het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:53

Mooi Boemel!!!

Ik heb meerdere doodbrave welshjes in handen gehad, dus er is hoop Marjan :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:54

Ik heb wel de indruk dat hoe langer je er mee wacht des te moeilijker wordt het :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:08

Mijn Welsh was echt heel erg braaf en makkelijk :)

Ik heb echt een heerlijke dressuur les gereden met Doortje en ik heb Dizzie vandaag geschoren.

Sindsdien is ze wat schrikkeriger en draaft ze veel rond.

Ik vind het echt super leuk om in deze 4 weken al zoveel soorten weer te hebben gehad , haha. Storm, regen, hag, sneeuw, ijzel en nog meer sneeuw :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:17

Marjan, gewoon even dagelijks voetjes vragen en uitkrabben. Mijn shetlander is ook heel braaf bij de smid en die kwam echt van ver.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:23

Voetjes geven doet ie braaf maar er wil wel eens een been naar voren vliegen _O- hij is vlug en bijdehand. En heeft een enorme boevenkop er op zitten. Maar houd er van! Alleen net niet toen je met z’n oren in z’n nek stond omdat hij Hera haar voer wilde jatten en ik hem weg joeg. Dan is ie wel brutaal zat.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:36

DubbelFun schreef:
Ik bedoel niet het raster, maar direct onder de bodem... kan ik van de foto niet zien :)

Geen idee, maar t zijn dikke platen. Ik denk dat t wel goed gaat en anders verzint hij er wel wat op.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:11

Charaz schreef:
Gisteren is de dierenarts nog geweest voor controle toen had ze wat verhoging maar goede darmgeleiden, diagnose was een virusje en doorgaan met de quadrisol, ze heeft toen nog een injectie gehad en knabbelde ook weer aan het hooi en dronk.

Gisteravond weer koorts en toen heeft ze quadrisol gehad.

Helaas vanochtend een hele nare verrassing… we hebben haar dood aangetroffen in haar stal.

Ben er even helemaal kapot van, 4 weken geleden m’n oudje in laten slapen
met acute koliek en nu dit.

M’n oom, man en boer uit de paard met trekker hebben haar uit de stal gehaald (ik was bang dat het naar was om te zien dus was even naar binnen gegaan), maar dat was gelukkig snel gedaan en volgens mijn man viel het nog mee om te zien.

Oh wat ontzettend naar, heel erg veel sterkte

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:18

boemel schreef:
Wel een hele mooie foto Malenka.
Als ik foto’s maak van anderen dan vraag ik altijd netjes of ik foto’s mag gebruiken voor mijn portfolio. En ‘nee’ is ook een :o prima antwoord :o

Mijn vriend is een voerkist voor me aan t maken.
Op wielen en onderin nog extra opbergruimte.
Er komt een plank in voor de supplementen en nog wat handigheidjes

[ [url=m/dhQJko.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Doe mij ook effe zo’n handige partner :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:18

@boemel, mooie voerkist!

@manzano, lekker! Wanneer ga je?

Hier scheen vanmiddag lekker de zon *\o/*
Wel flinke woei maar die lijkt afgezakt nu.

Ben al weken verkouden en het leek de goede kant op te gaan maar nu zit sinds vandaag mn rechteroor potdicht >;) heel irritant.

En ben gisteren mn trouwring kwijtgeraakt |(
Weet niet meer precies wanneer ik hem voor het laatst had dus dat is lastig terugzoeken.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:24

Ik heb eind vorig jaar deze op de kop kunnen tikken via marktplaats. De planken om hem af te sluiten staan niet op de foto.

Afbeelding

Ik wilde al lang een voerkist maar vond ze onwijs duur en mijn man is niet handig :+

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:29

Afbeelding

Vrijdag trof ik onze pony zo aan in stal, heb nog nooit een vast ligger gehad. Mijn dochter moest helpen om hem om te krijgen. Gelukkig was hij heel relaxt en liet ons aan zijn benen trekken.

Afbeelding
Louis vond de eerste dag sneeuw wel leuk, daarna niet meer want hij kon slecht gras eten :+

Afbeelding Milo bedacht zondag even door de omheining te glijden.. hier keek hij extra lief omdat we het weer moesten maken en manlief het niet echt fijn vond met de temperaturen (op de achtergrond het land van de buurman wat echt mega snel sneeuw vrij was, bij ons duurde het lang omdat de zon achter het bos bleef)

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:30

Fijn dat ie snel los was kojak! Niet stijf nu?
Karin, oeps! Wellicht bij iemand een metaaldetector lenen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:34

Balen Karin. Hopeljk vind je de ring snel.

Kojack, enerverend paardenweekend. Ze hielden jullie aan het werk.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:35

Altijd spannend als er een paard vast ligt. Fijn dat hij zo geduldig was.

Het was inderdaad mooi zonnig vanmiddag. Ik ben begonnen aan een nieuw klusje. Zwaar voer rek bouwen. Roos sloopt echt alles met haar ontzettend nieuwsgierige gedrag en yoga sessies (ze gaat overal op en in staan om vervolgens rekoefeningen te doen). :')

Dus ik ga flinke balken stapelen tussen palen. En dan het stroom er achterlangs. Het idee is dat ze dan over de balken heen hun hooi eten inplaats van dat ze er midden in gaan staan en het vertrappen.

Dit gaat nog wel even duren want het is een zwaar klusje om alleen te doen.

