Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:38

Hier regent het alweer... en mijn bak is drijfnat (alweer...) en dat is jammer, anders had deze kleine man vandaag voor het eerst zijn benen mogen strekken in de bak: Afbeelding
Gisteravond geboren, en na heel hevig bloedverlies van mams lijkt nu alles goed te gaan.

Anke, veel plezier in Andalusie! En gefeliciteerd met je merrieveulen!

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:41

Geweldig Donja, gefeliciteerd! Hopelijk knapt moeder snel op :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:41

Wat een lange stelten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:04

Gefeliciteerd Donja!

En dank jullie wel allemaal! Voel mij gelijk jarig als ik hier bij zit te lezen... :))

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:05

Gefeliciteerd :D *\o/* Y)(^)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:12

Gefeliciteerd met de veulies!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:28

@donja; gefeliciteerd; jammer dat het te nat us, maar dan maar zo van genieten, hopelijk knapt moeders snel op.

@fabster; hier is dochter ook 11. Eerste pony voor haar derde verjaardag, hebben heerlijke buitenritten gemaakt, helaas kan ik nu niet meer en dochter durft niet meer; hoop dat dit nog ietwat gaat verbeteren, anders mennen; dat doet ze ook graag (ik heb een heel zwaar rijongeval gehad, vandaar haar angst en ik kan haar nu ook niet meer helpen met rijden, maar wie weet).

Ik moet ook wat kantoorklusjes gaan doen, zo geen zin in. Vandaag wel droog maar fris. Net wel met een vriendin, kids en roedel honden even wezen wandelen.

Afbeelding

Niet gevierd, maar we vonden dit wel geinig, hahaha.

Ik houd het niet zo goed bij, want jullie gaan hard en moet jullie nog beetje leren kennen

Iig wel netjes geregeld van de brievenbus

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:30

AbbyBlues schreef:
Kheb laatst een lesje grondwerken gedaan, was idd erg interessant! Alleen had ik niet echt een klik met de instructrice. Dus ben nog op zoek naar iemand die tevens rijles kan geven.

Misschien even opzoeken hoeveel km Havert-Selfkant(dl) bij jou vandaan is. Tot 10 km tel ik geen reiskosten vanaf de 10 km is het 0,25/km.
Les is 25,-/uur en 15,-/half uur.
Grondwerk, longeren, NHS, dressuur, mennen, Centered Riding etc.
Beste is les nemen van diverse lesgevers. Dan ontdek je zelf wie het beste bij jullie past.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:32

Leuk Lotte, vrijwel tegelijk geboren. Tegen middernacht onze Queeny!
Echt een joekel van een veulen, nog nooit zo'n grote van Thana gehad!

Ja kan nu echt genieten vd vakantie!
Ervoor eccht misselijk en buikpijn om haar zo hoogdragend achter te laten.
Ben wel bekaf. En dan nu 2400 km enkele reis!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:34

Heftig Manon. Wist niet dat je een rijdongeluk hebt gehad.
kan me voorstellen dat Connor erg geschrokken is. Ook niet meer op Liesje? Dat ging toen zo leuk!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:35

Happy Birthday to you Ohjajoh6!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:54

@anke; ja ohz; niet mijn eigen paard; omgeklapt (paard achteraf ook niet goed in het hoofd).
Nee, ze rijdt helemaal niet meer. Ik had dus net een paar maandjes mijn nieuwe merrie. 2014 en 2015 dus ongeluk; nu dus echt zwaar de pineut.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:00

Anke schreef:
AbbyBlues schreef:
Kheb laatst een lesje grondwerken gedaan, was idd erg interessant! Alleen had ik niet echt een klik met de instructrice. Dus ben nog op zoek naar iemand die tevens rijles kan geven.

Misschien even opzoeken hoeveel km Havert-Selfkant(dl) bij jou vandaan is. Tot 10 km tel ik geen reiskosten vanaf de 10 km is het 0,25/km.
Les is 25,-/uur en 15,-/half uur.
Grondwerk, longeren, NHS, dressuur, mennen, Centered Riding etc.
Beste is les nemen van diverse lesgevers. Dan ontdek je zelf wie het beste bij jullie past.

