Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IlonavB schreef:En wat is het verschil tussen verzorgers en een hondenuitlaat service? Beide verzorgen het beest omdat de eigenaar er geen tijd voor heeft?
vrouwke schreef:ik zou het de volgende keer ook anders doen.
ik heb nu een verzorgmeisje maar die rijd alleen.
mesten en de rest doe ik zelf.
ze hoeft niets te betalen.
eerder had ik de mening: je mag blij zijn dat je paard bereden word.
maar nu denk ik ook, als ze betalen dat ze ook vaker komen.
of als ze niet betalen ook gewoon de dagen dat ze er zijn de klusjes doen.
of ik zou me paard verleasen.( schrijf je dat zo?) en dan hoeven ze geen klusjes te doen.
en ze mogen alles doen wat ze willen dan.
je hebt dan meer vastigheid.
ik werk ook 24 uur ( maar meestal draai ik er meer), en thuis een bedrijf.
en er word ook nog van huisvrouwen verwacht dat ze thuis poetsen![]()
dus al met al vind ik het best wel een hoop werk.
en toch zou ik me paardjes voor geen goud kunnen missen.
IlonavB schreef:Ik blijf het maar raar vinden hoor, al die mensen met een eigen paard, die vervolgens opzoek gaan naar verzorgers omdat het allemaal toch wel een beetje veel is. En nog geld vragen ook, ze moeten blij zijn dat iemand wél tijd wil opofferen voor hún paard.
Femke_S schreef:Ik zie ook niet in waarom je zou moeten betalen.
Als bijrijder/verzorger steek je al veel werk in een dergelijk paard. De stal wordt uitgemest, paard krijgt beweging enz. Oftewel; de eigenaar wordt (in zeker zin) ontlast. Wanneer je als eigenaar weinig tijd hebt kun je op deze manier iemand die geen eigen paard heeft of kan onderhouden ook een plezier doen.
In mijn ogen een win-win situatie.
Maar zoals hierboven wordt beschreven; wanneer er alleen wordt gereden en geen klusjes hoeven worden gedaan kan ik me wel iets voorstellen bij een vergoeding.
IlonavB schreef:En wat is het verschil tussen verzorgers en een hondenuitlaat service? Beide verzorgen het beest omdat de eigenaar er geen tijd voor heeft?
xMiinh schreef:100,- is wel echt extreem duur! Niet doen zou ik zeggen!
xMiinh schreef:En al helemaal niet als je moet uitmesten.
Mindim schreef:IlonavB schreef:En wat is het verschil tussen verzorgers en een hondenuitlaat service? Beide verzorgen het beest omdat de eigenaar er geen tijd voor heeft?
Een hond MOET uitgelaten worden, anders kan hij zijn behoefte niet kwijt of hij is gans de dag alleen. Dat heb je met een paard niet he, die MOET niet. Kan best een dagje zonder ruiter op zijn rug.
sallandval schreef:Mindim schreef:Tussen een bijrijder of een verzorgster vind ik trouwens aardig wat verschil zitten, terwijl het in dit topic door elkaar loopt.
Klopt, alleen wordt er vaak een verzorger gezocht... terwijl de advertentie toch vaak de titel bijrijder krijgt.
xxCYNNxx schreef:wauw ik heb echt wel vet mazzel wat dat betreft zeg
mag paard (tot op zekere hoogte ofc) als mn eigen beschouwen. mag 7 dagen per week komen en rijden, maar kom 6 dagen en rij gemiddeld zo'n 5 dagen in de week.
Kast is me ter beschikking gesteld voor mn spullen. Er is een binnen - en buitenbak.
Wat ik betaal? : niks noppes nada...enige wat van me gevraagd wordt is dat ik de box van mn paard uitmest. En ik help op zaterdag mee met de andere boxen.
100 euro is wel heel erg veel hoor. Vooral omdat er voor het rijden een wederdienst wordt gevraagd. En dan ook maar 2 dagen voor die 100 euro. Persoonlijk zou ik nog even verder kijken.
Geeft ze je er ook nog eens les bij (en dan echt les) dan is er nog over te denken natuurlijk, want dan valt het nog wel weer mee. Bij een manege zul je meer kwijt zijn dan en je hebt geen priveles
Mindim schreef:Wat ik van het hele verhaal nooit zo goed begrijp, voor menig hobby wordt geld uitgegeven en tijd ingestoken, waarom is dat een no-go bij bijrijders. Kijk als je fysiek mee helpt met klussen op stal dan zou ik dat persoonlijk als vergoeding zien.
Als je namelijk niet financieel wil bijdragen omdat men het als een wederdienst ziet, waarom wil men dan wel een stal uitmesten en helpen met klusjes op stal, dat is toch een betaling in natura voor dezelfde wederdienst?
Dreamy schreef:Mindim schreef:Wat ik van het hele verhaal nooit zo goed begrijp, voor menig hobby wordt geld uitgegeven en tijd ingestoken, waarom is dat een no-go bij bijrijders. Kijk als je fysiek mee helpt met klussen op stal dan zou ik dat persoonlijk als vergoeding zien.
Als je namelijk niet financieel wil bijdragen omdat men het als een wederdienst ziet, waarom wil men dan wel een stal uitmesten en helpen met klusjes op stal, dat is toch een betaling in natura voor dezelfde wederdienst?
Ik zie dat zelf niet als een betaling, maar iets wat er gewoon bij hoort. Ik heb ook een paard verzorgt die ik alleen maar poetste en dan pikte ik ook de stal mee en het voer zette ik ook klaar.
Ik wil overigens wel graag meebetalen in de vorm van lessen, zodat zowel paard (en dus eigenaar) en ik er baat bij hebben!