Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kymalin schreef:Precies. En waarom gaat zo iemand dan kapot? Omdat er een paar dromers zijn die denken de natuur te kunnen herstellen in een klein overbevolkt landje
tienus63 schreef:Nationaal park de hoge Veluwe is inmiddels hermetisch afgesloten om komst van de wolf in dat park te bemoeilijken.
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/nati ... kVeT9Omzhg
Vraag me af of dat wolvennest omgeving Kootwijk dan zich dan net buiten de hekken van het nationale park bevindt.
Loretta schreef:Kymalin schreef:Precies. En waarom gaat zo iemand dan kapot? Omdat er een paar dromers zijn die denken de natuur te kunnen herstellen in een klein overbevolkt landje
Die dromers veroorzaken alleen maar een hoop problemen. Het moet eerst gigantisch uit de hand lopen en dan pas kan het gezonde verstand weer zegevieren. Tot die tijd zullen er zeer veel schapen, koeien, veulens, paarden, honden en katten sterven. Ook zullen er zeer veel boeren failliet gaan en zullen er een hoop dieren die bij onze postzegelnatuur horen bijna verdwijnen. Al met al wat ik dus als een carastrofe benoem.
Als particuliere paardeneigenaar kan ik nog volledig tegen mijn wil mijn paard binnen zetten. Ook al is dat iets wat ik totaal niet wil want ik vind dat een paard 24/7 buiten hoort. Maar deze dromers dwingen je er uiteindelijk toe.
tienus63 schreef:Nationaal park de hoge Veluwe is inmiddels hermetisch afgesloten om komst van de wolf in dat park te bemoeilijken.
https://www.nd.nl/nieuws/nederland/nati ... kVeT9Omzhg
Vraag me af of dat wolvennest omgeving Kootwijk dan zich dan net buiten de hekken van het nationale park bevindt.
Kymalin schreef:nine1987 schreef:Mja.. Dus een van de weinige geschikte plekken waar de wolf zijn natuurlijke prooi kan vangen, wordt dus afgesloten.. Ben ik dan de enige die hier de ironie van inziet?
Nope. Was ook mijn gedachte maarja de wolf betaald niet voor het jagen en de poelier wel
aadburg schreef:Waren het maar een paar dromers, rewilding Europa is een club die je niet moet onderschatten. Die zijn goed gefinancierd en zitten overal aan tafel, lees het stuk maar eens onder de link die ik hierboven in een post heb gezet.
Kymalin schreef:nine1987 schreef:Ik denk dan vast te kort door de bocht als ik zeg: jammer voor die poelier/jager etc?
Nouja die beesten staan ook achter hekken en kunnen geen kant op dus dat wordt 1 grote slachtpartij denk ik? Ook niet fair naast alle ellende die zich daar al afspeelt.
Kymalin schreef:Sunny schreef:Mag je zo’n wolf eigenlijk doden wanneer hij je paard aanvalt? Of je kind?
Ik zou het me niet afvragen op zo'n moment. Maar aan de andere kant welke gemiddelde Nederlander heeft nou een wapen?
Kymalin schreef:Sunny schreef:Mag je zo’n wolf eigenlijk doden wanneer hij je paard aanvalt? Of je kind?
Ik zou het me niet afvragen op zo'n moment. Maar aan de andere kant welke gemiddelde Nederlander heeft nou een wapen?
Loretta schreef:Ik erger me ook meer en meer aan hun naieve volgelingen die zich voor hun karretje laten spannen en bij alles wat er met dieren gebeurt gelijk massaal staan te huilen over het dierenleed. In hun ogen is alles dierenleed. Zelfs paardrijden is in hun optiek een vorm van dierenleed. Ze zien dieren gelijk aan de mens. Maar ze zwijgen in alle talen over het dierenleed dat de wolf veroorzaakt. Een mens die een stukje vlees eet ook al is het biologisch en heeft het dier een levenlang in een weiland gelopen. Dan is die persoon voor hun een monster. Maar een wolf die een weiland in gaat en een hele kudde schapen op een afgrijselijke manier slacht dat moet wel kunnen.
Vanitas schreef:Loretta schreef:Ik erger me ook meer en meer aan hun naieve volgelingen die zich voor hun karretje laten spannen en bij alles wat er met dieren gebeurt gelijk massaal staan te huilen over het dierenleed. In hun ogen is alles dierenleed. Zelfs paardrijden is in hun optiek een vorm van dierenleed. Ze zien dieren gelijk aan de mens. Maar ze zwijgen in alle talen over het dierenleed dat de wolf veroorzaakt. Een mens die een stukje vlees eet ook al is het biologisch en heeft het dier een levenlang in een weiland gelopen. Dan is die persoon voor hun een monster. Maar een wolf die een weiland in gaat en een hele kudde schapen op een afgrijselijke manier slacht dat moet wel kunnen.
Ze zien dieren helemaal niet gelijk met de mens. Ze zien de mens volledig los van de natuur. Anders was het niet zo'n probleem om dieren op te eten en ze zonder pardon te doden wanneer ze een bedreiging zouden kunnen vormen voor ons. Dat doen andere diersoorten namelijk ook. De natuur is niet lief en elke diersoort is slechts geïnteresseerd in hun eigen voortbestaan.