat drogere periode dus hoop heel erg dat het er dan in kan. Zit zelf met m'n gezondheid te rommelen en de 22e weer naar het ziekenhuis dus wilde het heel graag voor die tijd voor elkaar hebben.

Bij mud control zeiden ze eerst dat ze onder de offerte gingen zitten en later dat ze het voor dezelfde prijs konden leveren. Maar dan wilden ze wel een naam en kopie offerte van dat aanbod want volgens hun mochten ze die prijs niet zo laag doen van de leverancier. Deden beetje narrig daar over. Ik heb naar hun geen naam genoemd alleen dat ik elders aan een betere prijs kon bestellen maar werden beetje drammerig naar een naam.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:50

Vervelend dat het zo loopt.
Hier altijd snel geleverd.
Heb nu ook net 2 paletten op de hof staan.
En 5 ton zand.

Heb wel een bezigheid de komende dagen :') .

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:00

Met zoveel positieve ervaringen zal het wel goedkomen dan. Maar ff de balen van die onduidelijkheid. Ga maandag weer even bellen.

Haha ja het zal wel een klusje zijn! Bij ons is het echt al een bagger bende dus kijk er naar uit om ze te ontvangen en leggen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 00:33

Ziehner is 100% betrouwbaar. Gewoon even achteraan bellen of mailen.

Die praktijken van MudControl herken ik, deden ze bij mij ook. Ik vond het eerlijk gezegd best achterbaks zakendoen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 08:01

Zoals gezegd heb ik gemaild en diverse keren gebeld en krijg ik geen contact nu sinds 8 dagen.

Dat vind ik van mud control inderdaad ook, geen fijn gevoel bij. Heb ook heel bewust alleen gezegd dat ik "ergens anders" voordeliger kan bestellen en geen naam genoemd. Daarop begon het pushen voor een naam. Maar als ziehner echt niet meer gaat reageren moet ik toch iets anders. Ik wacht maandag nog even af, dan bel en mail ik nog een keer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 15:48

Sagustu in Duitsland is ook een prima adres.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:24

Net een mail ontvangen met de factuur. Week later dan afgesproken. En levering dus ook een week opgeschoven. Dat is voor mij door omstandigheden wel een probleem. Telefoon wordt nog altijd niet opgenomen dus nu weer een mail gestuurd en de situatie uitgelegd.
Edit: Via de mail nu wel een snelle reactie en het gaat op tijd geleverd worden *\o/*

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:14

Gelukkig Wendy.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:24

Afbeelding

Afbeelding

Hier net een doorgang drooggelegd.
Laag zand eronder om gelijk te trekken en dun laagje zand er op om te voegen.
Moet ook nog rond de stal doen. Ga de doorgang misschien uitbreiden als ik er over heb.

Fijn dat er nu schot in de zaak zit Wendy.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:10

Ja hele opluchting dat er gereageerd is! :j

Oh wat fijn zo bij die doorgang! Ziet er goed uit :j

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 08:50

Ik moet mijn man nog zover krijgen.... ben er wel uit dat het mudcontrol gaat worden. Dit geeft het minste werk qua klaarmaken. Wil dan wel door een graafmachine de ondergrond recht laten maken, dan tegels erop en dan vullen met aarde.

Nu is het nog te doen, maar zodra het een paar dagen gaat regenen dan wordt het lastiger.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:38

ik zou niet vullen met aarde, maar gewoon met zand. Dat blijft toch wel droger/steviger en geeft niet als het in de hoeven komt. Aarde is toch slijmeriger en gladder.
Of gewoon effen maken, dun laagje zand erop en de panelen daarop, opvullen is op zich niet perse nodig.

