Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:Paarden zijn opportunisten, ze schikken zich gewoon in hun lot.
fokfanaat schreef:Hinke, is dat wit of zwart zand?
ElCamino schreef:nens77 dat klopt wel, maar er zijn zóveel mensen die hun paard 24/7 binnen hebben op grote pensionstallen, je bent een van de weinigen.... en als ik zo verder lees is er toch commentaar op degenen die hun paard veel binnen hebben.
Mijn paard heeft vroeger ook alleen op stal gestaan, geen wei, geen paddock, geen molen. Ik reed alleen elke dag. Dit paard heeft destijds geen ondeugden ontwikkelt, was ook blij in mijn ogen.
Nu staat hij 24/7 buiten en ik merk wat gedrag betreft geen verschil. Hij is net zo vrolijk.
Paarden zijn opportunisten, ze schikken zich gewoon in hun lot.
Natuurlijk is veel buiten met vriendjes beter maar als ze het niet anders gewend zijn dan op stal hebben zij daar ook niet veel moeite mee, mijn oude paard is nu 24 en heeft begalve artrose niks vreemds ontwikkeld in de tijd dat hij binnen stond.
Al zou ik het nu nooit meer willen, een paard altijd op stal....
Millanka schreef:ElCamino schreef:Paarden zijn opportunisten, ze schikken zich gewoon in hun lot.
Ben het er ook deels mee eens, "helaas" is mijn paard de uitzondering van de regel,die heeft zich dus totaal niet geschikt aan het leven in een stalletje met overdag een paddockje. Vreselijke draak werd 'ie ervan.
Nu hij niet meer op stal hoeft is hij ontzettend braaf geworden.
Maar veel paarden accepteren inderdaad zoals het is. Maar mensen in een gevangenis accepteren ook dat ze daar zitten en proberen het maar uit te zitten.
Narnia schreef:Hoe vaak werd jouw paard dan aan het werk gezet....de meeste paarden veranderen in draken als ze te weinig doen( en het wordt al snel vechten tegen voer als ze te veel krachtvoer krijgen)....
Kinke schreef:Die van mij kunnen maanden niet werken en dan stap je gewoon weer op hoor. Maar ze zijn voornamelijk buiten en krijgen geen krachtvoer, vermoed dat dat erg scheelt
lievebuddies schreef:tja het is dat ik zelf geen eigen stal kan realiseren het is overal wel wat, ben pas verhuist, wat ik liever al niet doe omdat ik het verschrikkelijk vind voor de paarden, maar nu was er van alles beloofd waar ik nu sta, maar helaas blijven ze nu steeds vaker binnen staan terwijl dat niet de afspraak was, dus nu slaap ik ook weer slecht en ben dan verplicht hele dag bij mijn paarden te gaan zitten om ze buiten te houden en dan ook maar gelijk te rijden, ja dat is dan ook weer niet de bedoeling vind ik
Hinke schreef:Ik sta in de randstad met mijn paard (rond amsterdam) en alle paarden op mijn en andere stallen in de buurt staan nu niet veel meer buiten.
lievebuddies schreef:tja het is dat ik zelf geen eigen stal kan realiseren het is overal wel wat, ben pas verhuist, wat ik liever al niet doe omdat ik het verschrikkelijk vind voor de paarden, maar nu was er van alles beloofd waar ik nu sta, maar helaas blijven ze nu steeds vaker binnen staan terwijl dat niet de afspraak was, dus nu slaap ik ook weer slecht en ben dan verplicht hele dag bij mijn paarden te gaan zitten om ze buiten te houden en dan ook maar gelijk te rijden, ja dat is dan ook weer niet de bedoeling vind ik