Stiekem mee aan het lezen natuurlijk, ik ga ook een bak regelen hoor ik wel :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:10

Jeetje Avaluna, wat erg moet dit zijn geweest, maar is die rolstoel voor jou en hopelijk tijdelijk?
Heel veel sterkte!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:23

Donja, gefeliciteerd!! Hopelijk is mams snel weer opgeknapt.

Leuke foto avaluna! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:34

O Jee, dat klinkt heftig, Avaluna! En zo jammer dat je dochter nu niet meer wil.
Mijn dochter is ook geen held. In de bak gaat wel, maar buiten is het spannend. Nou is haar pony vrij heet (ik vermoed dat er welsh in zit), die nog wel eens schrikt. Op zich niet heel erg, maar dochter raakt in paniek. En dan kun je niet meer nadenken, hè....

En dat gebeurde net ook. Heb haar syreng toegesproken (schrikken mag, maar in paniek raken niet. Dan kun je niks meer doen en lig je er straks naast. Dus schrikken en dan ga je iets ondernemen om je paard weer bij je te krijgen...). Dat kan ze wel, maar zo n eerste x is altijd weer moeilijk. Op mijn oudje kan ik makkelijk achterstevoren zitten. Op mijn merrie kan ik dat beter niet doen, want dan lig ik er zelf af. Maar goed. We gaan het de komende weken vaker doen. Kan ze dat weer goed oefenen en dan gaat dat weer beter.

Verder ging het best goed, vond ik. Jammer dat ze dat zelf niet vond en dus steeds luep te mopperen. Maar goed, ook dat wordt beter als we dat vaker doen. Komt allemaal goed. Duurt alleen even... :D
Hier dus mooi wel in een vette bui terecht gekomen. Die stond niet op de buienradar! Was echt koud!

Hier geen koningsdag gezien. Had er geen zin in met dat slechte weer. We hebben in plaats daarvan Netflix geinstalleerd en Back to the future 1&2 gekeken. Ook leuk en dochter kan inmiddels ook wat anders kijken dan alleen tekenfilms.

Gefeliciteerd met het veulen, Donja!

Hier is de paddock nog wel te doen. Wel veel natte plekken, maar ook droge, zodat ze kunnen rollen en liggen. Voer ze toch nog maar even op de bestrating.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:42

Heftig avaluna!

Hier is mijn paddock ook één grote modderbende. Hier moet de fjord trouwens altijd wijken voor mijn ruin. Het is in de loop der jaren wel iets minder geworden maar helemaal eruit heb ik het nooit gekregen. Zodra de ruin komt zorg ik meestal toch dat ik niet in de vluchteeg v mijn fjord ga staan

Allebei mijn zoontjes vinden niets aan paardrijden. De oudste is wat bang (het paard bij de c&a is the max) en de jongste constateerd iedere keer dat er geen wielen onder de paarden zitten. Conslusie: geen wielen=niet interessant.
ik vind het wel jammer maar zit er niet mee, ieder zijn hobby hé

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:49

Is ook zo, Zoefi. Moet zeggen dat het ook meer mijn honby is dan die van mijn dochter. Máárrrrr.... Zij wou graag een paard en ze heeft deze uitgekozen, dus dan mag ze er ook iets mee doen. Nu vindt zij WE heel leuk im te doen, maar de buitenritten ook wel. Als het maar lukt, wat zij wil. En tja, het is nou eenmaal geen fiets. Maar we hebben het andere ritje ook elke week gereden, tot ze zelfs in galop durfde. Dus ook hier wordt het weer veel oefenen op de nieuwe route. Dan vindt ze het ook weer leuk. De bak is nu wel te nat om WE te doen, dus dan wordt het buiten rijden.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:10

Gefeliciteerd Claudia Y)(^)

Gefeliciteerd Anke Y)(^)

Gefeliciteerd donja Y)(^)

Lekker makkelijk posten zo :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:13

Natalie36 schreef:
Gefeliciteerd Claudia Y)(^)

Gefeliciteerd Anke Y)(^)

Gefeliciteerd donja Y)(^)

Lekker makkelijk posten zo :P

voor mij geldt hetzelfde, zo is nog makkelijker :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 15:22

Ortlieb zadeltassen zien er fijn uit, maar de prijs is wat minder fijn := Stowaway net zo...
Misschien als ik iets vaker blijk te gaan. Die tip niet alleen met flap is wel goed!

