gohya schreef:Ik hoorde dat het vanaf volgende week woensdag wisselvallig ging worden.
Weet je,ze veranderen steeds van weer.
Volgens mij verandert het juist helemaal niet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
herous schreef:Ben ik de enige die mijn paarden nu net niet op de weide kan zetten? Door het hoge fructaangehalte dat het gras momenteel heeft worden mijn ponies moddervet van dit ‘dor’ gras te eten. Bij eentje is het zo erg dat ze nu een dikke en harde nek heeft. Dus hier staan ze al een tijdje op de zandpaddock met hooi .
Olikea schreef:We moeten nog even doorbijten. Over 3 weken.. vanaf 21 augustus zou het weerbeeld zich weet moeten normaliseren. Is mij helemaal uitgelegd door een bevriend meteoroloog.
De neerslag komt terug. Wel zal het een poos nog warmer blijven omdat de zee en het land zo opgewarmd zijn.
herous schreef:Ben ik de enige die mijn paarden nu net niet op de weide kan zetten? Door het hoge fructaangehalte dat het gras momenteel heeft worden mijn ponies moddervet van dit ‘dor’ gras te eten. Bij eentje is het zo erg dat ze nu een dikke en harde nek heeft. Dus hier staan ze al een tijdje op de zandpaddock met hooi .
Polly schreef:Olikea schreef:We moeten nog even doorbijten. Over 3 weken.. vanaf 21 augustus zou het weerbeeld zich weet moeten normaliseren. Is mij helemaal uitgelegd door een bevriend meteoroloog.
De neerslag komt terug. Wel zal het een poos nog warmer blijven omdat de zee en het land zo opgewarmd zijn.
Ze kunnen het weer amper een week vooruit voorspellen dus dit soort voorspellingen neem ik met een grote zak zout.
superpony schreef:Op nieuws vertellen ze net dat ze de boeren toch wel pittig aanpakken bij illegaal sproeien. Echt belachelijk, want particulieren komen overal mee weg, die verbruiken tesamen toch ook echt flink veel water.
superpony schreef:Ja, dat snap ik. Maar als er nooit gecontroleerd wordt, trekken mensen zich ook nergens wat van aan. Als mensen weten dat er rondjes worden gereden om te kijken, zijn ze al een stuk voorzichtiger, want ze weten het dondersgoed.
Autowasstraten kunnen ook gewoon dicht en zo zijn er wel meer zaken zoals gemeente grasveldjes die amper nuttig zijn, behalve uiterlijk.
sassefras schreef:een beetje boer heeft een bron![]()
Grondwater
Indien uw perceel een groot oppervlak heeft van minimaal 6000m², dan kunt u er het beste voor kiezen een waterput te laten slaan. Deze investering verdient u op den duur terug, doordat u gaat besparen op uw rekening voor het water. Uw eigen waterput is duurzaam en wanneer u een sterke pomp plaatst kan deze een grote druk leveren.
superpony schreef:Ik geef een voorbeeld. Bij mn man op het werk hebben ze een eigen wasstraat. Geen idee hoe die aan water komen verder, maar draait wel elke dag.
Ook vandaag stonden veel mensen gewoon te sproeien en met name bij de dure wijken, staan alle automatische sproeiers gewoon aan.
Het gaat er ook om dat mensen prioriteiten horen te stellen. BOeren zorgen voor eten, dus dat is gewoon belangrijk. Zulke hoge boetes geven, terwijl je weet dat dan veel oogst verloren zal gaan, vind ik gewoon niet oke.
Als er echt tekort is, moet je allemaal inleveren. Ze zijn gewoon te laat begonnen met nadenken over het water tekort en maatregelen treffen. Wanneer er echt een groot tekort zou dreigen, kan alles schelen en moet je aan elk gebruik denken.