Paard dat weeft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:15

al twijfel ik wel aan die zin hoor zwaantje ik weet het atuurlijk niet..
en chantal zal gerust niet alles gelogen hebben dat weet ik ook wel :)
maar er zijn heel veel dingen die ze gezecht heeft en gewoon niet overeen komen met de werkelijheid dat ik veel dingen gewoon niet meer geloof :)

en dat komt mede doordat zei hem niet gewoon komt ophalen.
als het echt zo een lieverd was geweest, wat is er dan erg aan om heeb weer op te halen ?
dan zecht ze geen ruimte, maar sorry.. als ik problemen had en dat voor lechte aan de stalhouder,, dan had ie wel plek gemaakt hoe dan ook.
en anders hadden ze bij de buren wel een stukje land waar ik zo lang even kon staan..

ik vindt het nogal slap :)

Zwaantje1985

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:21

De slapste reden is dat er geen plekje op de manege is.. Wij in onze dichtbevolkte dorpjes kunnen zelfs binnen een dag een landje vinden..

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:26

Hopelijk komen jullie snel met een oplossing voor deze moeilijke situatie succes!!!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:28

wij hopen het ook sibbe.
en moeilijk is het zeker,, vooral voor amadee ;(

Belle4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:28

Hooi,

weven gaat, als een paard eenmaal begint, nooit meer over. Een privépaard op mijn oude maneges deed aan kribbebijten. Het kan zijn dat de omgeving waar het paard is, te druk is, of juist te rustig. Of hij verveelt zich. Als hij niets te doen heeft, kun je in de wei dingen als pionnen, autobanden en andere leuke dingen neerleggen (denk ook aan paardenspeeltjes, die kun je kopen in paardenshops). Ook kun je bijvoorbeeld meer met hem doen, als je niet veel met hem/haar doet. Geef hem bv. eens een lekkere verwenbeurt, bij Tulsan T (dat privépaard) hielp dat heel erg, ze leefde dan weer helemaal op.
Hopelijk heb je iets aan de tips.
xx moii.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:33

belle4ever, vindt het fijn dat je met ons mee denkt.
helaas is dit niet een oplossing voor amadee, het is niet zo zeer dat hij zich verveelt, maar hij doet het meer uit angst dat hij overgeslagen wordt.

poetsen etc is eigenlijk niet echt aan de orde.. mits je "zijn" kudde ook rondom die paal zet :') zorry vindt het zelf nogal appart klinken.
opzich zou het een idee zijn om meer met hem te gaan werken, alleen heb ik daar ook weer mij twijfels bij. he zal hem natuurlijk een uurtje helpen niet aan weven te denken maar opzich als je hem laat staan bij "zijn kudde" en er dan geen 1 uithaalt denkt ie daar ook even niet aan.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:42

Ik zit net te denken... Weet je wat je ook kan doen...
Een mail sturen naar Hart van Nederland. Desnoods met een link naar het filmpje waar hij zo staat te weven. Denk dat dat zeker wel kan helpen!
Wat dacht je ervan?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:58

mariska_28 wat heeft het paard daar aan,, en wat heeft yommie er aan..
wij zijn er niet om zielig gevonden te worden, en hoeven ook zonodig niet te koop te lopen met amadee zn gedrag.
wij willen dat het paard goed terecht komt, en niet dat hij met zijn potje op de buis staat.

als je er een bepaalde gedachtengang achter hebt horen we dat natuurlijk graag :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:03

Mijn gedachtegang daarachter is, dat hierdoor de verkoper min of meer publiekelijk verplicht wordt het paard terug te nemen. Zolang het maar door blijft slepen zo, is het niet goed voor zowel koper, verkoper als paard denk ik

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:07

hmmm ik denk persoonlijk dat je daar iet mee opschiet en dat hart van nederland hier ook niets voor zal voelen.
dit zijn helaas dingen die elke week wel gebeuren helaas, het zou niet moeten, maar het gebeurd wel

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:19

Ik denk dat Hart van nederland ook geen optie is,dan ben je pas volgend jaar aan de buurt haha..
plus dat ik niet met mijn kop op de buis hoef...jij tat :+