Ik twijfel nu tussen BR:

Afbeelding

Of Barefoot:

Afbeelding

Ik ga naar de pensionstal rijden waar ik voorheen stond. Heb daar altijd met veel plezier gestaan, nog steeds contact met een vriendin/stalgenootje en staleigenaresse. De stal ligt lekker aan het bos met goede uitrijmogelijkheden. Het is 30 - 40 km van hier. Dus dan een dag heen, 1 - 2 dagen daar en een dag terug. Waarschijnlijk neemt vriendin die daar nog staat tent mee voor in de weide. Dus ik moet alleen wat kleding, toiletspullen en rommel voor mn paard mee. Misschien een slaapzak.

Antheman, ik zou kijken naar vlees en fruit, dat denk ik het duurste van de dag.

Denk dat ik de deken toch weer ga verkopen, hij blijkt ook niet helemaal heel, hij moet nog gewassen worden. Voor dat geld koop ik ook een die wel goed past en heel is....

Brave reuzen bij de smid Abby, fijn! Wat betreft dat gedrag onderling. Mijn jongste flikt dat dus ook bij mijn oudste. Zij was eerder van mij dus ik ben van haar. Vervelende voor mij is dat ik diep vanbinnen ook voorkeur voor haar heb, en paarden merken alles :+ Maar toch krijgt ze van mij een waarschuwing als ze lelijk wil gaan doen tegen Kyra. Meestal is het dan "ohja", maar zoniet dan ben ik sneller weg dan Kyra. Dus het levert haar niks op; vrouwtje is ook weg. Zodoende wordt/werd het gedrag rap minder gelukkig, al zal ze altijd de baas blijven en Kyra waarschuwen dat ze niet moet proberen vrouwtje af te pakken.

Gelukkig is Indy weer de oude!

Ik heb geen stroommeter. Nooit nodig ook eigenlijk. Ik kan meestal gewoon opening op de grond houden (of bij testen handvat enkel de haak van het handvat) en als hij tikt staat er goede stroom, anders niet. En anders heb ik een stukje lint/koord met handvat liggen. Handvat over de omheining en rest van het koord/lint op de grond, als hij dan tikt is het goed.

Niemand die hier mest in rolcontainer heeft? Dat lijkt me nog niet eens zo'n heel gek idee?

Pauline, idd met z'n allen op de wei. Anders mochten/konden ze niet meer op het gras, en in hun eigen stuk kunnen ze weer zwemmen. Vannacht lagen ze wel gewoon samen, gek he, dat Lola niet van haar hoest af komt? :roll: Stoute Malibu := Slaapprobleem weer terug?

Iedereen hier E rijbewijs en dikke auto? Ik heb mn B niet eens :o
In mijn dromen zweer ik bij de Ifor Williams :$ .

De fokker van Kyra heeft ook een vrachtwagentje, maar mag vanwege enkel B rijbewijs ook alleen maar met 1 paard (+menwagen) rijden. Met aankoop vrachtwagentje er wel op letten dat er raampjes en ventilatie in zitten, anders is het allerminst prettig, aldus Caily :n

Welkom Delphi, ik heb niks gebouwd dus kan je niet helpen. Let wel goed op de afvoer van dakwater, goede goten en regenpijpen. Dat water in de paddock is echt niet grappig als extraatje.

Ik zou ook niet de paarden gelijk na mesten erop zetten, erg vies en bovendien eten ze het gras op voordat het kan groeien.

Welke Tinkerhengst heb jij dan mentjuh?

Zapje, bosmaaier met plaatje erin kopen, absoluut geen draadjes, die zijn zo door!
Tinker maatje onmogelijk? Ik zou een andere zadelmaker opzoeken. Kent en Masters en Massimo gaan erg breed en hoeven niet erg lang te zijn. Thorowgood is ook goed als je minder uit wilt geven. En van wintec bestaat ook de wintec wide, maar dan moet Tinker wel een goede rechte rug hebben, anders is thorowgood beter. En als je echt niet naar de prijs kijkt kan je naar een WOW-zadel kijken. Heb eventueel nog wel meer namen voor je, mocht je hier nog niks mee kunnen.

