Pensionhouder die achterijzers verbied, meningen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Pensionhouder die achterijzers verbied, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:45

Dat is denk ik heel verstandig als je ergens een mening over hebt.
Dat heb ik ts ook al aangeraden.
Niet van je visie afstappen voor het geld. Dat is de ergernis niet waard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:51

bruintje123 schreef:
Dat is denk ik heel verstandig als je ergens een mening over hebt.
Dat heb ik ts ook al aangeraden.
Niet van je visie afstappen voor het geld. Dat is de ergernis niet waard.

En los van de visie... Hoe vaak je wel niet mails krijgt van mensen die voor 80,- per maand een plekje zoeken met overdekte rijhal afspuitplaats etc :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:57

Eb als ik heel eerlijk ben...
Ik zou ook nooit bij jullie op stal gaan staan :o (wat niet banketstaaf bedoelt is hoor).

Want, ik heb een ander doel voor ogen met mijn paard, en ik wil gewoon mijn eigen ding kunnen doen.
Ik zou niet telkens het idee moeten hebben dat ik mij over iets, wat ik wil met of bij mijn paard, zou moeten verantwoorden.

Anders om zouden jullie je ook niet prettig voelen op een stal waar ik sta (alhoewel, daar heeft niemand commentaar en doe je gewoon je eigen ding, dus misschien ook wel, maar jullie snappen wat ik bedoel :+).

Ik denk dat je juist doordat je deze regels hebt, gelijk gestemden kunt aantrekken op je stal.

De enige vraag blijft echter, wat doe je met bijters als het echt om de veiligheid te doen is.
Wat doe je met medisch beslag.
Hoeveel animo heeft zo'n stal eigenlijk?

En daar moet ts wel over nadenken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:57

Conclusie, als pension eigenaar beslis je welke regels er gelden, aan de toekomstige eventuele klanten of ze zich er in kunnen vinden of niet.
Ja =nieuwe klant, nee gaat verder zoeken.

Stallen waar rondom ijzers en weet ik het wat nog meer geen issue is komen we in om in NL , stallen waar er andere regels gelden zijn nog steeds zeldzaam dus ik denk dat je met een regel als " geen achterijzers" of voor mijn part geheel zonder ijzers , zonder bit en ga zo maar door ook je stalling wel vol krijgt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:14

Ook in het landelijke Limburg?
Daar is redelijk veel grond. Mensen kunnen dus snel hun eigen weide kopen/ huren.
Ik betwijfel of daar animo is voor alles -loos.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:16

Bruintje, kijk nog maar eens bij Spirithorses :j Animo zat...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:17

Waar zitten die?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:51

bruintje123 schreef:
Waar zitten die?

Riemst net onder maastricht

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:03

Een eigen weiland is trouwens echt iets anders. Ik neem aan dat TS ook volpension (en/of halfpension) aanbiedt? Ik wilde mijn paard 24/7 buiten in de groep én in volpension, want ik wil de mogelijkheid hebben om twee weken weg te blijven zonder dat het ponylief aan iets ontbreekt. Op een eigen weitje gaat dat niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:11

Ik ken meer de richting van ts.
Daarom vraag ik het me af.
Maar kan het natuurlijk fout hebben.
Want jij hebt ook zeker een belangrijk punt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:27

Er zullen idd altijd wel mensen zijn die zoiets willen maar niet de zorg en verantwoordelijkheid van een eigen stek willen of kunnen dragen.
Daar moet je echt tijd voor hebben en zin in hebben.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:04

Er is zeker vraag naar, hier in de buurt zit een stal waar ijzers ook niet gewenst zijn en bitloos de voorkeur heeft en het loopt storm.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:39

LBLGypsyCobs schreef:
Er is zeker vraag naar, hier in de buurt zit een stal waar ijzers ook niet gewenst zijn en bitloos de voorkeur heeft en het loopt storm.

Dan ben ik zeer benieuwd welke stal jij bedoelt, ik ken bijna alle stallen in jouw omgeving :D

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:54

Spirithorses vind ik dan ook weer net te ver gaan. Daar ben je dus niet welkom als je niet bitloos rijdt, je mag geen zweep op sporen gebruiken, je mag geen ijzers onder.
Maar inderdaad, die zitten altijd vol, terwijl ze toch echt wel prijzig zijn en er bijna geen luxe is.

