keeyzie schreef:[ [url=m/SSWIUd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier afgelopen weekend 8 pakken voordroog laten komen van 350 per stuk.
Voorlopig kan ik wel vooruit. Eerder ging ik altijd kleine pakjes halen maar deze werden toch snel muf als ze wat langer onder het zeil lagen.
Geen idee of ik het hier de hele winter mee red dus kan goed dat ik alsnog kleine pakken bij ga halen mochten de grote pakken niet meer leverbaar zijn.
Duhelo: Vaak redden ze zich wel als de grond wat harder is hoor, moeten ze daar verplicht overheen?
Het pad naar achteren is bij mij vol modder, Hugo kijkt ook altijd bedenkelijk als hij in de ochtend via dat pad naar de wei moet waar ik gras heb bijgegeven.
Heb nu de wei aansluitend aan de verharding open gegooid. Zo kunnen ze in de nacht nog wat scharrelen en droog liggen omdat ze nu niet graag naar de stal gaan (via het pad).
In het voorjaar wil ik het pad gaan aanpakken en voorzien van wit zand zodat deze in de winter ook goed begaanbaar blijft.
Helaas wel, normaal had ik het afdak met aan de ene kant paddock en de andere kant weide, die kan ik apart afsluiten van elkaar.
Idee was dus om met vries een stuk weide open te zetten (die is dan nog hard en mooi vlak, en in gewone (natte) periodes de paddock.
Met dat ze nu nog niet samen kunnen heb ik de paddock in twee gedeeld, en heb ik afdak met ene kant paddock en andere kant weide (dus daar niet echt een probleem) en 2 de deel van de paddock is aan de box van de pre. Dus als ze naar achter willen moeten ze sowieso 20 m door(nu nog vrij mul) zand. Als dit natuurlijk in putten en hopen opvriest is dat niet ideaal.
Ik kan ev wel de box met kleine uitloop dan afsluiten en een stukje weide ernaast afsluiten, maar dat moet ik dan even bekijken ivm locatie kennel voor de hond die er nog moet komen.
ik moet ook nog uittesten of ik zelf de paddock met paard en eg kan slepen, maar dat moet dan kwa tijd ook nog zo uitkomen als ze plots dag op dag vorst uit geven.
Edit: ik ga trouwens ook geen balen hooi meer stockeren. Ik had een box dat ik telkens volstak met kleine baaltjes. Bij de eerste lichting waren de laatste beschimmeld (maar die lagen er wel al 3 maand), maar nu zijn we pas een week of drie ver en de bovenste en buitenste rijen ruiken ook niet superfris meer. Dus mijn hok is duidelijk te nat om langere tijd te stockeren.
Ik ga nu gewoon kijken of ik met de aanhanger er wekelijks kan ophalen, en zorg dat ik wat grote pakken voordroog liggen heb (voor als het eens vriest en ik niet met de aanhanger weg kan.)
De opslagstal zal ik ombouwen om mijn werkmateriaal te stockeren (en eventuele voorgevulde hooinetten), en misschien zet ik er wel een pallet die vrij staat van de randen met een 20 tal baaltjes op zodat ik daar ook een weekje mee kan depaneren, als er wind kan rond spelen blijven die dan mss wel goed.