Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:13

fokfanaat schreef:
mvermeulen1 schreef:
mijn smid gebruikte het rubbertje meerdere keren.

Ieuw! :')

_O-

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:14

fokfanaat schreef:
mvermeulen1 schreef:

Haha..Lig dubbel!! _/-\o_

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:16

Jahoor, na nagellak gaan we ook dit bespreken? Het gaat steeds meer offtopic.

lizy29

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:22

Misschien toch maar eens het verzoek indienen om het topic naar de huiskamer te verplaatsen :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

_O- _O- _O- ik muts moest het eerst nog een keer lezen om te snappen waarom jullie moesten lachen. _O-

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

fokfanaat schreef:
mvermeulen1 schreef:

Whahahah ja nu ik het terug lees is het erg vreemd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:48

Je hebt er het taalbloeperstopic mee gehaald ;)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:50

fokfanaat schreef:
mvermeulen1 schreef:

Zo zeg! Je moet ook wel goed verknipt zijn om die er uit te halen. _O- A dirty mind is a joy forever... :')

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:59

Haha. Jullie zijn geweldig en de onderwerpen zijn met momenten hilarisch. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:17

_O- :') geniaal doordenkertje :j :j ik houd daarvan.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:19

DubbelDun schreef:
Je hebt er het taalbloeperstopic mee gehaald ;)

Taalbloepertopic?? Die is er toch niet serieus!! }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:27

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:40

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:43

Fokfanaat heeft iig wel een passende boktnaam!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 07:30

karev schreef:
Jeetje..dat is toch wel heel weinig vind ik. Maar ze zullen het erg goed op doen denk ik.
Maar dat is toch zo op? Staan ze dan niet lang zonder?

Nee hoor,er is altijd stro om te knabbelen :)

fokfanaat schreef:
mvermeulen1 schreef:

Hollandse zuinigheid :D wel goed afspoelen :o

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:45

Joehoeee, iets met werk (moet af en toe ook gebeuren he) en drukte maar vandaag heb ik een iets rustiger dagje (lees: nakijken en cijfers invoeren en wat studentengesprekjes) dus ik kan vandaag wat actiever zijn. :+ Oeh, gisteren gehoord dat we (het MBO onderwijspersoneel) flink loonsverhoging hebben gekregen, jeeehj! Niet off topic want paarden zijn duur. :+ Dus ik wilde het even delen. We krijgen het met terugwerkende kracht + een eenmalig extraatje, hoe lekker! *danst*

Ik voer echt op het oog, weeg niks af want als ik de hoeveelheden hooi soms lees...daar groeien die van mij echt dicht van.. :') Ik verdeel het wel zo gelijkmatig mogelijk over de dag, behalve vandaag. Ze moeten op de paddock met hooi tot eind middag, vriend heeft een klus in Utrecht dus die kan ze niet op de wei zetten en ik ben te laat terug. Balansdagje noem ik dat dan maar. :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:50

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:51

mvermeulen1 schreef:

Hahahahahahahahaah!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:52

AbbyBlues schreef:
He jongens, even iets anders. Ik ken jullie ondertussen een beetje, zo de vaste crew op dit topic, en ik vertrouw op jullie oordeel. Kan ik even wat totaal off topic vragen?
Mijn man heeft deze advertentie zien staan in de markt en wil eigenlijk graag reageren. Ik ben een beetje terughoudend. Vind het een beetje vreemd dat iemand zich zomaar aanmeld om een doodgoed gezond leerpaard van 18 zomaar weg te geven. Maar het is natuurlijk wel een mooie kans als alles klopt wat ze zeggen. Kennen jullie deze persoon, of wat is jullie gevoel hierbij?

http://www.bokt.nl/markt/ad/381173/nieuw-warm-huis-gezocht-voor-ons-lief-leerpaard

Oh lastig... als ze verder geen berichten op Bokt hebben is het nog lastiger..is het in de buurt? Dan kun je gewoon eens gaan kijken misschien?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 08:54

Ja ok tinky dat zei je er niet bij!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:05

kristelhans schreef:
AbbyBlues schreef:
He jongens, even iets anders. Ik ken jullie ondertussen een beetje, zo de vaste crew op dit topic, en ik vertrouw op jullie oordeel. Kan ik even wat totaal off topic vragen?
Mijn man heeft deze advertentie zien staan in de markt en wil eigenlijk graag reageren. Ik ben een beetje terughoudend. Vind het een beetje vreemd dat iemand zich zomaar aanmeld om een doodgoed gezond leerpaard van 18 zomaar weg te geven. Maar het is natuurlijk wel een mooie kans als alles klopt wat ze zeggen. Kennen jullie deze persoon, of wat is jullie gevoel hierbij?

http://www.bokt.nl/markt/ad/381173/nieuw-warm-huis-gezocht-voor-ons-lief-leerpaard

Oh lastig... als ze verder geen berichten op Bokt hebben is het nog lastiger..is het in de buurt? Dan kun je gewoon eens gaan kijken misschien?