Doe er ook niet teveel zand op, ik heb een dikkere laag genomen zodat het goed kan inklinken, maar er blijven plassen opstaan, als ik het geweten had had ik enkel de gaatjes opgevuld en de bovenkant gewoon "plaat" gelaten, dan staan ze droger op het verharde.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:53

Nou hier weer even een update na alle communicatie perikelen. Er was toegezegd dat het echt uiterlijk deze week geleverd ging worden. En ik zou een paar dagen vantevoren de exacte leverdatum krijgen en dan vantevoren gebeld worden met een tijd. Gisterochtend een mailtje eraan gewaagd naar meneer ziehner of de leverdatum inmiddels al bekend was. Geen reactie op ontvangen. Telefoon werd ook wederom niet opgenomen. Later op de dag werd ik gebeld door de vervoerder dat het volgende week geleverd wordt. Ik was er zo klaar mee heb gezegd dat als het deze week niet kwam ik ze niet meer hoefde, dat ziehner niet reageert op mail en de telefoon niet opneemt en dat ik er wel een beetje klaar mee was. Aardige man en hij ging proberen ziehner te bellen en het te regelen. Bij mij nam ie dus niet op, bij hem blijkbaar wel want 2 uurtjes later belde hij terug dat ze zaterdag komen leveren. Echt heel blij mee dat deze man er achteraan is gegaan want dat ik zelf geen contact krijg steeds terwijl het om zoveel geld gaat wordt ik wel een beetje nerveus van.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:57

Ziehner kan ze wel klaar hebben staan maar hij blijft afhankelijk van transport, is hier ook vaak zo. Transporteur moet het inboeken en soms dan is het hier al opgehaald.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:39

Cemlys schreef:
Ziehner kan ze wel klaar hebben staan maar hij blijft afhankelijk van transport, is hier ook vaak zo. Transporteur moet het inboeken en soms dan is het hier al opgehaald.

Dat stukje snap ik wel. Maar dat ie vanaf dat ik besteld heb de telefoon niet meer opneemt, niet terugbelt en niet op mijn mail reageert vind ik niet netjes.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:54

Kan natuurlijk tal van redenen hebben die legitiem zijn.
Bij ons ging het wat mis in de communicatie met de transporteur (die was het vergeten). Maar dat is keurig opgelost met een fijn contact met Ziehner zelf.
Ik kan ze echt van harte aanbevelen. Dus hang in there, Wendy15, het zit goed. Al snap ik dat onverhoopte vertraging wel frustrerend is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:58

Ik zag dat er in België een nieuwe leverancier zit van modderplaten. Eki cobs platen en bedrijf heet equitino bv. Benieuwd of er al ervaringen zijn. Nog niet naar de prijs gekeken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:30

Prijs zit iets goedkoper dan mudcontrol. De oppervlaktes per plaat zijn groter, wat misschien nog minder kans op verzakken geeft maar mss minder flexibel is op oppervlaktes die niet gelijk zijn. Eerste indruk ziet er wel goed uit.

Edit: 920 euro per 30 m² = 30.66 /m²
vanaf 8 palletten 823.36 euro per pallet van 30 m² = 27.44

Incl btw, excl levering.

35 m² = 1073 € VS Mudcontrol = 1228.15 €

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:34

De platen ontvangen! Helemaal blij. Er ligt al anderhalve pallet in en pony's staan er al meteen graag op :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:16

Super! Als de ondergrond redelijk goed is gaat het leggen lekker snel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 17:53

En met het natte weer komende tijd zullen de paarden je dankbaar zijn, hier hebben ze vandaag nog in de oude paddock gestaan maar ik denk als het komende week blijft regenen ze dan weer op de platen paddock gaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:27

De ondergrond zakte je tot over de enkels weg in de modder := beetje vlak gemaakt en erop gelegd. Ben benieuwd of het nog veel gaat verzakken of dat dat wel meevalt. Hadden het afgelopen zomer al willen aanpakken maar ivm gezondheid is dat niet gelukt. Anders na de winter nog weer even ermee aan de slag, maar voor nu al echt heel erg blij ermee.
Ze hebben een schuilstalletje en daar omheen is een stukje bestraat. En dan nu buitenom al deels een pad met rond de waterbak wat breder. Staat nog anderhalve pallet dus gaan het nog verder rondom laten lopen, maar ben al heel blij en opgelucht dat dit ligt. Kunnen nu zelf makkelijk met de kruiwagen naar het stalletje om hooi te geven en de pony's kunnen zonder natte voeten naar de waterbak en hebben zo een loopje want anders bleven ze toch veel rond het stalletje staan teuten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 18:39

oh wat nat al, dan snap ik het helemaal. Hier klei en daar zijn ze nu al een week vanaf, anders lopen ze ook alles kapot, maar is echt spekglad die bovenlaag dan.