Dije weer thuis zag ik, gaat hij nu de verkoop in?
Hier spuit ik ze iedere dag ook even nat als ze willen. Doe het gewoon in de paddock en degene die willen kunnen er onder komen staan. Mijn jonkie heeft het er nog niet zo op

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biancaaaa schreef:Niets bijzonders. Loonwerker heeft in februari de weides doorgezaaid. Laatste weekend van April zijn ze er voor het eerst opgegaan. Begonnen met half uur en elke keer beetje gekeken hoe het ging en dan met half uur verlengen. Denk dat ze er half mei 8 uur op stonden en eind mei was de eerste wei zo goed als kaal. Echter heb ik 3 weides van circa 1000-1200 m2.
Ik heb niet gemaaid, ik maai alleen “na” als de paarden naar nieuwe weide staan. Ook nog niet gesproeid. Hoop deze werk nog op een bui anders moeten we het “kale” stuk wel bij gaan sproeien. Stuk waar ze richting eind mei klaar mee waren stond nu op plaatsen alweer tot mijn knieën. Dus staan ze nu daar weer op. Derde stuk hebben we nog niet nodig gehad. Zit op hoge maar wel natte zandgrond, lijkt bijna potaarde, alles groeit als kool. Heb 2 paarden (1,75 en jaarling paard die met periodes net zoveel eet).
Foto’s van gisteren:
[ [url=m/vpNOto.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8jTYcE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een luxe die binnenbak Chasey! Genieten!
Fijn dat paard weer beter gaat Robijntje
Hier gelukkig geen ervaring met rupsen. Geen eikenbomen, helaas wel een gewone Esdoorn op 10m van weide en toekomstige inloopstal. Die moet dus weg..
Maartje_M schreef:Dije weer thuis zag ik, gaat hij nu de verkoop in?
Karin_deB schreef:Ik vind het ook moeilijk hoor Dais om daar balans in te vinden.
Zeker nu ze aan huis staan en je ze constant ziet.
Mijn merrie kan nl enorm dramatisch doen als ze niks te eten heeft (1 minuut gegeten is 1 minuut niet geleefd type) dus ik ben snel geneigd om ze toch wat te geven.
@Natasja, ik was vandaag onverwachts vrij dus meteen maar gebruik van gemaakt
Vorige week een keer direct na mn nachtdienst gegaan en dat gaat dan van mn slaaptijd af zeg maar.
Verder ook eigenlijk tijd tekort![]()
Ik heb het al eerder gevraagd maar hier komtie nogmaals.
Wij hebben 2 vakanties geboekt staan (week in augustus en midweek in herfstvakantie) dus ik zoek dieren/huis oppas.
Wie heeft er tips??
SillyB schreef:[BEU] Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen? dan nog een optie Karin?
Karin_deB schreef:Maartje_M schreef:Herkenbaar Karin, hier staan ze 1 minuut zonder hooi ook meteen te hinniken als ze me zien, maar ze mogen best een uurtje of 2 zonder van mij hoor![]()
Ik moet ook nog vakantie oppas gaan zoeken... goeie haha
Oei dan ben ik strenger hoor
Hier tik ik wel eens de 4 a 5 uur aan.