Afbeelding

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:38

MarjanB schreef:
Fijn dat ie snel los was kojak! Niet stijf nu?
Karin, oeps! Wellicht bij iemand een metaaldetector lenen?

Nee, gelukkig niet.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:38

Karin_deB schreef:
@boemel, mooie voerkist!

@manzano, lekker! Wanneer ga je?

Hier scheen vanmiddag lekker de zon *\o/*
Wel flinke woei maar die lijkt afgezakt nu.

Ben al weken verkouden en het leek de goede kant op te gaan maar nu zit sinds vandaag mn rechteroor potdicht >;) heel irritant.

En ben gisteren mn trouwring kwijtgeraakt |(
Weet niet meer precies wanneer ik hem voor het laatst had dus dat is lastig terugzoeken.

Oh wat rot van je ring zeg. Niet af gedaan tijdens het douchen ofzo?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:29

Balen van je ring Karin. Hopelijk schiet het je opeens te binnen wanneer je m nog had. Zat hij ruim zodat hij afgegleden kan zijn?

Handige voerkarren gezien.
En resultaat van onhandige paarden. T was geen lekker weer om omheining te fixen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:31

Wat vervelend van je ring. Hoop dat je hem terugvind.

Mijns is opgezogen door de stofzuiger, was jaren geleden een keer pissig en gooide hem af ergens in huis en erna vergeten weer te zoeken.

Succes met het klussen Malenka

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 10:14

@malenka: dat gaat er al heel stevig uit zien. hopelijk werkt het zoals de bedoeling is.
@karin: balen van de ring. Misschien krijg je ineens een ingeving waar hij zou kunnen liggen of kom je hem ineens ergens tegen als je er niet naar zoekt.
@kojack: dat is altijd schrikken. Hopelijk leert ie er van. Balen van de omheining ook.

Vandaag de paddock eens goed uitmesten, want met die kou blijven er altijd stukjes achter die niet los willen. Ik zal de loonwerker ook weer eens bellen, want de mestbak wordt al aardig vol en zelfs ophoogrijden houdt ergens op :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:57

Lynn_Nikita schreef:
Mijns is opgezogen door de stofzuiger, was jaren geleden een keer pissig en gooide hem af ergens in huis en erna vergeten weer te zoeken.

:')

Mijn man zijn ring viel per ongeluk in de vijver en als grapje gooide ik de mijne er achteraan :') Ik vond die ring zo irritant zitten dus ik zag mijn kans schoon om er vanaf te geraken. De vijver was op dat moment niet helder dus we konden de ringen niet zien. Pas anderhalf jaar later toen we het water eindelijk helder hadden vonden we ze dankzij een woelende kikker op de bodem weer terug! Ik balen natuurlijk :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:24

Hahaha Dais :') Wat een reactie ook :=
Wel heel erg balen Karin...

Ik zit nu lekker een weekje in Oostenrijk en m'n ouders passen op alle diertjes <3 M'n vader had gezegd de schuur te willen opruimen en een nieuwe werkbank te bouwen! :oo Dus ben erg benieuwd wanneer we thuis komen.. normaal als ik op wintersport ga, gaat de hond mee.. die is nu thuis gebleven, omdat we maar met z'n 2tjes op vakantie zijn, dan is een hond ook mee niet erg handig.. maar ik heb me er een spijt van!! Mis 'm zo...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 20:47

Fijne vakantie utopia. Mij benieuwen hoe je de schuur aantreft als je thuis komt.

Ik heb vanmiddag een rondje gorsselse heide gereden. Was een fijne rit maar na 1,5 uur ging het regenen en werd het toch wel koud…….. Ik zit nu nog op te warmen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:14

Veel plezier op vakantie.

Nou onze pony blijkt toch wel luizen te hebben, had gisteren al geschoren en vandaag kwam de DA even langs (langs komen was goedkoper dan er heen gaan? haha)

Vandaag al eerste keer gewassen, hopelijk is de jeuk snel weg.

Verder gisteren heerlijk gelest en vandaag een grotere rond met het 2-span, 14 km deze keer :)
Ze waren echt on fire, heerlijk!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:20

xXutopiaXx schreef:
Hahaha Dais :') Wat een reactie ook :=
Wel heel erg balen Karin...

Ik zit nu lekker een weekje in Oostenrijk en m'n ouders passen op alle diertjes <3 M'n vader had gezegd de schuur te willen opruimen en een nieuwe werkbank te bouwen! :oo Dus ben erg benieuwd wanneer we thuis komen.. normaal als ik op wintersport ga, gaat de hond mee.. die is nu thuis gebleven, omdat we maar met z'n 2tjes op vakantie zijn, dan is een hond ook mee niet erg handig.. maar ik heb me er een spijt van!! Mis 'm zo...

Hele fijne vakantie, geniet ervan.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 21:21

MaritB schreef:
Veel plezier op vakantie.

Nou onze pony blijkt toch wel luizen te hebben, had gisteren al geschoren en vandaag kwam de DA even langs (langs komen was goedkoper dan er heen gaan? haha)

Vandaag al eerste keer gewassen, hopelijk is de jeuk snel weg.

Verder gisteren heerlijk gelest en vandaag een grotere rond met het 2-span, 14 km deze keer :)
Ze waren echt on fire, heerlijk!

Ah oliebol van de luizen, hopelijk is de jeuk en ellende snel weg.