Nee tis gewoon ook echt aan de andere kant van 't land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:08

Mogguh! Hier is het voeren een eeuwig drama, ik noem ons altijd maar de 3 BBW's ( want ja het zijn nog merries ook). Ik heb dus sinds een aantal maanden ook een hangweegschaal voor het hooi en ik ben mij goed kapot geschrokken, toen ik ging wegen.
Ze krijgen 2x per dag de hooinetten helemaal vol als ze in de bak staan, want ik ben nog veel banger voor zandkoliek en ik weeg dan voor de nachten op stal, de helft van de dagelijkse hoeveelheid af in 2 porties, met stro om op te knabbelen.

Ik kijk ze dik volgens mij, want zie ze niet afvallen, maar... MiniMe is zowaar nog niet hb geweest dit jaar, zelfs niet er tegen aan gezeten en dat vind ik toch een reden tot een feestje, met haar cushing en de SR die we dus goed zijn doorgekomen!
*\%/*

En wie weet gaat het straks nog veel sneller beter nu ik hulp heb, qua beweging geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:10

Ik heb (hopelijk) ook weer alles bij gelezen..... Lekker kristel een beetje extra geld!

En baby Tikaaaaaa <3 , wat is het toch een gaaf dier.

Die bak ziet er als hij nat is, niet goed uit Donja. Als hij droog is lijkt hij mij superfijn. Ik heb er verder helemaal geen verstand van, dus kan er ook niets zinnigs over zeggen. Het lijkt er inderdaad op dat hij na een grote hoeveelheid water gewoon "dichtslaat". Vreemd.

Ha, ha, ha, dat rubbertje _O- _O- . Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn smid het rubbertje ook vaak meerdere keren gebruikte......

Hier sinds een paar jaar alles ijzerloos en daar ben ik ontzettend blij mee! Geen glijpartijen meer en als er sneeuw ligt dan is het helemaal geweldig zonder ijzers.

Hooi en voordroog wegen deed ik vroeger wel, maar nu ik ze thuis heb staan krijgen ze onbeperkt (hooi) en dat gaat super. Ik kan mij overigens wel voorstellen dat er paarden zijn die zich helemaal vol vreten, maar gelukkig gaat dat bij de mijne goed. De pony is wel ietsjes aan de "ronde" kant, al spreek ik liever van "sexy mollig". Ruin ziet er eigenlijk super uit, heeft een buik als een skippybal maar is niet vet.

Over het "gratis" weggeven van een paard, kan ik hele verhalen vertellen, maar ik ben er intussen achter dat "als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dit vaak ook zo is". Hoop dat je snel iets hoort of het nu allemaal doorgaat!

Gypsy iedere keer als ik je leuke posts lees dan neem ik mij voor om ook overal op te reageren, maar op de één of andere manier lukt het me niet.

Vandaag is het weer een zooitje bokkeweer, maar goed. Ik ben gister lekker met mijn "iebelwiebel" merrie naar het bos geweest en hebben we wat kleine hindernisjes gesprongen, die er jaarrond staan voor de cross en de waterbak zat goed vol na alle regen dus daar hebben we ook nog even in staan peddelen.

Straks met een vriendin mee naar de kliniek, paard heeft een vrij grote sarcoïd op zijn hoofd en ze gaat laten bekijken wat de mogelijkheden zijn. Hij zit nl net onder het bakstuk en gaat dus vaak kapot -O- .

Ga zo nog even hooi in de stallen doen en de rest heb ik vanmorgen vroeg al gedaan. Manlief is heel vroeg naar zijn werk vertrokken dus ik was in mijn up. Pfffff dan is het best druk, blij dat hij er vanmiddag weer is. Ik vertel hem weleens over de grappige en leerzame dingen in dit topic, maar hij is er intussen van overtuigd dat "paarden aan huis" zwaar is en vindt ons dan ook erg taai en dapper. Vooral het plaatje "I love my horse, I love my horse, I love my horse" vond hij bijzonder toepasselijk.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:52

Haha you make my day met het rubbertje verhaal! _O- _O- En die opmerking fokfanaat doet haar naam eer aan. Heerlijk! :))

Ik ga mee met de opmerking van [***] betreffende het gratis paard. Ik geloof niet in gratis weggeven van iets goeds of moois (tenzij het aan een bekende is). Maar zoals hier ook wordt aangegeven, kijken kan altijd.

Bah een sarcoïd [***]. Sterkte voor je vriendin!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:53

EN natuurlijk altijd fijn die salarisverhoging Kristel! Kan je tenminste nog eens zonder schuldgevoel shoppen bij Divoza of online :D