Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gekvanfleur schreef:Nogmaals, het gaat niet om die beweging. Het gaat erom dat dat gewoon werk is. Je zit erop of loopt ernaast en het paard heeft maar gewoon te doen wat jij wilt. Dat is andere beweging dan dat een paard doet in een weiland of op een (paardvriendelijke) paddock.
En als je echt niet kan snappen wat het verschil is tussen een paard in de stal en die in een weiland, vraag ik mij oprecht af of ik dat moet gaan uitleggen. Er hebben hier al zoveel mensen goed onderbouwde posts gegeven over het hoe en waarom en je weet het steeds zo aan te passen dat er wel weer een excuus komt. Ik vind het echt triets dat er dus mensen zijn die het niet eens uit domheid en onkunde doen, maar dat ze het voor zichzelf goedpraten.
Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
Om alleen al even een voorbeeld te nemen aan de foto's van het bokkend paardje. Die bewegingen die ze op de weide kunnen maken zijn onmogelijk in een stal/stapmolen/onder het zadel.
Ja, ze zullen vast af en toe een paar minuten staan te scharrelen zoals ze op stal ook doen. Maar ook het grazen wat ze grootste deel van de tijd doen zijn hele andere bewegingen dan die ze kunnen maken in een stal.
Ik word hier een beetje moe van, je stelt iedere keer dezelfde vraag en die word veelvoudig beantwoord maar toch beweer je dat er amper verschil zit tussen het weide scharrelen en het stal scharrelen. Wat wil je horen danzzz?
Nouvel schreef:Mara het is lastig om het perfect te krijgen, het zal altijd geven en nemen blijven ben ik bang, zeker als je afhankelijk bent van pensionstalling en ook nog in een lastige regio...
Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
Om alleen al even een voorbeeld te nemen aan de foto's van het bokkend paardje. Die bewegingen die ze op de weide kunnen maken zijn onmogelijk in een stal/stapmolen/onder het zadel.
Ja, ze zullen vast af en toe een paar minuten staan te scharrelen zoals ze op stal ook doen. Maar ook het grazen wat ze grootste deel van de tijd doen zijn hele andere bewegingen dan die ze kunnen maken in een stal.
Ik word hier een beetje moe van, je stelt iedere keer dezelfde vraag en die word veelvoudig beantwoord maar toch beweer je dat er amper verschil zit tussen het weide scharrelen en het stal scharrelen. Wat wil je horen danzzz?
Lieshorses schreef:Zeg nou eens eerlijk, vind je dat nou een echte vergelijking?danzzz schreef:
Stalluik en tralies, buitenlucht, dingen om je heen zien en contact met andere paarden.
Lieshorses schreef:Om mezelf nog maar even te quoten danzzz. Stal scharrelen is niet vergelijk baar met op de weide.Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
danzzz schreef:Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
Ik wil een steekhoudend argument horen, en die hoor ik tot nu toe niet. Ook dit is onzin want paarden kunnen bizarre capriolen uithalen onder het zadel, ook in de molen en ook aan het lijntje. Dat is op geen enkele manier slechts voorbehouden voor op het land staan, was dat maar zo.
danzzz schreef:Lieshorses schreef:Danzzz, meen je dit nou serieus.
nogmaals, waarom dan? Waarom is dat scharrelen anders? Op stal kunnen ze ook uren hooi eten, noem het grazen whatever. Nog steeds leg je het me niet uit waarom scharrelen op stal anders is dan scharrelen op het land
danzzz schreef:gekvanfleur schreef:Nogmaals, het gaat niet om die beweging. Het gaat erom dat dat gewoon werk is. Je zit erop of loopt ernaast en het paard heeft maar gewoon te doen wat jij wilt. Dat is andere beweging dan dat een paard doet in een weiland of op een (paardvriendelijke) paddock.
En als je echt niet kan snappen wat het verschil is tussen een paard in de stal en die in een weiland, vraag ik mij oprecht af of ik dat moet gaan uitleggen. Er hebben hier al zoveel mensen goed onderbouwde posts gegeven over het hoe en waarom en je weet het steeds zo aan te passen dat er wel weer een excuus komt. Ik vind het echt triets dat er dus mensen zijn die het niet eens uit domheid en onkunde doen, maar dat ze het voor zichzelf goedpraten.
nu moet ik wel de conclusie trekken dat je het niet uit kan leggen omdat er simpelweg geen verschil is. Komop ik doe ook mijn best om dingen zo duidelijk mogelijk uit te leggen en te onderbouwen. Ik wil graag van jou horen waarom scharrelen op stal, anders scharrelen is dan op het land of in de paddock. In mijn beleving is scharrelen scharrelen zeker als ze in ruime boxen staan