Leuk detail: bij ons zijn achterijzers dus ook niet welkom, rijden we liefst bitloos en staan de paarden 24/7 buiten. Maar ook wij 'anti-ijzers' zetten onze paarden voor op ijzers. Zelf doe ik het ook liever niet, maar gaat mijn paard toch ook echt ijzers onder krijgen, terwijl het niet medisch noodzakelijk is.

Is er veel vraag naar dit soort stallingen? nee, niet zo veel als naar reguliere stallingen. Maar juist degene die geen reguliere stalling zoekt, zal zich hier thuis voelen. Omdat je dan met mensen in contact komt die dezelfde denkwijze als jou hebben. En niets is heerlijker dan dat, voor mij dan.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:39

Als eigenaar mag je regels opstellen. Als jij wil dat alle paarden een roze halster dragen en anders niet welkom zijn mag jij dat gewoon doen.

Persoonlijk zou ik niet naar een stal gaan met zulke regels puur om het feit dat ik zelf wil bepalen welk kleur halster ik om doe of dat ik wel of niet een deken opdoe, ijzers eronder laat zetten.

Door het bepalen van dit soort regels zul je wel mensen krijgen die een zelfde soort kijk op de manier van het houden/ omgang met paarden hebben waardoor je meer een zelfde groep mensen op stal krijgt met minder klans op onrust, meningsverschillen e.d.

Toen ik een pensionstal had kwamen de paarden het gehele jaar door gewoon buiten. En ja in de winter dus ook. Ook als er sneeuw lag en ook als het regende. Mensen die hun paard in de winter liever niet buiten hadden. Pas bij extreem weer (storm) hield ik ze bij hoge uitzondering binnen en gingen ze even los in de binnenbak.Eigenaren waarvan de paarden niet nat mochten worden of vieze voeten mochten krijgen waren vrij snel weg.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:01

bruintje123 schreef:
Ta en da vraag jezelf naar.
Pensionhouder vraag je niet om bemoeizucht.
Anders natuurlijk als jij je paard zo ongeveer aan het mishandelen bent en hij zegt er wat van.
Maar dat is bij ijzers niet aan de orde.

Nou TA's en DA's HS etc geven toch vaak zat 'advies' zonder dat je er om gevraagd hebt ;).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:07

Nog nooit mee gemaakt.
Als een da of ts hier komt heb ik die zelf gebeld omdat er wat is en wil ik advies.

Zou die bij de ander paard komen en advies geven over die van mij dan zou ik eens achter de oortjes krabben over mijn eigen waarneming vermogen.
Want daar schort het dan behoorlijk aan als een deskundige er iets over zegt. Die bemoeien zich echt niet zonder reden ongevraagd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:39

Nou Bruintje dan heb je toch écht andere HS-en en DA's dan ik ;-). Het schort mij iig gelukkig niet aan waarnemingsvermogen als het mijn paard betreft ;) en ik heb dan ook nog nooit ongevraagd, goed bedoeld advies gekregen maar er zijn er genoeg hoor. En om dan meteen iemand te betichten van onkunde vind ik ook weer zoiets ;). Ook onder de 'experts' heb je nu eenmaal fanatiekelingen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:46

Mijn excuses als mijn bericht over zou komen als dat jij niet kundig zou zijn. Want zo was dat niet bedoeld.

Maar IK zou me persoonlijk wel achter de oren krabben als een da of ta advies zou geven zonder dat ik hem gebeld heb.
Heb het dan ook nog nooit mee gemaakt.
Ook niet bij fanatiekelingen.
Denk persoonlijk dat het dan wel heel hoog zit bij zo'n persoon en dat dat niet voor niets zal zijn als die er dan een opmerking over maakt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:09

Nou ja, ik kan je verzekeren dat sommige opmerkingen over het paard van een ander wel uit de lucht komen vallen hoor ;).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:17

Denk ik daar anders over. :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:45

Dat kan maar je kent de specifieke persoon in kwestie waar ik het over heb natuurlijk niet dus daar kun je dan ook moeilijk over oordelen ;).

Het gebeurt idd niet vaak, maar het gebeurt wel ;). En altijd goed bedoelt ga ik van uit hoor maar soms wel ongevraagd.