Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VogeltjeM schreef:Ik vind dat als je een paard hebt dat minder buiten komt dan dat het binnen staat, je dus niet voldoet aan de basisbehoeften van het dier, en als je het écht niet anders kan waarmaken, moet je je paard verkopen. .
Gini schreef:Bij zulke discussie vraag ik me altijd af waar de grens ligt tussen goed en slecht. Want het gaat altijd om "een aantal uur, lang genoeg, voldoende buiten". Maar wanneer is het goed? Als een paard 4 uur buiten komt, 5 uur, 6 uur, 7 uur,....? Wanneer is het ok, wanneer ben je een paard waardig?
Apple schreef:En dat is op zich jammer, de TS had de vraag behoorlijk open gesteld, juist om mensen ook uit te nodigen hun verhaal te vertellen die hun paard niet op het land hebben staan![]()
Deze mensen deden hun verhaal, kregen vervolgens om hun oren dat ze geen paard waardig waren, er niet genoeg voor deden, hun paarden ongelukkig waren en daarna komt het verwijt dat de 'mensen met stalpaarden' de discussie om zeep helpen![]()
Even zwart/wit gezien.
kimmie261 schreef:overigens als een paard zulke hoge natuurlijke gedragingen heeft zoals hier beschreven wordt ( angst voor roofdieren enz) waar zijn we dan mee bezig om wel op hun rug te gaan zitten,want dat moet dan toch wel minimaal gezien worden als besprongen worden door een roofdier,elke dag weer..
en analiserend gezien ,zijn paarden die dat braaf toelaten dieren die zich dus in een "freeze'- modus zitten,elke dag weer..
triest eigenlijk,maar goed ,dat is ons eigen pleziertje,daar moet je natuurlijk niet teveel natuurlijke behoeftes en gedragingen van een paard tegenover zetten..
kimmie261 schreef:dan moet er niet continu over het "welzijn"van het paard gezeverd worden,want dat is de iedere keer het terugkerende woord hier ...
ivy_power89 schreef:Apple schreef:En dat is op zich jammer, de TS had de vraag behoorlijk open gesteld, juist om mensen ook uit te nodigen hun verhaal te vertellen die hun paard niet op het land hebben staan![]()
Deze mensen deden hun verhaal, kregen vervolgens om hun oren dat ze geen paard waardig waren, er niet genoeg voor deden, hun paarden ongelukkig waren en daarna komt het verwijt dat de 'mensen met stalpaarden' de discussie om zeep helpen![]()
Even zwart/wit gezien.
+1