Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Calimero_ schreef:gossa4ever schreef:ow ja dat had ik wel eens gehoord ja.... maar bij de nieuwe stal waar ik sinds kort sta zijn de boxen 3x3 en heb je de mogelijkheid om overdag je paard op de paddock te zetten... maargoed ik ben al hartstikke blij met een stal van 3x3 want op de vorige stal waar ik (nog gedeeld) sta zijn de boxen veel kleiner
Persoonlijk had ik mijn paard niet in een van beide stallen gezet.. Alleen even In de paddock elke dag en dan in zo'n kleine stal vind ik niet paardwaardig meer.
Sieltjuh schreef:Zoals ik al zei hebben wíj wel een stal gevonden die vrije beweging geeft, dus dit gaat niet over mijEn je hebt het hier wel over extreme gevallen.
En met daarbij is de grond hier in Zeeland hoofdzakelijk van klei en is weidegang in de winter geen optie hier. De meeste oplossingen hier op stallen zijn stenen paddocks waar de paarden. Stallingen waar ik het over heb, daar staan de paarden tot de knieën in de drek met alle gevolgen van dien. En sorry, dat vind ik ook geen gezonde leefomgeving.
gossa4ever schreef:ik denk het ook XD lets go on-topic
wat heerlijk klinkt is een hit actief stal, maar klopt het dat je dan niet altijd bij je paard mag/kan komen?
gossa4ever schreef:wij hebben een losgooi bak met zand daar kunnen ze in rennen en doen, en verder kan je ze inderdaad op een verhard stuk met een draadje eromheen wat wij dus paddock noemen neerzetten en das zeker 10 m2 met vers drink water... en voor een aantal uur perdag is dat best lekker denk ik.
@Isegrim,
oh ik dacht dat dat niet overal mogelijk waskheb er wel eens een filmpje van gezien, het ziet er ideaal uit! maar hoe doen jullie het als je een paard hebt met een blessure oid?
Sieltjuh schreef:Hit-actief zou ik zo voor tekenen
gossa4ever schreef:wij hebben een losgooi bak met zand daar kunnen ze in rennen en doen, en verder kan je ze inderdaad op een verhard stuk met een draadje eromheen wat wij dus paddock noemen neerzetten en das zeker 10 m2 met vers drink water... en voor een aantal uur perdag is dat best lekker denk ik.
@Isegrim,
oh ik dacht dat dat niet overal mogelijk waskheb er wel eens een filmpje van gezien, het ziet er ideaal uit! maar hoe doen jullie het als je een paard hebt met een blessure oid?
Calimero_ schreef:gossa4ever schreef:3x3 is toch goed te doen voor een fries?
Paarden groter van 1.56 moeten een stal hebben met een minimale grootte van 10 vierkante meter.
Dit is volgens de nieuwe richtlijnen van het paardenwelzijn..
Maar als hij meestal buiten staat is het inderdaad een stuk minder erg.