Dat boomloze western zadel zou ik afraden, mijn Tinker kreeg daar met welke singel dan ook singelplekken van. Terwijl zelfde singel met ander zadel geen probleem, dus echt door het zadel....

Wilma is een voorbeeld voor velen hier :D

Leuk bordje karev!

Mijn paarden moeten mijn krachtvoer eerst een aantal passen achteruit voordat ze mogen eten. ALTIJD! Ik voer ook veel uit de hand, maar ik bepaal en niemand hoeft te schooien. Ze schooien wel eens met kusjes, dat is nog wel geining. Maar de ene deed ook kopstoten en neus in jaszak, knijp ik in oren of neus of maak een irritant geluidje waar ze gevoelig voor is. De ander heeft een paar nare weken gehad aan het begin omdat ze verschil tussen achteruit en rondje draaien (vdrs) niet snapte. Nu gelukkig wel _O-

Mooie naam Anke! Fijne vakantie :)

Welkom avaluna

Gefeliciteerd Claudia! Y)(^)

:(:) Fabster

:= meggiemeg. Wel netjes van het briefje!

Abbyblues. Kan je geen bak in de paddock zetten? Deze zijn erg eenvoudig. Ik heb ze zelf ook, maar dan zonder frame.
http://boktimg.nl/sites/default/files/d ... 051ba7.JPG

willemlover, hoe lang heb je de nieuwe aanwinst? Soms is het gewoon te snel.Anders eerst samen met een van de anderen, dat hij weet wat de bedoeling is, de omgeving al een beetje heeft gezien en vooral weet dat jullie gewoon weer huiswaarts gaan. Een klein stukje van huis lopen en dan grazen aan de hand werkt ook vaak wel.

Gefeliciteerd Donja! *\o/* Mamma nu weer in orde?

Hier tussen 8 en 9 ergens :+ de paarden op de wei gegooid en weer verder gaan slapen. Heerlijk uitgeslapen, ook wel eens fijn. Nu huis opruimen en vooral al mn koorden van om de wei oprollen. Die heb ik ooit gewoon in een ton gepropt, maar wil het nu graag uitgezocht worden.

Beweging helpt toch ook tegen HB? Die van mij lopen 24/7 buiten en tot nu toe heeft mijn oudste elke dag wat gedaan aan arbeid buiten het op de wei staan om. Nu mag ze vandaag een dagje vrij, maar juist de fructaanindex was ook hoog vandaag. Ik heb aan het opbouwen, dit is de tweede dag dat ze er 8 uur op staat, de 2 dagen daarvoor 6 uur erop. Wat denken jullie? Toch maar bewegen of zal dat het verschil niet maken?

*wow, vette onweersklappen hier ineens, terwijl droog en zonnetje hier, wel heeeeele donkere lucht :wow: *

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:37

Zo Caily. Jij bent goed bezig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:16

Nee, ik blijf echt grotendeels rolstoelafhankelijk en heb dan ook heel zwaar blijvend letsel, maar we doen ons best.
Hier 2 Welshkes, een wel aparte maar beiden heel eerlijk en met het schimmeltje kan dochter alles; springen, mennen, buitenrijden, spelen etc. Echt vreselijk jammer.

Zelf de eerste stapjes gezet;
Afbeelding

Eerste keer aan de scoot, heuptechnisch zou het niet meer mogelijk zijn om op een paard te gaan zitten, maar we zullen zien, we zijn van ver gekomen en nu toch al een stuk zelfstandiger.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:30

Jeetje avaluna wat erg. Y;(
Toch bijzonder dat je er nog zo van kunt genieten. Wij hopen voor je mee dat je er toch weer een keer op kunt! De wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:32

O wauw Avaluna, dat is wel heel heftig! Mocht je toch ooit weer graag te paard gaan, maar dat heuptechnisch niet kunnen; je hebt daar speciale zadels voor. Een klittebandzadel. Die gebruiken wij ook bij de gehandicapten rijlessen voor mensen die de benen niet kunnen spreiden. Met kussens kun je dan een soort stoel maken.