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:22

nee bedankt,, en amadee heeft er waarschook vrij weinig aan, behalve nog meer stress van een filmploeg en al.
en ik denk gewoon niet dat hvn er voor is om menen over te halen hun paard terug te helen. het zou een goede actie zijn om mensen in te laten zien hoevee verdriet ze er een paard mee doen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:32

Tat_jana schreef:
nee bedankt,, en amadee heeft er waarschook vrij weinig aan, behalve nog meer stress van een filmploeg en al.
en ik denk gewoon niet dat hvn er voor is om menen over te halen hun paard terug te helen. het zou een goede actie zijn om mensen in te laten zien hoevee verdriet ze er een paard mee doen.

Ach ja chantal is van hem af,en als zij daar nou blij mee is 8-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:35

goh...ik ben blij dat ik dat paard niet ben....hoe zou het voelen als iedereen z'on bloedhekel aan je zou hebben....hij is vast zo onuitstaanbaar omdat hij al die negatieve stralingen van jullie opvangt..en dat is mogelijk...

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:37

En bedankt :roll:

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:52

geerke schreef:
goh...ik ben blij dat ik dat paard niet ben....hoe zou het voelen als iedereen z'on bloedhekel aan je zou hebben....hij is vast zo onuitstaanbaar omdat hij al die negatieve stralingen van jullie opvangt..en dat is mogelijk...

ach wel nee, hij heeft van mij vanavond een lekker poetsbeurt gehad,lekker veel hooi en een kusje :+

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:10

Geerke, fijn dat je zo mee leeft met het paard.

Hij heeft me vanavond nog de stal uitgejaagd met zn angstaanjagende blik grr..

Volgens mij was ik best vrolijk en blij :j

Maar daarna niet meer nee.. :n

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 22:59

Zwaantje1985 schreef:

tegen mij was die wel lief hoor 8-)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 00:51

geerke schreef:

ik heb zeker geen bloedhekel aan het paard hoor,, hij krijgt van mij in ht land altijd een lekkere aai over zn bolletje ;)
en ook de staleigenaren zijn zeeeeer lief voor hem en gaan desnoods naast zn box zitten als hij niet mee wilt :) als hij dat niet wil.. prima toch ? ga je nu niet dan wil je vast strax wel :)

en de frustraties die wij hier op bokt even dr uitgooien,, doen wij zeker niet in de buurt van het paard, want zodra we dat doen,, worden we allemaal waarscheinlijk niet vrolijk.

ik denk dat reusje het nog erg getroffen heeft met ons *\o/*
een ander had misschien al bij de slager voor de deur gestaan,, maar dat is niet wat wij willen voor hem.

en geerke,, waarom als je deze conclusies kan trekken dat wij het paard met een blik aan kijken die nog net niet doden, kom je niet even kijken hoe het er aan toe gaat ? :)
wij zijn echt heel lief voor amadeus, hoe on aardig hij ook tegen ons doen.
en natuurlijk laten we welleens blijken dat we hem zat zijn.. maar daarna is het klaar ook :)

ik voel me nog haast verplicht hem elke dag te borstelen te rijden etc en dat hier op bokt te zetten dat we WEL het beste met hem voor hebben, en dat hij enkelt een stal ondeugt heeft ( wat bij hem ook wei ondeugt is ) *zucht ik zit hier gewoon helemaal te trillen zo erg wind ik me op van jou reactie.. ik hou er niet van dat mensen oordelen terweil ze ons nog nooit bezig hebben gezien #)

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:29

zo zielig voor het dier!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:01

Yommie schreef:
Zwaantje1985 schreef:

tegen mij was die wel lief hoor 8-)

Hij deed ook zn oren in zn nek toen je aan kwam lopen hoor 8-)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:18

ja dan vergist hij zich even haha:P

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:23

weet iemand waarom ik zo een leuk rood lijntje om me naam heb?:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 10:23

Omdat je TS bent ;)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 10:24

Caesar schreef:
Omdat je TS bent ;)

maar gisteren had ik dat nog niet :o